جاباما
۸۰۹۵۸۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اینستاگرام؛ پلت‌فرم محبوب مداخله‌گران سیاسی

سناتورهای آمریکایی بر این باورند که شبکه اجتماعی اینستاگرام برای مداخله‌گران سیاسی فعال در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور بهترین پلتفرم ازلحاظ گسترش اخبار کذب و تبلیغ علیه احزاب سیاسی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: در یک سال گذشته شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، گوگل و توییتر بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه، انتشار اخبار کذب و همچنین اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مورد بازخواست قرار گرفته بودند و نمایندگان این غول‌های تکنولوژی توسط نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا استیضاح شده و موظف شده بودند که درباره مسائل مذکور، به آن‌ها توضیح بدهند.

اینستاگرام نیز بعنوان یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک است که در طول یکی - دو سال گذشته به شدت از سوی سناتورهای آمریکایی، کنگره و مقامات سیاسی و دولتی ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته است و حالا نیز در تازه‌ترین اخبار و ادعاهای منتشر شده، گفته می‌شود شبکه اجتماعی اینستاگرام برای هکرها و مداخله‌گران سیاسی تحت حمایت دولت روسیه که در مسائل سیاسی مربوط به جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی ایالات متحده آمریکا نقش مخرب و گسترده‌ای داشتند، جای مناسبی بود تا بتوانند به فعالیت‌های مداخله گرانه و تبلیغات مخرب و منفی خود علیه افراد و احزاب سیاسی آمریکا ادامه دهند.

این سناتورهای آمریکایی به نقل از متخصصان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی امنیتی New Knowledge و همچنین همکاری با محققان دانشگاههای کلمبیا و کنفیلد خاطرنشان کرده اند با بررسی و تحقیقات صورت گرفته بر روی شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و گوگل، مشخص شده است که اینستاگرام از میان سایر رقبای خود در بخش تبلیغات مخرب مداخله‌گران سیاسی روسیه و انتشار اخبار کذب و دروغین از همه تاثیرگذارتر بوده است و به عنوان پلت‌فرم مطلوب و موردعلاقه آنها به شمار می‌رفته است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر به این نتیجه رسیده بودند که دولت روسیه با تحت تأثیر قرار دادن کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری، نتایج انتخابات در آمریکا را به نفع دونالد ترامپ تغییر داده است. طبق گفته این نهادها هکرهای روسی در برملا کردن و انتشار ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون - رقیب ترامپ در انتخابات - نقش داشته‌اند. همچنین گفته می‌شود به دستور دولت روسیه کمپینی علیه هیلاری کلینتون در شبکه‌های اجتماعی در دوران انتخابات به راه افتاد.

اتهامات دیگری همچون حمله هکرهای روسی برای نفوذ به سیستم های رای گیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تلاش برای انتشار اخبار کذب و دروغین به روسیه وارد شده بود این در حالیست که روسیه مکررا اتهام تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد را رد کرده است. دونالد ترامپ - رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا - نیز گفته است هیچ‌گونه همکاری میان ستاد انتخاباتی او و دولت روسیه وجود نداشته است. اما به نظر می‌رسد که تحقیقات نمایندگان و سناتورهای آمریکایی و همچنین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مربوطه در حال حاضر جریان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمله شروع شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدالعنتتون کندالهی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج