جاباما
۸۰۹۶۳۲
۵ نظر
۵۰۳۸
۵ نظر
۵۰۳۸
پ

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

قصد ما از این مطلب معرفی خودرو‌هایی است که بیشتر آن‌ها اگرچه تاکنون به مرحله تولید نهایی نرسیده و در حد یک طرح باقی مانده‌اند، اما آن‌قدر جذاب و پر کشش هستند که بتوان از آن‌ها برای موقعیت‌هایی مانند تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در هر کشوری و یا موقعیت‌های خاص استفاده کرد.

وبسایت چرخان: اگرچه تاکنون فیلم‌های زیادی بر اساس پیش‌گویی‌هایی برای پایان یافتن دنیا و نابود شدن آن به دست خودمان یا عوامل دیگر، تاکنون ساخته‌شده‌اند اما ما در این مطلب قصد نداریم این پیش‌گویی‌ها را بازگو کرده و حرف‌های تکراری بزنیم.

قصد ما از این مطلب معرفی خودروهایی است که بیشتر آن‌ها اگرچه تاکنون به مرحله تولید نهایی نرسیده و در حد یک طرح باقی‌مانده‌اند، اما آن‌قدر جذاب و پر کشش هستند که بتوان از آن‌ها برای موقعیت‌هایی مانند تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در هر کشوری و یا موقعیت‌های خاص استفاده کرد.
با ما باشید تا این خودروهای خاص و جذاب را بیشتر بشناسید.

آوتوروس شامن ۸ چرخ

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

شاید تاکنون اسم خودروهای ۴×۴ را شنیده باشید. خودروهای آفرودی که دو دیفرانسیل بوده و برای موارد خاصی استفاده می‌شوند؛ اما این خودروی غول‌پیکر، ۸×۸ بوده و در مقابل آن‌ها، یک خبر خاص محسوب می‌شود.

شامن، دارای یک موتور دیزل توربوشارژ است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قدرتی که به هشت چرخ این خودرو منتقل‌شده (۸ چرخ محرک) و باوجود آئرودینامیک ضعیف (به دلیل جثه غول‌پیکر) و مصرف سوخت بالا، توانایی بیرون کشیدن خودرو از شرایطی مانند برف سنگین، طوفان، سیل، رودخانه و یا تپه‌ها را نیز می‌دهد. در مخزن سوخت این خودرو، ۲۷۰ لیتر بنزین جای می‌گیرد که می‌تواند شامن را تا ۱۳۴۲ کیلومتر با یک باک پر، روشن نگاه دارد.

لندروور کاتبرتسون 1958

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

شاید در نگاه اول بتوان گفت که این خودرو (اگر بتوان نام خودرو، بر آن گذاشت!) چهره افسانه‌ای لندروور دیفندر را خراب کرده است؛ اما این وسیله، با چهره جدید خود، چندان بد هم به نظر نمی‌رسد. کاتبرتسون، یک وسیله بسیار کند بوده، به‌طوری‌که سرعت نهایی آن، تنها ۳۱ کیلومتر بر ساعت است.

اینکا سنتری MPV

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

نه می‌توان گفت که سنتری یک تانک است و نه می‌توان نام یک خودروی معمولی را روی آن گذاشت؛ اما هرچه که باشد، این خودرو به لطف استفاده از زره موسوم به BR۷ خود، می‌تواند از ۴ یا ۶ سرنشین (بسته به طراحی داخلی آن) خود، به‌خوبی دفاع کند.

یک موتور قدرتمند و حجیم ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری باقدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور عالی ۱,۰۸۴ نیوتن متری نیز مسئول اجرای دستورهای راننده خواهد بود.

تکنوایمپالس راکت Z

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

اگرچه نام این خودرو (همان قسمت راکت) به موتور نه‌چندان قدرتمند ۲.۵ لیتری توربو دیزل باقدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متری، چندان سنخیتی ندارند، اما راکت Z روسی دارای سامانه‌ای مانند تنظیم خودکار باد تایرهاست که شاخصه‌ی جالبی برای یک خودرو محسوب می‌شود. خودرویی که فاصله آن از سطح زمین، چیزی حدود ۶۰ سانتی‌متر است.

هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید خودروهای چهارچرخ محرک چندان جالب و قدرتمند نیستند، هنسی رپتور می‌توان پاسخ مناسبی برای شما باشد. خودروی گرانی که قیمت پایه آن چیزی کمتر از 300,00 دلار بوده و با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ خود، می‌تواند بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید کند.

منهارت MHX۶ Dirt

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

اگرچه این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای عجیب این فهرست، چندان عجیب نیست اما نسخه خاص بی ام و X۶ توانایی‌های زیادی برای اثبات خود دارد. خودروی قدرتمندی که ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱,۲۰۰ نیوتون متر گشتاور فوق‌العاده بالا را تولید کرده و همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، طراحی خارجی آن نیز مطابق نیازهای یک موقعیت خاص طراحی‌شده‌اند.

تانک شرکت رضوانی

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

شرکت رضوانی که یک شرکت نام‌آشنا و موفق درزمینهٔ تیونینگ خودروهای جذاب است، این بار خود دست به تولید یک خودرو بانام تانک زده است. خودرویی با موتور 8 سیلندر که 707 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تانک رضوانی با مواردی مانند، شیشه‌های ضدگلوله B7، بدنه محافظ سطح 7 بالستیک، دید در شب گرمایی، سیستم تعلیق بسیار قدرتمند، شیشه‌های دودی و حتی محافظت خودرو در برابر بمب که به‌صورت استاندارد است همراه شده و باقیمت پایه 295,000 دلار نیز به فروش می‌رود.

تویوتا لندکروز FJ۴۰ Hot Rod

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

بازهم یک خودروی عجیب دیگر که از سرزمین آفریقای جنوبی آمده و بر روی تویوتا لندکروز FJ۴۰ سوار شده است. لندکروز عجیبی که بیش از ۱,۲۰۰ ساعت زمان روی آن صرف شده تا بتواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و با این ظاهر عجیب، به جعبه‌دنده ۵ سرعته خودکار لکسوس نیز مجهز شده است.

نیسان 370Zki

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

یک طرح مفهومی جذاب که در نمایشگاه خودرویی شیکاگو به نمایش درآمده بود. خودروی برف نورد نیسان، با همان موتوری رونمایی شده بود که در نسخه اصلی این خودرو نیز یافت می‌شود، یعنی یک قلب تپنده 3.7 لیتری 6 سیلندر که 328 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

تورسوس پریتوریان

۱۰ خودرو که بیشتر مناسب پایان دنیا هستند!

در اصل، پریتوریان برای جاده‌های آفرودی طراحی‌شده که این بار به‌جای حمل یک یا تعداد محدودی مسافر (مانند خودروهای آفرود دیگر)، می‌تواند تا ۳۵ سرنشین را در خود حمل کند. همچنین در کنار تایرهای خاص و سپر قدرتمند جلویی، یک موتور حجیم ۶.۹ لیتری توربو دیزل نیز در این خودرو به‌کاررفته تا بتواند ۲۳۹ اسب بخار قدرت و ۹۲۴ نیوتون متر گشتاور را تولید کرده و به نهایت سرعت ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      تانک رضوانی احتمالا مالک یا طراحش ایرانیه...

    • بدون نام

      پراید کجاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پراید وانت یادتون رفت
        و همچنین نیسان آبی

    • iliya

      پیکان ازهمه ی این ماشین قوی تره

    • بدون نام

      بله اقای رضوانی که خورو برقی روانداخت تو رودخونه مگه یادتون رفته ازایران فرارش دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج