جاباما
۸۰۹۹۸۱
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

رپورتاژ آگهی

۱۱ راه موفقیت کسب و کار‌های کوچک

همه در حال تغییر ساختار، بهبود فضا و موفقیت کسب‌وکار شان هستند، ولی من هنوز همان جای اول ایستاده‌ام. راز موفقیت کسب‌وکار من چیست؟ این ۱۱ نکته برای همه آن‌هایی است که این سوال را دارند.

11 راه موفقیت کسب و کار‌های کوچک

همه در حال تغییر ساختار و بهبود فضای کسب و کارشان هستند، ولی من هنوز همان جای اول ایستاده‌ام. راز موفقیت کسب‌وکار من چیست؟

این ۱۱ نکته برای همه آن‌هایی است که این سوال را دارند.

در طول یک سال گذشته مسیر موفقیت کسب‌وکار کوچک من فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. اکثر توزیع کنندگان محصول‌هایی که من ارائه می‌کنم، ورشکست شده‌اند و زمینه‌کاری خود را تغییر داده‌اند. کارکنان با ارزش خود را از دست داده‌ام. هزینه اجاره مکان و لوازم کار برایم بسیار سنگین شده است. فضای بازار نسبت به زمانی که وارد این صنعت شدم، خیلی تغییر کرده است.

نکته ۱: همیشه قبل از اینکه شروع به کار کنید، ایده‌های بسیار خوبی دارید. راه انداختن یک کسب‌وکار جدید فقط داشتن چند نیروی کار خوب یا کار روی کیفیت محصول و سرویسی که ارائه می‌دهیم نیست. شما باید به مدت زیادی، سخت و هوشمندانه کار کنید و چیز‌های جدید یاد بگیرید. ۵۰ درصد از کسب‌وکار‌های جدید در طی پنج سال اول شکست می‌خورند. اغلب آن‌ها به این دلیل است که صاحبان آن‌ها درک صحیحی از میزان زمان، هزینه و عدم قطعیت در موفقیت تا رسیدن به وضعیت مناسب را ندارند.

نکته ۲ : مشتریان خود را در صف قرار دهید، لازم نیست روز اول درب‌های کسب‌و‌کار شما روی همه باز باشد. لازم نیست ایده خود را از ابتدا به صورت وسیع و کامل اجرایی کنید. گاهی این موضوع به این معناست که باید آشپز خوبی در خانه باشیم قبل از اینکه سرآشپز یک رستوران شویم یا اینکه یک کترینگ کوچک داشته باشیم قبل از اینکه رستوران بزنیم. حتی اگر می‌توانید در کنار شغل ثابت خود، ایده کسب‌وکار جدیدتان را پیش ببرید، چه بهتر، شروع کنید.

نکته ۳ : تا جایی که می‌توانید برای راه اندازی کسب‌وکارتان پول و منابع مالی در نظر بگیرید. بزرگان کسب و کار، قانونی دارند که می‌گوید: "کارها معمولا بیشتر از زمان مورد نظر و با هزینه بیشتری به سرانجام می‌رسند." چند سال اول کسب و کار شما به احتمال فراوان با درآمد کم و خرج و هزینه بالا همراه خواهد بود. قبل از شروع حساب‌های قبلی خود را صاف کنید و با دیدی مسیر مناسب موفقیت کسب‌وکار جدید را آغاز نمایید.

نکته ۴ : صرفه جویی کنید. هر ریالی که خرج می‌کنید را خوب محاسبه کنید. بیشتر هزینه معمولا در بازاریابی و تبلیغات صرف می‌شود. می‌توانید از روش‌های کم هزینه برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید. بستر شبکه‌های اجتماعی مثل Instagram یا اپلیکیشن‌های بانک اطلاعات کسب‌وکار‌ها مثل dunro بسیار مفید خواهد بود. لازم نیست برای کسب و کارتان سایت طراحی کنید، فقط کافیست اطلاعات آن را در دانرو ثبت کنید تا صفحه اختصاصی شما در وب ایجاد شود و نتایج جستجو در گوگل آن را نمایش دهد. به جای پخش تراکت در محله خود هم می‌توانید از دانرو و اینستاگرام استفاده کنید.

11 راه موفقیت کسب و کار‌های کوچک

این مطلب از وبلاگ دانرو نقل شده است. برای مشاهده و خواندن ادامه متن با کلیک بر روی لینک زیر به وبلاگ دانرو هدایت می شوید.

۱۱ راه موفقیت کسب و کار‌های کوچک

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج