جاباما
۸۰۹۴۴۶
۷ نظر
۵۰۳۱
۷ نظر
۵۰۳۱
پ

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

با ما باشید تا تنها در عرض چند دقیقه پا را فراتر از مرزها بگذاریم و شما را با لیستی از معروف ترین دسرهای فرانسوی آشنا کنیم. در مطلب پیش رو ابتدا نگاهی به فرهنگ غذایی فرانسه می اندازیم، مواد اولیه غذاهای فرانسوی را می شناسیم و سپس به سراغ اصل مطلب می رویم.

وب‌سایت کارناوال: با ما باشید تا تنها در عرض چند دقیقه پا را فراتر از مرزها بگذاریم و شما را با لیستی از معروف ترین دسرهای فرانسوی آشنا کنیم. در مطلب پیش رو ابتدا نگاهی به فرهنگ غذایی فرانسه می اندازیم، مواد اولیه غذاهای فرانسوی را می شناسیم و سپس به سراغ اصل مطلب می رویم. برای این مقاله، ۱۰ تا از معروف ترین دسرهای فرانسه را انتخاب کردیم و در آن انواعی از شیرینی ها و کیک ها به چشم می خورد. همچنین می توانید عکس های جذابی از دسرهای فرانسوی ببینید. به ما در این شکم گردی خوشمزه و بین المللی بپیوندید.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

آشنایی با فرهنگ غذایی فرانسه

غذاهای فرانسوی از جمله متنوع ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا محسوب می شوند و امروزه نه تنها محدود به مرزهای این کشور نیستند که بسیاری از آن ها در دنیا محبوبیت دارند و طبخ می شوند. در واقع غذاهای فرانسوی، پایه ای برای بسیاری از غذاهای کشورهای غربی محسوب می شوند. با این حال گفته می شود طعم و مواد اولیه بسیاری از این غذاها از کشورهای آفریقایی و شرق و غرب آسیا گرفته شده اند.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

یکی از نکات جالبی که درباره غذاهای فرانسه وجود دارد، تنوع بالا به تناسب نواحی و مناطق مختلف این سرزمین است. یعنی غذاهای بسیاری هستند که خاص یک منطقه هستند و به هنگام سفر به منطقه ای دیگر، با غذاهای جدیدی مواجه می شوید. البته امروزه در شهرهای بزرگ، به دلیل چند فرهنگی بودن، ترکیبی از غذاهای ملی و بومی را خواهید دید. یک غذای اصیل فرانسوی با استفاده از مواد اولیه تازه و بومی همان منطقه تهیه و طبخ می شود و استفاده از سیب، انواع بری و توت، لوبیاسبز، قارچ، تره فرنگی، کدوهای مختلف و میوه های هسته دار بسیار رایج است. در غذاهای گوشتی نیز از گوشت پرندگان، گاو، بره و گوساله بهره می برند. انواعی از شراب انگور و پنیرهای محلی نیز در سفره فرانسوی ها به چشم می خورد.

تنوع و جذابیت غذاهای فرانسوی به دسرها نیز سرایت کرده و خواهیم دید فرانسه خواستگاه مجموعه ای از محبوب ترین شیرینی ها و دسرهای دنیاست. در تهیه این دسرها، تکنیک های خاصی به کار برده می شوند که این روش ها نیز مخصوص کشور فرانسه هستند. همچنین کاربرد مواد اولیه تازه در این بخش از خوشمزه های فرانسوی نیز دیده می شود. در ادامه لیستی از ۱۰ دسر برتر فرانسه را معرفی کرده ایم.

۱- کرم بروله | Crème brûlée

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

کرم بروله یکی از معروف ترین دسرهای فرانسوی است که رد پایش را در نقاط مختلف دنیا می توان دید. این دسر خوشمزه ترکیبی از خامه غلیظ و وانیلی و کاسترد است که با رویه ای کاراملی و قهوه ای رنگ تکمیل می شود. کرم بروله را در ظرف های کوچک سرامیکی درست و سرو می کنند. گاهی اوقات نیز برای تزئین از میوه های تازه مانند توت فرنگی استفاده می کنند.

قطعا اگر می خواهید تازه با دسرهای فرانسوی آشنا شوید، کرم بروله گزینه مناسبی برای شماست؛ چرا که هم طرز تهیه ساده ای دارد و هم در کشوری غیر از فرانسه می توانید طعم آن را بچشید.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

۲- ماکارون | Macaron

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

ماکارون یا ماکارون فرانسوی از آن شیرینی های فتوژنیک و جذاب است که حتا اگر با مزه اش آشنایی نداشته باشید، حتما آن را در عکس های اینستاگرامی زیاد دیده اید! ماکارون، یک نوع شیرینی خوشمزه است که برای تهیه آن میان دو شیرینی مرنگ (ترکیب جامدی از سفیده تخم مرغ و شکر) را با مربا یا خامه پر می کنند. امروزه ماکارون ها را در رنگ ها و طعم های مختلفی می توانید پیدا کنید، اما حالت کلاسیک ماکارون با وانیل و کاکائو تهیه می شود.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

۳- نان خامه ای | Profiterole

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

حالا که نگاهی به دسرهای خوشمزه و معروف فرانسوی می اندازیم، می بینیم تعداد زیادی از آن ها برای ما آشنا هستند. یکی از این دسرهای دوست داشتنی، شیرینی معروف نان خامه ایست. نان خامه ای فرانسوی را با خمیر پفی پخته و درونش را با خامه زده شده، کاسترد یا بستنی پر می کنند. در انتها نیز نان خامه ای فرانسوی را با استفاده از سس شکلات، کارامل یا شکر رنگی تزئین کرده و شکلی هوس انگیز به آن می بخشند.

۴- اکلر | Éclair

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

الکلر از دیگر دسرهای شناخته شده است که ریشه اش به فرانسه برمی گردد. این شیرینی نیز از خمیر پفی تهیه می شود اما شکلی کشیده و دراز دارد. به طور سنتی درون اکلرها از خامه زده شده پر می شود و روی آن را با لایه غلیظی از شکلات می پوشانند؛ اما در شکل های جدیدتر، اکلرها را با انواعی از طعم ها و لایه های مختلف تهیه می کنند که از آن جمله کاسترد وانیلی، کاکائویی، قهوه ای، شاه بلوطی، میوه ای، پسته ای و کرم چیبوست هستند. گاهی اوقات نیز برای تزئین روی اکلرها، از کارامل استفاده می کنند.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

۵- کرم کارامل | Crème caramel

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی که محال است اسمش را نشنیده باشید، کرم کامل است. تهیه و سرو کرم کارامل ها نه تنها امروزه در بسیاری از کشورها باب است که حتا به راحتی آن را در بسیاری از رستوران ها در منوی دسرها خواهید یافت. کرم کارامل هم شبیه به کرم بروله، از کاسترد تهیه می شود با این تفاوت که لایه کاراملی شفاف و مایع آن را می پوشاند و همانند کرم بروله لایه شکننده ای ندارد.

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

۶- موس شکلاتی | Chocolate Mousse

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

موس هم از آن دسرهاست که احتمالا با آن آشنایی داشته باشید. این دسر خوش طعم و سبک، ممکن است ترکیبی از سفیده تخم مرغ زده شده، یا خامه زده شده یا هر دوی آن باشد که با مواد مختلف طعم دار می شود. اگر برای طعم موس از کاکائو و شکلات استفاده کنند، در نتیجه موس شکلاتی خواهید داشت. همچنین در تهیه موس ها و یا تزئین آن، استفاده از طعم دهنده هایی مانند کارامل، قهوه، پوره میوه و یا وانیل و نعنا نیز رایج است.

۷- سوفله | Soufflé

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

سوفله نوعی دسر کیکی است که اساس پخت آن تخم مرغ است و تاریخچه آن به اوایل قرن هجدهم در فرانسه بر می گردد. تهیه سوفله شباهتی به موس دارد اما برخلاف موس، ترکیبی از بافت و طعم های متفاوت است و تهیه آن به مراتب دشوارتر ارزیابی می شود. ماده اصلی سوفله، زرده و سفیده تخم مرغ است که با مواد دیگری مانند کاسترد، سس خامه، سس بشامل و یا پوره، طعم دار می شود.

۸- کلافوتس | Clafoutis

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

کلافوتِس، کیکی خوشمزه و میوه ای است که در دستور تهیه سنتی و فرانسوی، با گیلاس سیاه پخته می شود و با لایه ای از خمیر ضخیم اسفنجی پوشانده می شود. در نهایت و پس از پخت کیک، روی آن قدری پودر شکر می پاشند و آن را نیمه گرم و گاهی همراه با خامه سرو می کنند.

باید بدانید کلافوتس را با میوه های دیگری مانند گیلاس، آلو، زردآلو، انواع بری ها، هلو و ... نیز می پزند.

۹- پور بل الن | Poire belle Hélène

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

پور بل الن یکی از متفاوت ترین دسرهای فرانسوی است؛ برای تصدیق این موضوع نگاهی گذرا به عکس این خوشمزه فرانسوی، کافیست! برای تهیه پور بل الن، ابتدا گلابی پوست گرفته را در شیره شکر می خوابانند و در نهایت با بستنی وانیلی و سس شکلات سرو می کنند. به همین سادگی شاهکاری ساده و خوشمزه خلق می شود.

۱۰- تارت تاتن | Tarte Tatin

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

تارت تاتن، نوعی تارت فرانسوی است که بر روی آن لایه ای از سیب کاراملی قرار می گیرد. جالب است بدانید نام و هویت این تارت از هتل تارتین گرفته شده است، جایی که برای اولین بار این تارت را پخت و به عنوان غذای مخصوص خود برای میهمانان سرو می کرد.

شما می توانید تارت تاتین را با بستنی وانیلی و یا خامه میل کنید و از طعم منحصر به فردش لذت ببرید.

سخن آخر

دسر‌های فرانسوی؛ اگر گرسنه هستید نبینید!

با هم مروری داشتیم بر بهترین دسرهای فرانسوی و با تعدادی دسر جدید آشنا شدیم. اگر به فرهنگ غذایی این کشور علاقه دارید، می توانید با تهیه این دسرها، مزه فرهنگ فرانسوی را بدون سفر به این کشور بچشید! و یا آن که این لیست را ذخیره کنید و در سفرتان به فرانسه از امتحان کردن طعم اصیل آن ها غافل نشوید.

شما کدام مورد را پسندیدید؟

آیا تا به حال تجربه‌ای از پخت این دسرهای فرانسوی داشته اید؟

دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید این بار به سراغ معرفی فرهنگ غذایی کدام کشور برویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آتش خاموش

      واییییییی خداااااا چه قشنگن

    • باران

      همه شون عالینننننن به خصوص اون برند LADUREE

    • سحر

      میخواااااااااااام

    • زهرا

      آخخخخخ من رژیمم و گرسنمم بود واااااای بازی با روح و روان یعنی این من ک ازهوش رفتم.

    • بدون نام

      من گرسنه بودم و نگاه کردم، صدای معدم بلند شد فقط نون خامه ای و ماکارون رو خوردم

    • تانیا

      عالی

    • بدون نام

      کرپ هاشون هم عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج