جاباما
۸۰۹۶۴۲
۸ نظر
۵۱۱۲
۸ نظر
۵۱۱۲
پ

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

به هرحال این را همه قبول دارند که کشور‌ها اروپایی (عمدتاً اروپای غربی)، ایالات‌متحده و ژاپن، از اصلی‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌آیند. کشور‌هایی که هدفشان، تولید خودرویی با بالاترین کیفیت، زیباترین طراحی خارجی، بهترین عملکرد موتور و هم‌چنین عالی‌ترین سیستم ایمنی، است.

وبسایت چرخان: در زمانه‌ای که همه‌چیز جهانی‌سازی شده و مردم سراسر دنیا می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، شاید تفاوت گذاشتن بین دو وسیله‌ی یکسانی که در دو کشور متفاوت به تولید رسیده‌اند، کار چندان ساده‌ای نباشد.

موضوعی که در مورد خودروها نیز درست بوده و با توجه به اینکه امروزه کشورهای مختلف و زیادی در سراسر دنیا صاحب صنعت خودروسازی هستند، قصد رقابت با یکدیگر رادارند تا بتوانند در این رقابت سخت، بیش‌ازپیش خودروهایشان را شبیه به یکدیگر نمایند؛ اما هرچه قدر که این خودروها شبیه یکدیگر باشند، بازهم تفاوت‌های زیادی هست که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کند.

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

به‌ هرحال این را همه قبول دارند که کشورها اروپایی (عمدتاً اروپای غربی)، ایالات‌متحده و ژاپن، از اصلی‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌آیند. کشورهایی که هدفشان، تولید خودرویی با بالاترین کیفیت، زیباترین طراحی خارجی، بهترین عملکرد موتور و هم‌چنین عالی‌ترین سیستم ایمنی، است.

با ما باشید تا شاخصه‌هایی که در یک خودرو بین این سه منطقه عمده خودروساز جهان، تفاوت ایجاد می‌کند را به شما عزیزان معرفی نماییم.

سبک طراحی

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

اولین چیزی که چشم هر بیننده‌ای را در یک خودرو، مشغول خود می‌کند، همان طراحی خارجی و جذابیت خودرو است. زمانی هم که حرف از طراحی به میان می‌آید، نمی‌توان هیچ جایگزینی برای خودروسازان خلاق اروپایی پیدا کرد. درواقع اروپایی‌ها به طراحی و زیبایی خودرو بسیار اهمیت داده و آن را یک امر مهم در نظر می‌گیرد. به‌طوری‌که نه‌تنها خودروهای برتر اروپا بلکه خودروهای متوسط آن‌ها نیز، مغناطیس قوی برای ربایش چشم و هوش افراد، دارند!

درواقع طراحی خودروهای اروپایی و آمریکایی بسیار متفاوت و متناوب بوده و در بین خودروهای بی شما آن‌ها، می‌توان شاهد سبک‌ها و زبان طراحی‌های بسیار متفاوت و متنوعی بود. این در حالی است که خودروهای ژاپنی از زبان طراحی نسبتاً مشابه ای در طول زمان بهره می‌برند. طراحی خودروهای ژاپنی یا آن‌قدر جدید و تابوشکن است که به‌زودی محو می‌شود و یا چندین سال به همان حالت باقی می‌ماند.

کیفیت

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

در مورد مسئله کیفیت نیز اروپایی‌ها گوی سبقت را از رقیبانشان ربوده‌اند. شرکت‌هایی مانند لامبورگینی، خودروسازان بریتانیایی و دیگر شرکت‌های اروپایی، کیفیت را یک امر ارزشمند برای محصولاتشان در نظر می‌گیرند؛ اما در کنار آن‌ها، خودروهای آمریکایی و به‌خصوص ژاپنی نیز حرف بسیار زیادی در بحث کیفت و بادوام بودن داشته و دارند.

مصرف بهینه سوخت

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

ژاپن تاریخ طولانی در ساخت خودروهای بهینه و کم‌مصرف در دفتر خاطرات خود دارد. در سال ۱۹۷۳ میلادی و در پی بحران نفت، شرکت‌های ژاپنی توانستند با ساخت خودروهایی که دارای موتور کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تری بودند، جای پای بزرگی در بازارهای جهانی بردارند. درواقع در سال‌های اخیر نیز، خودروهای ژاپنی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی هستند که به بهینه بودن خودروی‌شان اهمیت زیادی می‌دهند.

عملکرد

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

در بحث عملکرد و درواقع همان قدرت موتور خودرو نیز، به‌سختی می‌توان رقیبی برای شرکت‌های بزرگ و نام آشنایی مانند مرسدس بنز و بی ام و پیدا کرد که چنین تاریخچه قوی داشته باشند. درواقع، قدرت، سرعت و شتاب گیری بیشتر خودروهای ساخت شرکت‌های اروپایی، چیزی دور از دسترس شرکت‌های آمریکایی و ژاپنی بوده است.

دوام

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

اگرچه ممکن است خودروهای ژاپنی به‌اندازه رقیبان اروپایی خود سریع نباشند (البته نه همه‌ی آن‌ها)، اما این خودروهای سرزمین آفتاب، طول عمر و دوام بیشتری نسبت به اروپایی‌ها خواهند داشت. خودروهای ژاپنی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته و خیلی کم پیش می‌آید که به تعمیرات اساسی و پرهزینه احتیاج پیدا کنند.

استحکام و عضلانی بودن

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

در این مورد، خودروهای آمریکایی هستند که جای بحثی برای دیگر رقیبان باقی نگذاشته‌اند. مردم آمریکا علاقه زیادی به خودروهای عضلانی و بزرگ داشته و این علاقه شدید را می‌توان در محصولات خودروسازان آمریکایی مانند فورد، شورلت و دیگر شرکت‌هایشان به‌خوبی مشاهده کرد.

قابل‌اعتماد بودن

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

اگرچه شاید خودروهای اروپایی و آمریکایی در بحث سرعت، شتاب، قدرت و استحکام، جلوتر از ژاپنی‌ها باشند اما این خودروهای ژاپنی هستند که قابل‌اعتمادتر از رقیبان خود ظاهرشده‌اند. درواقع نه‌تنها شرکت‌های بزرگی مانند تویوتا، نیسان و هوندا بلکه دیگر خودروسازان ژاپن مثل مزدا، میتسوبیشی، ایسوزو و دایتسو نیز، ساخت خودروی باکیفیت و قابل‌اعتماد را فراموش نکرده‌اند.

قیمت

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

بازهم خودروهای ژاپنی پیشتاز یکی دیگر از جنبه‌های رقابتی هستند. ژاپنی‌ها خودروهای خود را باهدف همه‌گیر بودن و باقیمت معتدل‌تری تولید کردن، ساخته و به دنیا عرضه می‌کنند؛ اما در طرف دیگر، به نظر می‌رسد که خودروهای اروپایی نسبت به دو رقیب خود، بسیار گران‌تر ظاهرشده‌اند.

ایمنی

مقایسه‌ای بین خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی!

بازهم ژاپنی‌ها هستند که با فن‌آوری‌هایی که تاکنون تولید کرده‌اند، صنعت ایمنی خودروهای جهان را رهبری کرده و آن را بیش از دیگران، به جلو برده‌اند. ژاپنی‌ها یک سرو گردن نسبت به استانداردهای خودروسازان اروپایی و آمریکایی، در بحث امنیت جلو هستند.

پس در پایان باید گفت که در کنار رقابت تنگاتنگی که بین این سه رقیب سنتی وجود دارد، مشتریان بازارهای جهانی باید بر اساس شاخصه‌هایی پراهمیت‌تر خود، انتخاب کنند که خودروی‌شان اهل کدام کشور باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      ژاپنی ها لیاقت همچی رو دارن واقعا عالی

      ولی خدایش هر ۳ نا عالین ولی ژاپنی تو دنیا یه چیز دیگس

    • بدون نام

      مقاله بسيار مسخره و غير حرفه اي بود.
      در بحث توانايي و كارايي و دوام اروپا تقريبا هميشه بازنده اس
      مثلا تقريبا ماشين اروپايي خوبي براي افرود نداريم با اينكه امريكا و ژاپن نمونه هاي زيادي دارن
      هيچ وانت خوبي در اروپا نيست
      در مورد ماشينهاي پرشتاب و سوپر اسپرت ها ماشينهاي اروپايي پيشينه قوي تري دارن ولي تقريبا دارن بازي رو به لكسوس و تسلا ميبازن
      در مورد دوام اروپا هيچ حرفي نداره

      پاسخ ها

      • rahim

        چطور دوام ندارن اروپا مشتی بنز و پژو و فولکس های 50سال پیش


        دارن مثل ساعت کار میکنن وقتی از ماشین هیچی بلد نیستی نظر ندید خواهشن آلمان ماشین های جنگ جهانی دومش هنوز دارن کار میدن..

    • Asad

      درود
      یه مقایسه هم بین شرکت های هر کدام نسبت به خودشون در کشورهاشون بزارید
      مثلا
      تویوتا با نیسان

    • محمد

      انتخاب بهترین واقعاً غیر ممکنه
      محصولات آلمان آمریکا ایتالیا سوئد انگلیس و ژاپن همه بهترینها هستن و در مواردی هر کدوم کمی برتری نسبت به رقبا دارن، بعد از اینها با اختلاف نسبتاً کمی فرانسه و کره ، فقط در مورد بدترین میشه با قاطعیت گفت محصولات ایرانی

    • مهدی

      داداش تو کلا مقایسه کردنم بلد نیستی. زدی آمریکا، اروپا ژاپن. از کی تا حالا ژاپن شده قاره. اون موقع که ژاپنی ها تکنولوژی ساخت دمپایی نداشتن، اروپایی ها ماشین میزدن. اون وقت داری میگه ژاپنی ها تو ایمنی یه سرو گردن بالاترن. تو اصلا از تاریخچه بنز دو خط میتونی بنویسی که مطالبو نوشتی. یه خورده مطالعه کن در مورد انواع برندها، به دردت میخوره

    • مجید

      سلام
      یکی مثل جنرال موتور که موتور اکوبوست فوق اقتصادی و یکی هم مثل تسلا برقی که از درونسوز پرقدرتر
      نمیشه همه رو تو یک قاب گذاشت
      باید دید چی میخواییم
      یکی بی ان دابلیویی سوار میشه که پراستحلاکترین هست
      یکی بنز سوار میشه که بی نقصترین هست
      یکی تویوتا سوار میشه که کم استحلاکترین هست
      یکی تسلا سوارمیشه به زیست کمک کنه
      یکی هم موستانگ و شلبی عضله ای سوار میشه
      عقیده مهمه
      الان دیگه همه خودروسازها تکنولوژی بسیار بالایی دارن بخاطر وجود عصر ارتباطات و اطلاعات

    • بدون نام

      ژاپن درهمه صنعتهااولندهواپیماشرکت کاوازاکی،قطارهای بسیارتندرو،خوردوتویوتا،نیسان،هوندا،سوزوکی،میتسوبیشی،ساعت سیکو اورینت،کاسیو،سیتی زن،ماشین حساب کاسیو،ماشین چاپ کانن،ماشین آلات ماکیتا،دوربین فیلمبرداری و عکاسی سونی،کانن،تلویزیون سونی پاناسونیک،توشیبا،شارپ،جاروبرقی هیتاچی،پاناسونیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج