جاباما
۸۰۹۹۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هواوی، استرالیا و نیوزیلند را به چالش کشید

درحالیکه غول فناوری هواوی چین، از دولت اسکات موریسون استرالیا و نیوزیلند و سایر متحدان آمریکا خواسته است تا مستندات ادعایی خود را در مورد تهدیدزا بودن محصولات این شرکت ارائه کنند، کانبرا و ولینگتون تاکنون دراین زمینه سکوت اختیار کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: از رسانه های استرالیایی، شرکت هواوی از دولت اسکات موریسون وجیسیندا آردرن نیوزیلند که این شرکت را برای ورود به بازار فناوری موبایلی دراین کشور ممنوع کرده اند، خواسته است تا مستندات دقیقی در مورد تهدیدزا بودن محصولات و فناوری های اینترنتی هواوی ارائه کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که کشمکش چین و آمریکا بر سر خانم 'منگ وانژو' رئیس مالی شرکت هوآوی چین که چندی پیش به دستور دولت آمریکا در ونکوور دستگیر شده، بالا گرفته است.

پیشتر کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که اتهامات علیه بزرگترین سازنده شبکه های نسل پنجم موبایل، توسط استرالیا و دیگر کشورهای متحد آمریکا منجر به ایجاد یک رقابت نابرابر این محصولات چینی با سایر فناوری های مشابه آمریکایی شده و قوانین رقابت آزاد را برهم زده است.

طبق گزارش های رسانه ای هواوی درحال حاضر سومین تولید‌کننده‌ بزرگ گوشی‌ هوشمند در جهان است و سهم آن از بازار جهانی در سه‌‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ درصد بوده است.

با این وجود پکن در شرایط کنونی در محاصره اتحاد قوی آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و ژاپن قرار گرفته که همگی متفقا ورود 'هواوی' و 'زد تی یی' به برنامه توسعه شبکه اینترنتی پرسرعت نسل پنجم را ممنوع کرده اند .

استرالیا و نیوزیلند به ترتیب درسال جاری دراقدامی مشابه شرکت هواوی را برای ورود به بازارهای خود برای عرضه شبکه های ۵G با اتهامات امنیتی ممنوع کرده اند.

ارزش قرارداد مناقصه استرالیا با شرکت هواوی ۴۳ میلیارد دلار استرالیا برآورد شده بود.

استرالیا و نیوزیلند دراین زمینه به متحد اصلی خود آمریکا و دیگر کشورهای هم پیمان آن مانند تایوان و ژاپن پیوسته اند.

این دوکشور اقیانوسیه در سایه جنگ تجاری آمریکا علیه چین اقدام به پس زدن قراردادهای مناقصه شرکت های چینی در کشورهای خود کرده اند.

این اقدام درحال انجام شده که چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا و دومین کشور ارسال کننده مهاجر به این کشور پس از هند است. تقریبا ۱۶۰ هزار دانشجوی چینی در استرالیا تحصیل می کنند و ثروتمندان چینی، استرالیا را بهشت سرمایه گذاری می دانند.

اما براساس دستورالعمل دولت استرالیا، شرکت مخابراتی هواوی و زد تی چین امسال از عرضه تجهیزات برای شبکه پهنای باند برنامه ریزی شده جی ۵ در استرالیا ممنوع شدند.

با این وجود ناظران منطقه ای اقدام اخیر شرکت هواوی را گامی در جهت به چالش کشیدن استرالیا و سایر متحدان آمریکا در اتهام زنی به شرکت های چینی ارزیابی کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج