جاباما
۸۰۹۵۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

علت تعلیق ثبت گوشی‌های مسافری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت تعلیق ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا و دلیل ایجاد مشکل هنگام استفاده از گوشی‌ قدیمی برای برخی از کاربران را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: ابتدای هفته جاری گمرک در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با توجه به این‌که سامانه همتا به علت مسائل داخلی خود، ارائه خدمات و استفاده از سرویس‌های ارائه‌شده توسط گمرک را به منظور دریافت اطلاعات تلفن همراه مسافری، به حالت تعلیق درآورده است.

درباره توقف ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نهمین سمپوزیوم مخابرات اظهار کرد که قطع سامانه همتا و گمرک درست نیست؛ بلکه موضوع وصل سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک مطرح است که باید اتفاق می‌افتاد. قرار بود این اتصال برای مشخص شدن دقیق واردات گوشی از طریق مسافر صورت بگیرد، نه‌این‌که به اسم بار مسافر، بتوان خارج از روال‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشی وارد کرد.

او در ادامه افزود:‌ اکنون فرآیند بار مسافر در حال پیاده‌سازی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برخی انتقاد دارند که چون کانال‌های اصلی واردات به درستی کار نمی‌کند، جلوی واردات گوشی به شیوه مسافری گرفته شده و در بازار اختلال ایجاد کرده است.

آذری‌جهرمی تصریح کرد که همه باید مسئولیت قانونی خود در این بازار را انجام دهند؛ اگر کانالی در زمینه واردات گوشی دچار مشکل است، آن مشکل باید حل شود، نه‌این‌که خلاف ضوابط، راهی جدید برای واردات در این زمینه باز شود.

وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره مشکل ایجاده‌شده برای برخی از کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های قدیمی اظهار کرد: پس از اجرای رجیستری، یک دوره ۳ ماهه برای این‌که افراد گوشی قدیمی خود را روشن و ثبت کنند قرار دادیم، اما برخی این کار را نکردند و با بحران‌های ارزی ایجاد شده قیمت گوشی هم بالا رفت؛ امروز بازار گوشی وضعیت چندان مناسبی ندارد و اکنون آن افراد می‌خواهند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند که دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: اکنون مسوولان ارتباطی و اپراتورها در حال انجام پردازش هستند و مواردی را بررسی می‌کنند که براساس آن افراد ادعا می‌کنند گوشی‌هایشان قدیمی بوده است و آن‌ها طبق آنالیز باید دریابند که این گوشی‌ها فعال بوده یا خیر.

آذری جهرمی با اشاره به نحوه انجام رجیستری گوشی توضیح داد: واقعیت این است که سیستم ثبت تلفن‌همراه، از اتصال شماره تلفن و IMEI گوشی اتفاق می‌افتد و از آنجاکه برخی علاقه‌مند به قاچاق هستند، از IMEIهای قبلی برای گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند و می‌گویند این گوشی فعال بوده است و جعل این IMEI باعث ایجاد مشکل در سیستم می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌دانیم این مشکل برای مردم وجود دارد اما هنوز راه‌حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا نشده است و در کارگروه فنی رجیستری به دنبال پیدا کردن راهی مناسب در این مورد هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج