۸۰۹۵۷۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

جلالی: رفتار‌ها را درست کنید

رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این که اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به فرزندان مقامات مسئول صحت ندارد، گفت: امسال در سال تحریم قرار داریم و دشمنان ما به دنبال از بین بردن انقلاب شکوهمند هستند. لذا باید جلوی دشمن ایستاد که این تنها با شعار دادن میسر نمی‌شود. باید رفتارهای درستی به خصوص از سوی ما مسئولان انجام شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این که اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به فرزندان مقامات مسئول صحت ندارد، گفت: امسال در سال تحریم قرار داریم و دشمنان ما به دنبال از بین بردن انقلاب شکوهمند هستند. لذا باید جلوی دشمن ایستاد که این تنها با شعار دادن میسر نمی‌شود. باید رفتارهای درستی به خصوص از سوی ما مسئولان انجام شود.

کاظم جلالی در جلسه علنی امروز ( سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوالش از وزیر اطلاعات درباره موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها، گفت: مردم این سوال را می‌پرسند که چطور در پی مذاکرات هسته ای که باید مسائل ملی پیگیری می‌شد به یک باره ۲۵۰۰ نفر از فرزندان و وابستگان مسئولان تابعیت گرفتند؟

وی افزود: با مراجعه به تاریخ قراردادها و موارد متعددی را می بینیم که در مقابل چیز ناچیزی منافع ملی را به هدر داده‌اند که این به خوبی در نظام قاجار و پهلوی مشهود است. این که از زبان ما بیان شود مشخص نیست که آینده نسبت به آن چه واکنشی نشان می‌دهد. آن هم در زمان کنونی که منافع ملی در میان است، تاریخ می‌پرسد که چطور مسئولان یا مذاکره کنندگان به دنبال منافع خود بودند. باید وزارت اطلاعات این موضوع را پیگیری کند.

به گفته رییس فراکسیون مستقلین ولایی سخنان زیادی از سوی مسئولان مطرح می‌شود که باعث می‌شود مطالب بسیاری در ذهن مردم انباشته شود. در این مورد باید تاملی صورت گیرد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ادامه اظهار کرد: بعد از آنکه کانالی خبری مجعولی را ذکر کرد عزیز بزرگواری این موضوع را بیان کرد که وقتی اوباما در جریان مذاکرات برجام بود به آقایان حال داد و به ۲۵۰۰ نفر از مقامات و فرزندان آنها تابعیت اعطا کرد. برخی از آقایان مسئول هم با هم مسابقه گذاشته که فرزندانشان جزء ۲۵۰۰ نفر باشند. اگر آنها از آمریکا اخراج شوند مشخص می‌شود چه کسانی ضرر می‌بینند و منافع آمریکا به آب نبات می‌فروشند.

وی افزود: این سخنان نه از سوی سایت‌های ضد انقلاب بلکه از زبان من و شما و کسی که در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است مطرح شده لذا بخشی از مردم باور می‌کنند چون با خود می‌گویند این حرف‌ها را جلالی‌نامی زده است که نماینده مجلس است و خودش در حاکمیت قرار دارد.

جلالی یادآور شد: بعد از بیان این سخنان فاکس نیوز آن را منتشر کرد و سپس کمتر از یک هفته ترامپ این توییت را زد که «‌تازه مشخص شد دولت اوباما در طول مذاکرات افتضاح هسته‌ای خود با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی از جمله مقامات تابعیت شهروندی داده است چقدر زیاد و بد است». بعد از آن برخی از مقامات آمریکایی همچون جان کری سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه آمریکا در واکنشی توییت می‌کند که «‌نمی‌دانم کدام بدتر است آنکه رئیس جمهور آمریکا صحبت‌های یک ایرانی تندرو را قبول می‌کند یا این که نمی‌خواهد درباره‌ی موضوع تحقیق کند. تنها باید یک تلفن بزند.» البته ما لفظ تندرو را قبول نداریم چون نمی‌خواهیم درباره‌ی هیچ یک از دوستان ما اینطور صحبت شود.

جلالی اضافه کرد:‌ در همان زمان یکی از مقامات شورای امنیت آمریکا می‌گوید که کسی در چنین مطلب مضحک و غلطی تردید ندارد و ترامپ تنها ادعای یک تندروی ایرانی را بازتاب داد. علی رغم این واکنش‌ها برخی از محققان واشنگتن پست بررسی‌هایی انجام دادند و نموداری راجع به تابعیت‌ها ترسیم کردند و در آن میزان تابعیت‌ها را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ یعنی سال مذاکرات اعلام کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح داد: طبق بررسی‌های واشنگتن پست تا سال ۲۰۰۹ هر ساله حدود ۷۸۰۰ ایرانی به تابعیت آمریکا درآمده است. این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۹۰۷۸ تابعیت در سال ۲۰۱۱ به ۹۰۱۵ تابعیت، در سال ۲۰۱۲ به ۸۹۵۸ تابعیت، در سال ۲۰۱۳ به ۹۶۵۸ تابعیت، در سال ۲۰۱۴ به ۸۵۹۴ تابعیت، در سال ۲۰۱۵ به ۹۰۷۴ تابعیت و در سال ۲۰۱۶ به ۹۵۹۶ تابعیت رسیده است. این یعنی اعطای تابعیت، افزایش آنچنانی نداشته و طبق یک رنج صورت گرفته است.

جلالی ادامه داد: اساسا در شرایط فعلی دیگر رسانه‌های بیگانه دنبال سوژه در ایران نمی‌گردند چون خود ما آنقدر به آنها سوژه می‌دهیم که گیج می‌شوند کدام را انتخاب کنند. این شامل همه مسئولان می‌شود. حال این که در دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ آنها به دروغ سوژه پردازی می‌کردند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها آمریکا به دنبال راهکارهایی برای ایجاد مشکلات در کشور است گفت: آنها امسال گفته‌اند که چون ایران تحریم است بر سر بودجه دعوا می کنند پس باید این دعوا را افزایش دهند یا این که تا می‌توانند علیه مسئولان ایران دروغ بنویسند و وجهه آنها را در منطقه و بین مردم خراب کنند.

وی افزود: سال گذشته شاهد اتفاقاتی در کشور بودیم که شعارهای داده شده مورد خطاب اصلاح طلبان و اصولگرایان بود و آنها از هم تفکیک نشدند. سوال من این است که وقتی مسئولان حرفی می‌زنند چه کسی باید از آنها مدرک بخواهد؟ وقتی آقای ظریف موضوع پولشویی در ایران را مطرح کرد من همان زمان گفتم که شایسته نبود وزیر اطلاعات این گونه سخن بگوید. چون بلافاصله همه حساس می‌شود. سوال این است که آقای ظریف مدارک و اسناد شما کجاست؟

جلالی افزود: من از آقای علوی می‌خواهم که از مسئولانی که صحبت‌هایی را بیان می‌کنند اسناد و مدارک بخواهد. طبیعتا وزارت اطلاعات نهاد نظارتی است که باید این موارد را رصد کند.

وی تاکید کرد: امسال ما در سال تحریم هستیم. دشمنان می‌خواهند انقلاب شکوهمند اسلامی را از بین ببرند. باید با اراده محکم جلوی دشمن ایستاد که این فقط با شعار دادن نیست. رفتارها باید درست شود و حرف‌ها مستند بیان شود.

وی در پایان گفت: بنده در طول دوره‌ای که نماینده بودم تعداد سوال کمی را مطرح کردم. این بار احساس تکلیف شرعی کردم که موضوع روشن شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نطری

      سلام دارم خدمت مدیریت وتمامی کارکنان اخبار داغ که خبر های تازه وبروز برای ما پخش میکنند خسته نباشید

    • بدون نام

      مگه دروغ....هرکدام مسعولین.یادارن..
      ویابچهاشون اونجاس.
      خوب کسی که کارت اون جاراداره باید شرط انها هم قبول کنه
      معلومه با اوناس وبامردم نیس.

    • بدون نام

      دیگه ۲۵۰۰ تا درست بوده ،، حالا بیشتر نباشه ، کمتر نیست
      فقط مرگ بر آمریکا و تحریمش مال ملته بدبخته،، گرین کارت و خرید خونه و تحصیل فرزندان و زندگی های لاکچری مال مسئولین

      امیدوارم که آقای ترامپ همشونو بیرون کنه، و اون روشو هم آقایون و فرزندان مسئول ببیند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج