جاباما
۸۰۹۵۷۳
۶۰۲۲
۶۰۲۲
پ

سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مورد علاقه و محبوب اکثر افراد به خصوص کودکان است. ماکارونی به تنهایی یک ظاهر ساده و معمولی دارد اما وقتی با سبزیجات رنگی ترکیب می‌شود یک سالاد زیبای خوش رنگ و ظاهر را به ما می‌دهد که هر کسی دوست دارد آن را میل کند.

وب‌سایت مجله قرمز: سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مورد علاقه و محبوب اکثر افراد به خصوص کودکان است. ماکارونی به تنهایی یک ظاهر ساده و معمولی دارد اما وقتی با سبزیجات رنگی ترکیب می‌شود یک سالاد زیبای خوش رنگ و ظاهر را به ما می‌دهد که هر کسی دوست دارد آن را میل کند. شما می‌توانید در سالاد ماکارونی‌تان هر چه می‌خواهید بریزید اما همیشه یک پایه هم برای کار وجود دارد. ما معمولا چند نوع سبزیجات رنگی مواد پروتئینی و سس را به ماکارونی اضافه می‌کنیم تا سالاد ماکارونی درست شود.

سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی

برای سبزیجات دست شما باز است و می‌توانید هر چه می‌خواهید در آن بریزید البته باید طوری باشند که رنگ آنها بر دیگری غلبه نکند مثلا چیزی مثل لبو را باید کاملا آبگیری کرد و در انتها به سایر مواد افزود و یا کلم بنفش که باز هم به مواد رنگ می‌دهد.

برای افزایش غنای پروتئینی سالاد معمولا می‌توانید از کنسرو ماهی یا ماهی تن بخارپز خانگی، مرغ پخته و تخم مرغ استفاده کنید. از آنجایی که ما به دنبال سرعت در کار برای درست کردن این سالاد بودیم از تخم مرغ آب پز به جای گوشتهای سفید استفاده کردیم.

سعی کنید خرد کردن قطعات سبزیجات به گونه‌ای باشد که همه مواد تاثیر یکسانی بر سالاد داشته باشند مثلا هویج را درشت رنده کنید و سایر مواد را به صورت نگینی خرد کنید البته شما می‌توانید به این سالاد خیار چمبر هم اضافه کنید که در این صورت اگر نگینی یا حلقه‌ای باشد در هر دو صورت خوب است.

سالاد ماکارونی چگونه درست می‌شود؟

درست کردن این سالاد ماکارونی از همه راحت‌تر است و جالبتر این است که شما می‌توانید مدل خودتان را داشته باشید. من آن را سالمتر و رژیمی درست کردم یعنی نیمی سس مایونز و نیمی ماست یونانی به عنوان سس سالاد استفاده کردم.

شما می‌توانید از سبزیجات ترشی هم استفاده کنید مثل خیارشور و یا کلم شور همچنین یکی از موارد مورد علاقه من استفاده از ترشی شوید است که می‌توانید قطعات آن را ریز کرده و در سالاد بریزید.

سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی

سالاد ماکارونی بهترین سالاد پاستا

من شرط می‌بندم اغلب شما پس از خواندن این دستور اقدام به تهیه آن خواهید کرد چون این دستور العمل خیلی ساده است و بسیار متنوع و با گزینه‌‌های انتخابی بسیار می‌تواند سالاد دلخواه شما را با هر ترکیبی از مزه و رنگ که بخواهید به شما بدهد. بخصوص که در این روزهای گرم غذاهای سرد مثل سالاد ماکارونی بیشتر باب طبع خواهد بود.

سالاد ماکارونی کلاسیک

مواد لازم

  • ماکارونی خشک شکل دار: ۲۵۰ گرم
  • سس مایونز: ۱/۲ پیمانه (اگر رژیمی باشد بهتر است)
  • ماست یونانی: ۱/۲ پیمانه کم چرب یا بدون چربی
  • سرکه سفید: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • سس خردل: ۲ قاشق چایخوری
  • عسل: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • تخم مرغ: ۲ عدد آب پز بخار پز یا خوب پخته شده، پوست کنده و نگینی شده
  • فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده: ۱ پیمانه
  • هویچ درشت رنده شده: ۱ پیمانه
  • کرفس خرد شده: ۳/۴ پیمانه
  • پیاز قرمز نگینی شده: ۱/۴ پیمانه
  • جعفری تازه ریز شده: ۱ قاشق غذاخوری

سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

۱. ماکارونی را در آب نمک با توجه به دستور نوشته شده روی پاکت بپزید (من ۱/۲ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه کردم).

۲. ماکارونی را آب کشی کرده کمی آب سرد بریزید تا خنک شود. اجازه دهید آب آن کامل خالی شود.

۳. در یک کاسه مخلوط متوسط مایونز، ماست یونانی، سرکه، خردل، عسل را مخلوط کرده و برای مزه دار کردن نمک و فلفل تازه آسیاب شده را به آن اضافه کنید (در ابتدا ۱/۲ قاشق چایخوری نمک و ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل بریزید سپس بعد از اینکه مواد را به پاستا اضافه کردید نمک بیشتری به آن اضافه کنید).

۴. ماکارونی کاملا آب گرفته را در یک کاسه بزرگ همراه با تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای قرمز، هویج، کرفس و پیاز اضافه کنید (اگر می‌خواهید سالاد شما رنگ بیشتری داشته باشد می‌توانید مقداری از سبزیجات را کنار بگذارید و در انتها روی سالاد بریزید).

۵. سس سالاد را روی مواد توی کاسه بریزید، جعفری را اضافه کنید و مخلوط را بهم بزنید تا به صورت یکسان روی همه مواد را سس بپوشاند. آن را سرو کنید یا در یخچال به مدت ۱ روز نگه دارید.

سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج