۸۱۰۱۷۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دو تیم ملی، یک ملت، یک ضربان

سال‌ها از طلسم ناکامی فوتبال امید در مسیر رسیدن به المپیک و همچنین حضور تیم بزرگسالان در فینال جام ملت‌های آسیا می‌گذرد. فوتبال ایران، صدرنشین آسیا و صاحب سه‌عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها حالا به شکستن طلسم‌های تاریخی می‌اندیشد.

فرهیختگان: سال‌ها از طلسم ناکامی فوتبال امید در مسیر رسیدن به المپیک و همچنین حضور تیم بزرگسالان در فینال جام ملت‌های آسیا می‌گذرد. فوتبال ایران، صدرنشین آسیا و صاحب سه‌عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها حالا به شکستن طلسم‌های تاریخی می‌اندیشد.

وقتی تیم‌ملی فوتبال با کسب ۴ امتیاز بهترین نتیجه تاریخ را در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به نام خودش ثبت کرده و پرسپولیس هم با وجود همه مشکلات توانسته تا فینال لیگ قهرمانان برسد این انتظار نزد افکار عمومی شکل می‌گیرد تا بالاخره به طلسم‌های تاریخی فوتبال هم پایان دهیم.

جام‌جهانی گذشت و درحالی که شانس زیادی هم برای صعود به مرحله حذفی داشتیم اما درنهایت ناکام ماندیم. امیدها اما برای شکستن دو طلسم قدیمی زیاد است؛ شاید این‌بار بالاخره المپیکی شویم و از سوی دیگر تیم‌ملی بزرگسالان بتواند برای چهارمین‌بار و پس از سال‌های طولانی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

امید به امید

از تیم امید شروع کنیم. هر بار قبل از بازی‌های آسیایی رسانه‌ها و اهالی فوتبال به دنبال این بودند تا تیم زیر ۲۱ سال بدون استفاده از بازیکنان کمکی به مسابقات اعزام شود تا برای مقدماتی المپیک به‌طور جدی محک بخورد اما هر بار کسب عنوان در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و تیم زیر ۲۳ سال به همراه نفرات کمکی بزرگسال به رقابت‌ها اعزام شدند.

این‌بار اما تیمی که می‌تواند در مقدماتی المپیک بعدی شرکت کند به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام شد آن هم درحالی که برخی نفرات کارآمد مثل امید نورافکن و رضا شکاری به خاطر مخالفت تیم‌های اروپایی به جاکارتا نرفتند. تیم‌ملی مطابق انتظار مقابل رقبایی که اکثرشان مثل کره با تیم اصلی در مسابقات حاضر شدند نتایج درخشانی نگرفت اما تجربه بزرگی به دست آورد.

پدیده‌های باتجربه

حالا بازیکنان تیم زیر ۲۱ سال که خیلی‌هایشان مثل آغاسی، دلفی، قائدی، طاهرخانی، آزادی، مسلمی‌پور، روستایی و... تجربه بازی‌های متوالی در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان را نیز دارند و برخی‌شان نیز حضور درخشانی در جام‌جهانی نوجوانان داشتند، رقابتی سنگین و جدی در جاکارتا را نیز تجربه کردند و با اضافه‌شدن بازیکنان کارآمدی مثل نورافکن، شکاری، صیادمنش و البته پدیده‌های جدید لیگ مثل آذری و آقایی و البته برنامه‌ریزی، اردوها و مسابقات تدارکاتی مناسب می‌توانند تحت هدایت مربی مطرحی چون کرانچار که سابقه هدایت تیم‌ملی کرواسی را دارد، طلسم قدیمی را بشکنند و به المپیک ۲۰۲۰ ژاپن برسند.

بهترین تیم آسیا

تیم‌ملی بزرگسالان هم به پشتوانه ستاره‌های تاثیرگذار و البته نتایج خوبی که در سال‌های اخیر مقابل تیم‌های آسیایی کسب کرده امید زیادی دارد تا به ناکامی‌ها پایان داده و جام ملت‌ها را در امارات به نام خود سند بزند.

تیم‌ملی ما فارغ از تمام حواشی مربوط به ماندن یا رفتن کی‌روش و درگیری‌هایش با چهره‌های مختلف فوتبال و همچنین بحث ملی‌پوشان دعوت شده و آنهایی که با وجود شایستگی در لیست قرار نگرفته‌اند، می‌تواند در امارات نشان دهد که چرا در سال‌های اخیر عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا را یدک کشیده است.

امیدوار به تماشای مشت‌های گره کرده

بارها از رفتارهای ناپسند سرمربی تیم‌ملی گلایه کرده‌ایم اما نباید از حق گذشت که کی‌روش درکنار تمام اتفاقات جنجالی سال‌های اخیر نشان داده که به خوبی راه تقابل با تیم‌های آسیایی را بلد است و در گزارش‌های مختلف منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی نیز به این نکته اشاره شده تیمی که کی‌روش ساخته، لقمه گلوگیری برای تمام مدعیان قهرمانی جام ملت‌هاست و خیلی‌ها نیز ایران را گزینه اصلی قهرمانی نامیده‌اند.

هر چند شواهد نشان می‌دهد بعد از جام ملت‌ها دیگر شاهد همکاری کی‌روش با تیم‌ملی ایران نخواهیم بود اما امیدواریم در پایان جام ملت‌ها با مشت‌های گره کرده او به نشانه پیروزی ایران روبه‌رو باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا شعر نگو.‌‌‌..با کیروش عوضی بیشعور دلال موزامبیکی به هیج جا نمی رسیم.. فقط زودتر بده گم شه

    • بدون نام

      کیروش ازهیچ هم کمتره

    • بدون نام

      بله.امثال‌شمانون‌به‌نرخ‌روزهاباعث‌شدیدکه‌شواهدنبودکیروش‌بزرگ‌روشاهدباشیم‌ولی‌بازبه‌کوری‌چشم‌جغدهای‌شوم‌وباتوکل‌به‌خداشاهدقهرمانی‌تیم‌زیرسایه‌کیروش‌کبیروماندن‌ایشون‌خواهیم‌بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج