جاباما
۸۱۰۱۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

دو قرارداد تجاری ایران و هند در مرحله نهایی

سفیر هند در ایران با اعلام اینکه دو قرارداد تجاری بین ایران و هند در حال نهایی شدن است از وجود مکانیسم استفاده از روپیه برای تجارت کالاهای که تحریم نیستند خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سفیر هند در ایران با اعلام اینکه دو قرارداد تجاری بین ایران و هند در حال نهایی شدن است از وجود مکانیسم استفاده از روپیه برای تجارت کالاهای که تحریم نیستند خبر داد.

سوراب کومار، در همایش "هند، پنجره‌ای فراسوی تحریم‌ها" که با حضور تجار و مسئولان بخش دولتی کشور در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط هند نسبت به ۱۰ تا ۱۵ سال قبل بسیار تغییر کرده است و می‌تواند فرصت‌های بسیار زیاردی را برای ایران فراهم کند، اظهار کرد:

هند یکی از سریعترین اقتصادهای رو به رشد جهان است و وزیر اقتصاد کشور ما گفته که رشد اقتصادی هند در سه سال گذشته ۷.۳ درصد بوده که بیشترین نرخ رشد در بین کشورهای درحال رشد است و پیش‌بینی می‌شود که به ۷.۶ درصد برسد که براین اساس هند طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به یکی از سه قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه محرک اقتصاد هند تقاضای داخلی است، گفت: طی بیست سال گذشته میزان صادرات و تجارت هند بسیار افزایش یافته است و این فرصتی برای ایران و هند است که میزان تجارت بین دو کشور را افزایش دهند.

سفیر هند در ایران با اعلام اینکه هندوستان از بریتانیا پیش افتاده و تولید ناخالص داخلی آن به ۲.۶ تریلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حوزه میزان نسبی اقتصادی به نسبت قدرت خرید، هند پس از آمریکا و چین قرار دارد و ۲۶ درصد صادرات و واردات هند کالاهای مهندسی ولی میزان این کالاها درسبد کالایی ایران بسیار کم است.

کومار با اشاره به اینکه درصورتی که برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد میزان مبادلات تجاری ایران و هند به بیش از ۲۰ میلیارد افزایش خواهد یافت، گفت: صادرات غیر نفتی در این سبد تجاری خیلی کم است و تنها ۲.۷ درصد صادرات از هند به ایران و ۲.۱ درصد صادرات از ایران به هند به صادرات غیر نفتی مربوط می‌شود. تصور من بر این است که هند و ایران باید میزان مراودات تجاری خود را افزایش دهند و این درحالی است که دو کشور به اهمیت چنین مسئله‌ای واقف هستند.

وی افزود: نسبت تجارت ایران با چین از هند بیشتر است، اما این درحالی است که وضعیت تجاری ایران و هند شرایط بهتری دارد.

سفیر هند در ایران با اعلام اینکه برای تجارت کالاهایی که مشمول تحریم نیستند مکانیسم روپیه وجود دارد، اظهارکرد: تجارت کالاهای مشمول تحریم‌های ثانویه آزاد است و ما این فرصت را در اختیار داریم تا به سبد تجاری دو کشور تنوعی بیشتری ببخشیم و در این بین از ظرفیت معافیت چابهار از تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکایی ها به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

کومار با اشاره به اینکه خرید نفت خام از ایران توسط هند ۳۰۰ هزار بشکه در روز است، گفت: اگر قیمت نفت را ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت درنظر بگیریم به رقمی معادل ۵۴۰ میلیون دلار در ماه میرسیم و ایران میتواند با این پول برای خرید از هند اقدام کند.

وی افزود: زمانی که مکانسیم SPV توسط اروپا راه اندازی شود می‌توان پول را به مکان‌های دیگری منتقل کرد و این درحالی است که مکانیسم روپیه قوی‌تراست و امکانات بیشتری را ایجاد می‌کند هر چند که ما می‌دانیم این مکانیسم مشکل‌هایی دارد که امیدواریم طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده این مشکلات برطرف شود.

سفیر هند در ایران با تاکید براین که درمورد صدور ویزا مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: می‌توان ویزا را به صورت آنلاین دریافت کرد و اگر مسئله یا مشکل دیگری وجود دارد تجار می‌توانند آن را با شخص بنده مطرح کنند تا حل شود.

کومار در پایان از نهایی شدن دو قرارداد تجاری بین ایران و هند خبرداد و اعلام کرد: دو قرارداد تجارت ترجیحی و قرارداد دوجانبه سرمایه گذاری بین دو کشور درحال نهایی شدن است و بر اساس این قراردادها ایران و هند می‌توانند در چارچوب بهتری همکاری کنند و روابط قوی تری در سال‌های آینده داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاله بتول

      همه جای دنیا کالای المانی و امریکایی و اروپایی استفاده میکنن اینجا کالای هندی

    • بدون نام

      چ فایده مردم همیشه بدبختن

    • بدون نام

      ده سال دیگر ، سفیر افغانستان امادگی کشور خود را برای تامین نیازهای ایران اعلام کرد . با این دنده بریم به گینه هم می رسیم .

    • مهدی

      آخه جون، من برنج هندی دوست داشت هی. من کلا عین مدیرای مشنگ ذوق کرتا هی.

    • بدون نام

      روپیه بیارین بعد بدین راج کاپور و راج کمار برتون فیلم هندی بسازه .با فیلم هندی امریکا را سه سوته از پا در میارین

    • بدون نام

      آقای وزیر شماهم تبلیغ کنید دریایه چابهار دادید به هندیها کافی نیست (؟؟؟!!!) ولطف کنید دریاچه ارومیه سهم شما پس دریاچه ارومیه را شما واگذار کنید به هند تا خوب جیبتان پر پول شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج