جاباما
۸۱۰۰۵۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

یلدا فرصتی برای دل کندن از دنیای مجازی

یک جامعه‌شناس گفت: یک شب در دنیای واقعی با یکدیگر معاشرت کنیم.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه‌شناس گفت: یک شب در دنیای واقعی با یکدیگر معاشرت کنیم.

«مهدی نوری» در گفت‌وگویی در خصوص دید و بازدید شب یلدا اظهار کرد: هم‌اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که افراد بیشتر در دنیای مجازی از یکدیگر خبردار می‌شوند در حالی‌که ارتباطات چهره به چهره آثار متفاوت‌تری را به‌دنبال دارد و موجب می‌شود افراد با مشکلات یکدیگر آشنا شوند و از طرفی برای برطرف کردن آن‌ها به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: دید و بازدیدها از یک سو موجب صله‌رحم می‌شود که در دین ما نیز به آن بسیار تأکید شده است و از سوی دیگر موجب ایجاد آرامش روحی و روانی در میان افراد می‌شود.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: شب یلدا نیز بهانه‌ای است برای کنار یکدیگر بودن که افراد نباید اجازه دهند مسائل حاشیه‌ای موجب شود تا موجب فاصله گرفتن از یکدیگر شود.

به گفته وی یک شب را به دور از وسایل ارتباطی به شیوه سنتی بگذرانیم به طور قطع اثرات مثبت آن را حس خواهیم کرد و از در کنار یکدیگر بودن لذت خواهیم برد.

وی افزود: خانواده‌ها در حد توان خود مقدمات شب یلدا را آماده کنند و یا هرگونه برنامه، دورهمی را تدارک ببینند باید این شب‌ها و دورهمی با لذت و اشتیاق همراه باشد نه این‌که نگران، تدارکات و... باشیم.

نوری در رابطه با برنامه‌های عمومی که در سطح شهر برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه‌ها نیز برای افرادی که شرایط دید و بازدید ندارند و جوانان بسیار مناسب است و باید با بیان فلسفه اصلی شب یلدا و سنت‌ها همراه باشد تا جوانان بیشتر با فلسفه اصلی آشنا شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو عمو با تلویزیون و فیلماش ؟ کانال سه زده چین و .....فقط یه فرار از زندان و پایتخت هست فضای مجازی هم تعطیل با ید هشتصد کیلومتر برم تا عمه رو بیارم شب یلدا برام خاطره تعریف کنه.....پس ساکت و نفست از جای گرم در میاد نه یلدا خانم نه عمه همون پنجعلی و عاشقی رو میبینم

    • ابراهیم

      با این اوضاع اقتصادی و وضعیت مملکت همه کس و کارمان دق کردن مردن تا دور هم باشیم !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج