۸۰۹۵۶۸
۵۰۶۶
۵۰۶۶
پ

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

صراحتا می‌شود گفت “کارل لاگرفلد” یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های مد جهان محسوب می‌شود. او به خاطر خلق طرح‌های جسورانه و خارج از چهارچوب ساختارهای طراحی، از طرف مجله ووگ “توصیف کننده‌ی بی‌نظیر لحظه‌ها” لقب گرفت.

وب‌سایت مدوپیا: صراحتا می‌شود گفت "کارل لاگرفلد" یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های مد جهان محسوب می‌شود. او به خاطر خلق طرح‌های جسورانه و خارج از چهارچوب ساختارهای طراحی، از طرف مجله ووگ "توصیف کننده‌ی بی‌نظیر لحظه‌ها" لقب گرفت. به او لقب "قیصر" نیز داده‌اند زیرا از زمانی که مدیریت بزرگترین شرکت‌های دوخت لباس‌های مجلل جهان مانند فندی و شنل را بر عهده گرفت، می‌توان گفت بر جهان مد سیطره دارد.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

دوران کودکی

کارل لاگرفلد در هامبورگ آلمان در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. اگرچه او تاریخ دقیقی از زمان تولدش را تا سال 2008 فاش نکرده بود اما تحقیقات نشان می‌دهد او متولد 10 سپتامبر 1933 می‌باشد. در سال 2008 اعلام کرد تولد هفتاد سالگیش را جشن گرفته است. اگرچه همگان تصور می‌کردند او باید هفتاد و پنج سال داشته باشد.

پدر کارل، کریستین، واردکننده‌ی شیر به کشور آلمان بود و از این طریق زندگی‌ای مرفه برای خانواده‌اش فراهم کرده بود. او و خواهرانش در خانه‌ای مجلل بزرگ شدند و به عنوان خانواده‌ای ثروتمند شناخته می‌شدند. مادرش هم اهل هنر بود و ویولون می‌نواخت.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

در زمان قدرتمندی هیتلر و نازی‌ها کارل به همراه خانواده‌اش به شهرهای شمالی آلمان مهاجرت کردند. استعداد و علاقه‌ی او به حوزه مد و فشن از همان زمان کودکی مشخص بود. همیشه عکس‌های مجلات و روزنامه‌ها را جدا می‌کرد و نگه می‌داشت. به شدت در انتخاب لباس‌هایش وسواس به خرج می‌داد و در مدرسه از هم‌کلاسی‌هایش به خاطر بی‌توجهی در پوشیدن لباس انتقاد می‌کرد.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

هنگامی‌که نوجوان بود به همراه حانواده‌اش دوباره به هامبورگ بازگشت. آن زمان بود که متوجه شد تمام عشق و علاقه‌اش به حوزه مد و فشن است. در 14 سالگی به پاریس مهاجرت کرد. آنجا مشغول یادگیری نقاشی و مطالعه تاریخ شد. او می‌خواست با آگاهی از تاریخ ملت‌ها و آشنایی با فرهنگ و باور جوامع مختلف بتواند سبک جدیدی از طراحی را آغاز کند. او علاقه‌ی فراوانی به مطالعه‌ی کتاب داشت تا آنجا که یک فروشگاه کتاب‌فروشی‌ را در شهر پاریس افتتاح کرد. در کنار این، او علاقه به عکاسی داشت و این زمینه را نیز به صورت تخصصی دنبال می‌کرد.

کارل چندین کتاب درباره‌ی هنر عکاسی به نام خود ثبت کرده است. تا به‌حال چندین نمایشگاه از کارهایش را به نمایش گذاشته و معمولا از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است. همچنین او به 7 زبان دنیا مسلط به سخن است.

شروع فعالیت حرفه‌ای

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

بعد از برنده‌شدن در مسابقه، به عنوان دستیار از طرف پیر بلمان استخدام شد. او ۳ سال با پیر بلمان همکاری کرد و بعد از آن به عنوان یک مدیر خلاق در یک خانه‌ی مد شروع به کار کرد. در سال ۱۹۶۷ او با کمپانی فندی و بعد کلوئی همکاری کرد که حدود یک دهه به طول انجامید.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

تا دهه 1980 کارل لاگرفلد، ستاره معروف دنیای مد بود. او و زندگیش مورد توجه مطبوعات و مجلات مختلف بود و هر روز عکس یا مصاحبه‌ای جدید از او منتشر می‌شد.

پیوستن به شنل و دمیدن روحی تازه در کمپانی

در سال 1983 کارل لاگرفلد به کمپانی شنل پیوست. دقیقا 10 سال بعد از مرگ کوکو شنل، بانوی بی‌نظیر دنیای مد و خالق کمپانی شنل، کارل با طرح‌هایش جان تازه‌ای به این برند هدیه داد.

او در سال 1984 برند خود با نام "کارل لاگرفلد" را ثبت گرد و آن را بازتابی از افکار جنسی در طراحی نامید. کمپانی او با تولید لباس و عطر شروع به فعالیت کرد.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد
سال ۲۰۱۱، سالی بسیار شلوغ برای کارل بود. در همان سال او قراردادی با یک شرکت تولید چینی و بلور سوئدی امضا کرد که به عنوان طراح ظروف در آن کمپانی فعالیت کند. همچنین او با فروشگاه زنجیره‌ای macy's همکاری‌اش را آغاز کرد. او معتقد بود macy's تنها فروشگاه پوشاک در آمریکا می‌باشد که هر کس با هر بودجه‌ای می‌تواند بدون اتلاف هزینه از آن خرید کند.

مهمترین اتفاق سال ۲۰۱۱ برای او کسب جایزه بهترین طراح، عکاس و فیلم‌ساز از جشنواره گلدن پارک بود.

او با بستن قرارداد با شركت‌هاي مهم بين‌المللي، در سراسر دوران حرفه خود، شايد پيچيده‌ترين رزومه‌ی كاری را نسبت به ديگر طراحان داشته باشد. او همچنين در آماده‌كردن هنرمندان برجسته و پيشتاز، نقش مهمي داشته است.

تصمیم بزرگ کارل لاگرفلد!

کارل لاگرفلد یکی از معروف‌ترین چهره‌ها در اراده برای کاهش وزن است. او موفق شد با رعایت رژیم غذایی تماما بر پایه‌ی خوردن ماهی تن و قزل‌آلا و انجام ورزش روزانه به‌طور منظم، ۴۰ کیلوگرم وزن کم کند. او کتابی درباره‌ی جزئیات کاهش وزنش نوشته است به نام "رژیم کارل لاگرفلد". به گفته‌ی او فشن سالم‌ترین انگیزه برای کاهش وزن است. همچنین او در کتابش اقرار کرده است که: رژیم داشتن موضوع جذابی که نیست هیچ، بسیار کسل‌کننده می‌باشد

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

حفظ عادات لذت‌بخش

کارل در مصاحبه‌ای گفته است به هیچ عنوان علاقه‌‌مند به استفاده از تکنولوژی نیست و حتی تلفن‌همراه هم ندارد. همچنان کتاب می‌خرد و دوست ندارد در کامپیوتر مطالعه کند. برای نگارش مطالب از کاغذ و قلم استفاده می‌کند، برای خودش یادداشت می‌گذارد و دلش نمی‌خواهد این حس‌های خوب را از خودش بگیرد.

همه چیز در مورد کارل لاگرفلد، قیصر جهان مد

او هم‌اکنون در پاریس زندگی می‌کند و مدیر اجرایی بخش طراحی لباس شنل است. او در جهان با استایل یونیفرم معروفش یعنی با موهای سفید از پشت بسته شده و عینک آفتابی مشکی، پیراهن سفید با یقه‌های بلند شناخته می‌شود. شاید بسیاری اسم او را ندانند ولی ظاهر خاصش آشنای همگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج