۸۱۰۱۷۰
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

پنجره باز برای برانکو و تیمش دردسر می‌شود؟

هواداران پرسپولیس برای سال‌ها تیم امسال‌شان را به‌خاطر خواهند آورد، تیمی که قهرمان لیگ شد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید؛ اما دلیل ماندگاری تیم احتمالا این اتفاقات نیست، چون پرسپولیس با وجود نتایج درخشان از نظر فنی مشکلات جدی‌ای داشت.

فرهیختگان: هواداران پرسپولیس برای سال‌ها تیم امسال‌شان را به‌خاطر خواهند آورد، تیمی که قهرمان لیگ شد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید؛ اما دلیل ماندگاری تیم احتمالا این اتفاقات نیست، چون پرسپولیس با وجود نتایج درخشان از نظر فنی مشکلات جدی‌ای داشت.

آنچه پرسپولیس پنجره‌های بسته را جاودانه می‌سازد چیزی از جنس موفقیت، جام یا مسائل فنی نیست. چیزی درونی‌تر است، با اعتقاد و باور سروکار دارد، باور به اینکه تا نفس آخر باید جنگید. تیمی که عادت کرده بود به مشکلات و البته به جنگیدن با این مشکلات. پرسپولیس امسال برای همیشه نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کرد، پرسپولیسی که خیلی ستاره نداشت، اما شاید بیش از هر زمان دیگری «تیم» بود.

باز شدن پنجره‌ها و تغییر هوا

بازشدن پنجره‌ها هوای تازه آورده است. پرسپولیس بعد از یک‌سال می‌تواند بازیکن بگیرد و از حالا همگان چشم‌انتظار رونمایی از پرسپولیس جدید هستند. از گفته‌ها چنین برمی‌آید که پرسپولیس نیم‌فصل دوم را حداقل با هفت بازیکن جدید شروع می‌کند، تغییراتی که به‌هیچ روی کم نیست.

همه با آغوش باز به استقبال تغییرات رفته‌اند، به استقبال هوای تازه. تردیدی نیست که نیمکت قوی‌تر و بازیکنان جدید قدرت پرسپولیس را بیشتر خواهند کرد؛ اما این همه داستان نیست. مخاطرات این تغییر را هم باید در نظر گرفت.

پرسپولیس در یک‌سال اخیر به فضایی خو گرفته است که دگرگونی به یک‌باره‌اش آسان نیست. ورود بازیکنان جدید اگرچه محدودیت‌ها را کم می‌کند، اما این فضا را ناگهانی عوض می‌کند. فضای‌انگیزشی وحشتناکی که بیراه نیست بگوییم عامل اصلی موفقیت‌های پرسپولیس بود. فضایی که با تمام وجود می‌خواست از دل محرومیت، دستاورد حاصل کند.

انتظارات تغییریافته

حالا انتظارات از پرسپولیس تغییر یافته است. پیش‌تر همه دنبال حفظ سنگر بودند تا قوای کمکی برسند. همه می‌خواستند هرطور شده این سال سخت بگذرد، اما با آمدن بازیکنان جدید این افق انتظار دگرگون می‌شود، حالا همه پرسپولیس کوبنده می‌خواهند و این مساله به تیم فشار می‌آورد. از طرف دیگر، با رخت بربستن به‌یکباره آن ‌انگیزه فوق‌العاده، تیم احتمالا دوره‌ای افت ‌انگیزشی خواهد داشت، انگار که همه کاری که باید می‌کرد، انجام داده است.

دوباره برانکو

سرمربی کروات پرسپولیس بی‌شک نقش اول موفقیت‌های خاص این تیم است. حالا که دوران محرومیت تمام‌شده نقش برانکو دوباره اهمیت می‌یابد. او باید روحیه پرسپولیس را به‌لحاظ ‌انگیزشی بالا نگه دارد، جاه‌طلبی را در تیم کماکان زنده ببرد و مهم‌تر انتظارات هواداران را تعدیل کند.

کاری سخت. همه این روزها از هوای تازه می‌گویند اما مخاطرات این تغییر را نباید نادیده گرفت. چند هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم بسیار مهم است. تیم جدید همواره با تیم پنجره‌های بسته مقایسه خواهد شد و از این رو زیر فشار است. شاید این هوای تازه خیلی هم به پرسپولیس نسازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا پرسپولیس با نفرات جدید تقویت میشود و قویتر خواهد شد، شک نکنید

    • بدون نام

      اتفاقا پرسپولیس با نفرات جدید تقویت میشود و قویتر خواهد شد، شک نکنید

    • بدون نام

      اولا که زبونتو گاز بگیر دوما که برانکو بهتر از ما میدونه داره چه کار میکنه سوما مطمئنا تیم نیم فصل دوم با 7 تغییر نمیاد تو شاید با دو یا سه تغییر که اونم من مطمئنم مسیر تیمو عوض نمیکنه

    • mehdi

      چه پنجره باز چه بسته هرچی برانکو بگه

    • تااااجممم شناختیـی.؟؟

      باهرترکیبی بیاد داخل زمین چونکه فدراسیون وداورها پشت چرگپولیس هستن برنده میشن

      پاسخ ها

      • دانیال

        تا برانکو باشه ابن سوزش ها طبیعیه و شایدم بیشتر بشه عمو

    • بدون نام

      تو زیادنسوز چون برانکوهست هرچی برانکو بگه درضمن مثلا کارشناس کیسه ای که داری بدجورمیسوزی تغییرات که هفت نفر نیس همون بازیکنای دوران محرومیت فیکس میشن بعدش حالا تعویضی هاکیاهستن ترابی رفیعی شریفی شیری وووو
      افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج