جاباما
۸۰۹۹۱۵
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از معیشت مردم

آیت الله نوری همدانی گفت:مسئولین باید برای ریشه کن کردن فقر تلاش کنند؛ باید اشتغال و تولید درست کرده و فقر را از بین ببرند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم به موضوع فقر در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان حکمت شماره سه نهج البلاغه، گفت: امام علی علیه السلام فرمودند: «وَالْفَقْرُ یُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَالْمُقِلُّ غَرِیبٌ فِی بَلْدَتِهِ/ و تهیدستى مرد زیرک را در برهان کُند مى سازد و انسان تهیدست در شهر خویش نیز بیگانه است».

ایشان در ادامه حکمت ۵۶ نهج البلاغه را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: حضرت فرمودند: «الْغِنَی فِی الْغُرْبَهِ وَطَنٌ وَ الْفَقْرُ فِی الْوَطَنِ غُرْبَهٌ/ توانگری در غربت، چون در وطن ماندن است و درویشی در وطن، در غربت به سر بردن».

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به حکمت ۱۵۴ نهج البلاغه اشاره ویادآورشد: أمیرالمؤمنین علیه الاسلام بیان داشتند: «الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَکْبَرُ/ فقر و تنگدستى مرگ بسیار بزرگست (زیرا سختى مرگ یک بار است و سختى بى چیزى هر آن مشاهده می‌شود)».

وی ادامه داد: همچنین حضرت امیر علیه السلام در جای دیگر فرمودند: «و قال علیه السلام لاِبْنِهِ مُحَمَّدِ ابْنِ الْحَنَفِیَّةِ: یَا بُنَیَّ، إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکَ الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ مِنْهُ، فَإِنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ لِلدِّینِ! مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ، دَاعِیَةٌ لِلْمَقْتِ/ امام علیه السلام به فرزندش محمد بن حنفیه فرمود: فرزندم! از فقر بر تو مى ترسم پس از آن به خدا پناه ببر، چراکه فقر، هم دین انسان را ناقص مى کند و هم عقل را مشوش مى سازد و هم مردم را به او و او را به مردم بدبین مى کند».

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که بلایی بزرگتر از فقر نداریم، اشاره کرد: لقمان برای فرزند خود نقل کرد که من همه مصیبت‌ها را چشیدم و دیدم؛ ولی هیچ مصیبتی را از فقر بالاتر ندیدم.

این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که اسلام با ظلم، جهل و فقر مبارزه می‌کند، یادآورشد: مسئولین باید برای ریشه کن کردن فقر تلاش کنند؛ باید اشتغال و تولید درست کرده و فقر را از بین ببرند.

این مرجع تقلیدخاطرنشان کرد: مردم باید در سفره خود مشاهده کنند که فقر و گرانی از بین رفته است؛ مرد فقیر شرمنده خانواده خود است؛ باید جامعه متعادل و متوازن و نزدیک به هم به وجود آورد؛ نه اینکه برخی سرمایه دار بوده و برخی در فقر به سر ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدبخت روزگار

      باالاخره یکی پیداشددست خالی به فکرمردم باشه

    • بدون نام

      نگرانی به درد میخورد

    • بدون نام

      زحمت نکشید مردم دیگه عادت کردن به این گرونیها.مشکلی نیست.ازهمه شماممنونیم که توفکرمردم هستید.ایران به فنا رفت

    • محمود

      حاج اقا اظهار نگرانی هیچ دردی را دوا میکنه.

    • mehdi...3424

      انشاالله که نگرانیشون برا معیشت مردم باشه نه چیز دیگه الله و اعلم

    • علیرضا

      دستتان درد نکنه ، زحمت کشیدی !

    • amin

      فقط نگرانن این بدرد مردم نمخوره نگرانی شکم مردم که سیر نمیکنه

    • بدون نام

      همه ابراز نگرانی می کنن ولی تاثیری تو معیشت کارگران و مردم نمی بینیم

    • مهدی

      این دروغا دیگه کهنه شده

    • بدون نام

      حاج اقا واقعا سفره مردم خالی و سرپرست خانواده شرمنده زن و فرزندان خود هستند از طرفی هم فرزندان درس خونده بیکار هم مزید بر مصیبت هستن حاج اقا طبق فرمایش شما باید بیکاری رفع شود وگر نه.....

    • بدون نام

      با سلام واحترام ب پیشگاه همه مراجع تقلید بزرگوار، آنهارا ب یگانگی خداوند متعال قسم میدهیم ، گرفتن رباه ازوام گیرندگان بانکها را معاف کنند تاوام گیرندگان بتوانند با پرداخت اصل مبلغ وام دریافتی تسویه حساب نمایند ،تا خانواده ها متلاشی نشوند ،التماس دعا

    • بدون نام

      آقاجان مستحضر باشیدکه اکثرخانواده هادرحال
      ورشکستگی حادومزمن هستند تنها راه حل کاهش
      قیمتها چراغ سبزبه واردات مخصوصا مواد غذائی
      ومحدودکردن صادرات غیرفنی وکارشناسی نشده
      است باوضع فعلی زمینه برای سوء استفاده اخلال
      گران مهیاست وهمچنان خون مردم خواهند مکید
      التماس دعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله با صدور فتوای مراجع تقلید که امید ملت هستند اخذ رباه بانکها حرام اعلام ،تا مردم از این اعمال بی عدالتی بانکهای ب ظاهر اسلامی نجات یابند، آمین التماس دعا

    • بدون نام

      واقعا"؟؟؟؟؟؟ ..جل الخالق!!!!

    • خدا

      فقط نگران شده اید؟؟؟

    • کریم کچل

      شما خودتون را ناراحت نکنین
      برا قلبتون ضرر داره

    • بدون نام

      الان دیگه همه نگران شدند

    • بدون نام

      آخی

    • ق

      ما نمی دانیم به که امیدوار باشیم ؟&'

    • بدون نام

      بررگوار شما علمای مذهب شیعه هستی یک جلسه ای با اقتصاد دانان اسلامی داشته باشی و چرایی مشکل معیشت مردم بررسی کنید یک مورد می گویم که خیلی مهم نیست ولی دستمان بسته است ۵۰لیتر سوخت به من روستایی نمی دهند تا جای گوسفندان را گرم کنم حال ببین چه قانونی فریاد رسی نیست

    • محمود

      باسلام وخسته نباشی به عالم بزرگوار:
      همیشه در ایران ما از قدیم ایام در صورت بروز مشکلات مردم حضرات علما وفضلا باهم فکری هم با یک پیام یا یک فتوا گره کور مشکلات مردم را باز میکردندحال واقعا دیگر صبر وطاقت مردم بسر امده وباخون جگر لقمه نانی باشرمندگی سرسفره زن وبچه هاشون میگذارند ولی متاسفانه دولت هیچ فکری برای قشر ضعیف وکار گر انجام نداده بجز وعده های سرخرمن !!!.
      حال عاجزانه ازشماودیگرعلمای عزیز درخواست رسیدگی به معیشت مردم در طبقه کارگر وکشاورز و مستمری بگیر وخلاصه گروه ضعیف جامه که همواره نفرات اولیه راهپیماییها بودهاند داریم ،تاخدای ناکرده دشمن نتواند از این موضوع سوئ استفاده وبین مردم وانقلاب فاصله بیاندازد ،بامید رهایی هرچه زودتر از فقر وبدبختی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داره فاصله می شود بسیاری از مدیران ما فقط دنبال درآمد هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج