جاباما
۸۱۰۰۳۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح آیت الله سبحانی درباره دیدار ناشران

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به دیدار تعدادی از ناشران با وی، گفت: این افراد به بنده نگفتند تکلیف شب حذف شده، بلکه گفتند تکلیف خانه و بنده نیز گفتم این کار صحیح نیست.

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به دیدار تعدادی از ناشران با وی، گفت: این افراد به بنده نگفتند تکلیف شب حذف شده، بلکه گفتند تکلیف خانه و بنده نیز گفتم این کار صحیح نیست.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «انّ اللّه حرّم من المسلم دمه و ماله و عرضه و ان یظنّ به السوء/ خدای سبحان خون و مال و آبروی مسلمان را بر دیگران حرام کرده و همچنین گمان بد بردن را نیز حرام نموده است».

وی اظهار داشت: در جامعه امروز، سه امنیت وجود دارد که شرق و غرب این سه امنیت را قبول کرده است؛ جان، ناموس و مال انسان در همه دنیا امن است؛ اما رسول گرامی اسلام امنیت چهارمی را آورده است که امنیت در محیط فکر است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: سه امنیت اول را می‌توان با پلیس و تفحص برقرار کرد؛ اما امنیت در فکر، پلیس بردار نیست و دیگران باید در ذهن و فکر ما امنیت داشته و به آنان بدگمان نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به بنده اعلام کردند که چند نفر از ناشران قصد دارند خدمت شما برسند و فکر می‌کردم قرار است درباره گرانی کاغذ و سایر مسائل صحبت کنند؛ اما سه مطلب در آن جلسه مطرح شد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: مطلب اولی که در آن جلسه ذکر شد، آن بود که هر سال در ایران، ۱۳۰ میلیون جلد کتاب چاپ می‌شود؛ اما دانش آموزان به این کتب اهمیت نداده و پس از اتمام سال تحصیلی پاره شده و دور ریخته می‌شود و دولت هم مجبور است برای سال بعد، کتاب‌های دیگری چاپ کند و باید کاری کنیم که این کتب، ضایع نشده و به دست طبقه دوم برسد و بنده هم نظری درباره این مسئله ندادم؛ چون اهلش نیستم؛ البته مطلب خوبی بود و اگر بتوان کاری کرد که این کتاب ها بماند، مسلما در اقتصاد مؤثر است.

وی تصریح کرد: مطلب دوم آنان این بود که در کشور ما درخت و جنگل کم است و ما از سنگ، کاغذهایی را درست کردیم و بنده این کاغذها را دیدم و نظری نداشتم.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: مطلب سوم آنان این بود که جدیدا تکلیف دانش آموزان را حذف کرده‌اند؛ این افراد به بنده نگفتند تکلیف شب، بلکه گفتند تکلیف خانه و بنده نیز گفتم این کار صحیح نیست، زیرا ما هرچه فرزندان را وادار به کار علمی کنیم، مغز آنان شکوفا می‌شود؛ البته نباید فشار زیاد آورد.

وی اظهار داشت: چیزی که صدها سال نتیجه بخش بوده، نباید یکدفعه آن را برداشت؛ ابتدا باید در یک استان امتحان کرد و اگر جوابگو بود، در کل کشور پیاده کرد.

آیت الله سبحانی ابراز داشت: از نظر بنده‌ای که ۷۵ سال است به تدریس مشغول هستم، برداشتن یک چیز قبل از امتحان، کار صحیحی نیست و بنده حق دارم یک نظر بدهم؛ ولی نباید بد تفسیر شود.

وی گفت: پس از سخنان بنده، شخصی نوشت که تکلیف شرع فقط نماز مغرب و عشاست که در پاسخ باید بگوییم نماز تکلیف شرع است و کارهایی همچون مشق شب، تکلیف عرف.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عرض بنده اگر صحیح است، قبول کنید و اگر هم صحیح نیست با برهان آن را رد کنید؛ البته آقای وزیر جواب دادند که در خانه هم برای دانش آموزان فکری کرده‌ایم که کارهای هنری داشته باشند؛ البته اینکه آیا همه خانه‌ها ظرفیت کار هنری دارند یا ندارند؟ خود مسئولان می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام واحترام ،ب پیشگاه مراجع تقلید عالیقدر ودلسوز ملت ، برای خشنودی خداوند بر آنان تکلیف است ، فتوا دهند کلیه بانکهای کشور ، جرائم دیر کردوام های پرداختی را که رباه میباشد وطبق قوانین اسلام حرام است مورد بخشودگی قرار گیرد، تاوام گیرندگان بتوانند با پرداخت اصل مبلغ وام تسویه حساب وازمتلاشی شدن خانواده ها جلوگیر ی گردد انشاالله تاقبل از ۲۲ بهمن سال جاری مورد اقدام بانکها قرارگیرد ، التماس دعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج