جاباما
۸۱۰۱۸۳
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

یلدا هم رکود بازار خودرو را نشکست

بازار خودرو در هفته جاری همان منوی همیشگی را داشت. رکودی که از اوسط تابستان بساط خود را در بازار پهن کرده، ظاهرا قصد رفتن ندارد.

دنیای‌ اقتصاد نوشت: بازار خودرو در هفته جاری همان منوی همیشگی را داشت. رکودی که از اوسط تابستان بساط خود را در بازار پهن کرده، ظاهرا قصد رفتن ندارد.

این رکود با اتفاقات و اظهار نظرهای متناقص مسوولان صنعتی کشور نه تنها روند کاهشی ندارد بلکه با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های آخر سال گسترده‌تر نیز شده است. در هر حال آنچه مشخص است بازار خودرو همواره از اتفاقاتی که در سطح کلان سیاسی و اقتصادی کشور می‌افتد، تاثیر می‌پذیرد.

به‌طور مثال در زمانی که مذاکرات پیرامون پرونده هسته‌ای با گروه ۱+۵، در جریان بود، به تدریج بازار در رکود فرو رفت و با امضای برجام حلقه این رکود کامل شد. مشتریان در آن زمان با این وعده خودروسازان و مسوولان صنعتی که توافق‌نامه برجام پای شرکت‌های خودروساز بین‌المللی را به بازار باز خواهد کرد و شاهد جایگزینی خودروهای با کیفیت با محصولات تولیدی روی پلت‌فرم‌های قدیمی، در خطوط تولید خودروسازان خواهند بود، از ورود به بازار و خرید محصولات موجود امتناع کردند. بی‌میلی مشتریان به حضور در بازار، سبب شد بازار در رکود بی‌سابقه‌ای فرو رود و فروش خودرو توسط خودروسازان با مشکلاتی همراه شود.

در همین حال طی هفته جاری شاهد اظهارنظرهای مبهم و بعضا متناقص از سوی رضا رحمانی، وزیر صمت در ارتباط با کاهش پلکانی قیمت خودروها به میزان ۵ درصد در هفته، تا رسیدن به قیمت‌های مدنظر ستاد تنظیم بازار بودیم. این سخنان در حالی از سوی مدیریت ارشد وزارت صمت مطرح می‌شود که فعالان بازار نه تنها نگاه مثبتی به اظهارات وزیر صمت ندارند بلکه آن را منجر به رکود بیشتر در بازار خودرو می‌خوانند.

مسوولان صنعتی به‌دنبال ایجاد امیدواری در ارتباط با افزایش تیراژ و همچنین کاهش قیمت خودرو هستند، این در شرایطی است که این سخنان سبب دامن زدن به رکود در بازار شده است. زیرا هنوز نتایج عملی صحبت‌های مطرح شده در ارتباط با افزایش تیراژ در بازار دیده نشده است و همچنان عرضه به بازار از سوی خودروسازان متوقف است.

دست‌اندرکاران خرید و فروش خودرو معتقدند برنامه‌های اعلامی از سوی وزارت صمت در ارتباط با بسته جامع صنعت خودرو که در آن افزایش تیراژ، کیفیت و خدمات پس‌از فروش دیده شده است، در شرایط فعلی چندان عملیاتی نیست.

اما طی هفته جاری بسیاری از دست‌اندرکاران بازار در انتظار واکنش بازار نسبت به افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو بودند این در شرایطی است که خودروهای یاد شده روند کاهشی کندی در قیمت داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این گرانیهاازبی لیاقتی دولت روحانی اب میخوره

    • محمد احمدی

      برید بمیرید،،شما اگه بخواهید تو صدم ثانیه عملی میشه،،هیچ ناظر ومسولی پیگیر نیس،،همش شعار

    • بدون نام

      هیچ تاجری ، هیچ فروشنده ای از گرون فروشی سود نمی کنه . اگر هم سودی داشته باشه موقته

    • بدون نام

      چه ربطی به یلداداره مردم میفهمن که آشغال نمیخرن البته به غیربعضیا که ندیدن ورفتن پول ریختن سال بعداولاغ تحویل بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به الاغ توهین نکن . ضرب‌المثل معروف میگه زور مورچه داشته باشی عقل الاغ.

    • سعید صبوری

      خودرو سازان بعلت سو مدیریت زیان ده هستند قیمت را بالا می برند

    • مجتبی جوانمردی

      هیچ جای دنیا تعرفه واردات خودرو به اندازه ایران نیست خودرو سازان هم مردم را چپاول می کنند

    • کمال جوهری

      تا زمانی تعرفه وار دات خودرو پایین نیاد خودرو سازان هم مردم رو غارت می کنند به تعرفه ۲۰ درصد تو کشور های دیگه اعتراض می کنند

    • بدون نام

      با سلام و احترام
      مسئولین باید بفکر مردم باشند تفکر قبل از انجام هر کاری نیاز می
      باشد خودور با قیمت دلار خیز برداشت ولی سقوط نکرد کیفت خودرو های ایران خودرو و سایپا با قیمت سال قبل عاقلانه است ولی با ۹۷ خیر لطفا شخصیت ایرانی ها را حفظ کنید تا احترام دیگر کشور ها را داشته باشید

    • بدون نام

      کمر‌این‌گاری‌سازان‌باید‌خرد‌بشه!!!!!

    • احمدم احمد

      با این قیمت ها کی قدرت خرید داره اون چند نفری هم که تو بازار هستن دلالن

    • ب

      بهتر که راکده. کاش مردم ما سر عقل بیان و ماشین نخرن. تا خودروسازیای دزد به غلط کردن بیوفتن

    • arvin

      اینا دارن مردمو بازی میدن اگه بخوان سه سوته قیمتا برمیگرده ب روز اولش ولی ی عده از اقایون کله گنده ک سهام شرکتای خودرو سازی رو دارن حالا حالاها ننیخوان دست از سود بردن وردارن وگرنه کجای دنیا فرقه کارخونه تا بازار ۳۰ ملیون تومنه واسه ی ماشین معمولی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج