۸۱۰۲۰۲
۳۴ نظر
۵۰۱۴
۳۴ نظر
۵۰۱۴
پ

همه چیز درباره خروج آمریکایی‌ها از سوریه

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا به یکباره در یک پیام توئیتری از تصمیم خود برای خروج نیروهایش از سوریه خبر داد که این تحولی ناگهانی در راهبرد آمریکا است و پایانی بر فرضیه‌های حضور نظامی بلند مدت واشنگتن در سوریه محسوب می‌شود.

برترین ها: دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا به یکباره در یک پیام توئیتری از تصمیم خود برای خروج نیروهایش از سوریه خبر داد که این تحولی ناگهانی در راهبرد آمریکا است و پایانی بر فرضیه‌های حضور نظامی بلند مدت واشنگتن در سوریه محسوب می‌شود.

همه چیز درباره خروج آمریکایی‌ها از سوریه

تقویم این رویداد مهم بین المللی را بخوانید:

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ برای ماندن در آنجا بود.

در پی پیام توئیتری ترامپ، کاخ سفید اعلام کرد که پیروزی بر تشکیلات داعش در سوریه به این معنا نیست که ائتلاف بین المللی یا حملات آن پایان یافته باشد. آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده و همپیمانانش آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها برای حفاظت از منافع مشترک هستند. خروج نیروهایمان از سوریه را آغاز کردیم تا وارد مرحله دوم از مبارزه با تروریسم شویم، پیروزی بر تشکیلات داعش در سوریه به این معنا نیست که ائتلاف بین المللی یا حملات آن پایان یافته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی هم به دنبال اعلام اخباری مبنی بر خروج اشغالگران آمریکائی از سوریه اعلام کرد: پس از این اقدام نیز از خودمان دفاع خواهیم کرد! نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: این تصمیم واشنگتن را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. می‌دانیم که چگونه از خود دفاع کنیم.

همچنین یک مقام آمریکایی مدعی شده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تصمیم به خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه از سیاست مقابله با ایران عقب ننشسته است.

پایگاه خبری «هیل» به نقل از « لیندسی گراهام » نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا نوشت: خروج نیروهای آمریکائی از سوریه به مثابه پیروزی بزرگی برای ایران و «بشار اسد» (رئیس‌جمهور سوریه) است. او افزود: ترامپ اشتباه بزرگی را مانند اوباما درباره سوریه انجام داد.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شبکه آمریکایی الحره گفت: دو هزار و ۱۳۰ نفر از نیروهای یگان ویژه آمریکایی در روزهای آینده سوریه را ترک خواهند کرد و در شهر اربیل عراق مستقر خواهند شد. وی افزود: خروج از سوریه در مرحله بعدی، پایگاه التنف و منطقه ۵۵ را شامل خواهد شد و این خروج احتمالا تا ۱۰۰ روز به طول بینجامد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد: آمریکا و هم پیمانانش آماده اند درصورتیکه ضرورت اقتضا کند، برای دفاع از منافع کشور، دوباره در همه زمینه‌ها وارد عمل شوند.

سناتور باب کورکر، رئیس جمهوری خواه کمیته سیاست خارجی مجلس سنا هم با انتقاد از این اقدام آن را تصمیمی سیاسی نامید. کورکر به خبرنگاران گفت: "در این دوازده سالی که در کنگره بوده‌ام، چنین تصمیم گیری ندیده‌ام. تصورش سخت است که رئیس جمهوری صبح از خواب بیدار می‌شود و چنین تصمیمی می‌گیرد بدون اینکه درباره‌اش صحبتی کرده باشد یا آمادگی وجود داشته باشد."

مارکو روبیو ، یکی دیگر از سناتورهای شاخص جمهوری خواه هم خروج از سوریه را به مثابه تقدیم این کشور به روسیه و ایران دانسته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد که این تصمیم راه را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه فراهم می‌کند. این سخنگو افزود: آمریکا اعلام کرده که به مرحله جدید پا گذاشته اما هنوز ماهیت مرحله بعد مشخص نیست و جزئیاتی هم درباره آن نمی‌دانیم اما ظاهرا نیروهای آمریکایی می‌خواهند خارج شوند.

اما نیروهای دموکراتیک سوریه در پی عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه گفتند، تا حد مرگ با ارتش ترکیه می‌جنگند. جیهان احمد، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، نیروهای دموکراتیک سوریه به هیچ طرفی اعتماد ندارد و ما به توانمندی خود و ملت‌مان تکیه داریم. احمد افزود: ما بارها گفته‌ایم که با تهدیدات ترکیه مقابله می‌کنیم و تا پای جان به مبارزه ادامه می‌دهیم.

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس هم به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید گفت: قویاً با تصمیم ترامپ درباره شکست داعش در سوریه مخالفم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشغالگران آمریکائی از سوریه؟؟؟!!!!!!!!!!! ...

      پاسخ ها

      • hassan.h

        منهم از اشغالگر نامیدن نیروهای آمریکائی متعجبم
        زیرا آنها هر جا دلشان بخواهد و به هر شیوه ای وارد می شوند و هر غلطی دلشان بخواهد می کنند و این برای جهانیان عادی شده است

    • یا علی حیدر کرار

      تو عفرین هم از حرفا میزدن ولی وقتی ارتش ترکیه اومد همشون دنبال سوراخ موش میگشتن!آخر و عاقبت تروریستهای تجزیه طلب قعر جهنم است دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

    • بدون نام

      شکستهای تاریخی آمریکا یکی پس ازدیگری نشان ازاضمحال شیطان بزرگ دراین برحه اززمان است.

      پاسخ ها

      • حشمت فردوس

        آمریکا و اسراییل با روسیه توافق کردن که از سوریه خارج میشن. بعد ایرانو بزنن

      • بدون نام

        چرت نگو این یعنی اینکه ترامپ بازم هر چی قول داده بود عمل کرد

      • بدون نام

        شکستهای تاریخی !!!

    • بدون نام

      والله مشکل ما همین جاست، اگه ایران از سوریه بره به نفع ماست

      پاسخ ها

      • خاله بتول

        خیلیا میخوان ایران از سوریه بره

    • بدون نام

      مطمئنن آمریکا در خلیج فارس با اعراب نقشه های دیگری دارد،باید ایران بیشتر مراقب باشد.

    • بدون نام

      امریکا کاری نمیکنه که به ضررش تموم بشه،همیشه بدنبال منافع ملیشون بودند و هستند
      فقط جنگ برای ما درست نکنه! خدایا خودت بداد ملت ایران برس
      دیگه تاب و تحمل جنگ رو نداریم، بحد کافی زیر تورم و گرونی له شدیم

    • نطری

      امریکا هر تسمیمی دارد به جهنم هیچ فرقی ندارد ملتها قربانی سیاست شده اند هیچ سیاستمداری به فکر ملتش نیست از پسران بابا آدم تا آخر زمان یکی قربانی میشود ویکی زندگی میکند هرزمان قرعه بنام یک بدبخت ویک خوشبخت بوده وهست تا حیات انسان به بهانه ای ادامه داشته باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تصمیم دکتر

    • بدون نام

      این مار زخمی هست خیلی باید ایران مواظب باشد

    • یونس احمدی بوکانی.

      بدبخت این کردها. از دست ترکیه فاشیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت نیستند بازیچه و دست نشانده اند.حالا هم امریکا گویا قراره در شمال عراق مستقر بشه و این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری های قدیم نیست جونم!

    • سرباز ۴۰۲سومار

      مرتیکه انگل نفهم اینقدر پرو تشریف داره پس از اینکه نتوانست با حمایت از گروه های تکفیری کاری از پیش ببرد خیلی راحت پیروزی های ارتش و مردم سوریه و نیروهای مدافع حرم رو بنام ارتش اشغالگر آمریکا ثبت کند غافل از آنکه تمام دنیا به ماهیت کثیفتان پی برده واق واق بیخودی میکنن و زرزر مفت میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد به خودت فشار نیاز سرباز عزیز 402 سومار!

    • بدون نام

      خوب یعنی که چه بابا چرا ما اتشو تندتر میکنیم؟؟؟ بذار بره اگه ما بزنم دم دهل از دوباره لج بازی میکنه بر میگرده متاسفانه ما ظرفیت هیچ کاریو نداریم هرکاری کنیم باید دنیا خبر دار بشه چه خوبه که کسی از کارای ما سر در نیاره الهی امریکا ودزدای داخلی برا همیشه ریشه کن بشن درود بر رهبر بزرگمون

    • بدون نام

      حالا چرا اربیل عراق نکنه برا ایران خوابی دیدن

    • بدون نام

      عجیبه. از سوریه اومدن به عراق ینی به مرزهای ایران نزدیکتر شدن. چرا این نیروها رو نفرستادن امریکا؟؟ ینی بوی جنگ میاد؟؟

    • ح

      بایدبرای مقابله باشیطنت امریکاو هم پیمانانش آماده بود چون ترامپ گفته که نیروهایش رادراربیل عراق (یعنی نزدیکترشدن به مرزهای ایران) مستقرمیکند . همین نکته برای مابمنزله اعلام خطر است چون ممکن است سودای حمله به کشورمارا درسر بپرورانند

    • بدون نام

      فرار امریکا از ترس تجزیه تجزیه شدن کشورش وبازگشت والحاق ایالت میکزیکو سیتی به سرزمین مادری یعنی مکزیک توسط مردم.
      درود بر مردان وزنان شاهین نشان شیر دل سرو قامت سرخپوستان این صاحبان اصلی قاره اشغالی امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین حرف مفت نزن

    • بدون نام

      فرار امریکا از ترس تجزیه تجزیه شدن کشورش وبازگشت والحاق ایالت میکزیکو سیتی به سرزمین مادری یعنی مکزیک توسط مردم.
      درود بر مردان وزنان شاهین نشان شیر دل سرو قامت سرخپوستان این صاحبان اصلی قاره اشغالی امریکا

    • .

      آمریکا اومد بیرون ببینیم ایران کی میاد تا این تحریما تموم بشه

    • بدون نام

      ترامپ دیونه هم همون اشتباه بزرگ کرد که اوباما بی عرضه کرد خروج نیروهای آمریکا از سوریه یعنی تقدیم سوریه به روسیه و شکستی دیگر برای آمریکا در اصل میتوان گفت رئیس جمهوران آمریکا دلغکی بیش نیستن...

    • محمدامیدی‌

      اگرنرودبه‌زوربیرونش‌‌میکنیم


      ۹

    • بدون نام

      حالا نوبت ایران جمع کنه بیاد مملکتش

    • بدون نام

      چه تفسیرهایی...آمریکا ومجموعه مشاوران جنگ طلب بدنبال هدف نامبارک دیگری درخلیج فارس درسال جدید2019 وحفظ تمرکز این کار را کرده است کجای این کار به نفع نیروهای ایران درسوریه است که هیچ کار چشمگیری ازجمله حمله به اسرائیل نداشته اند اولویت بودن در مرزهای کشور بزودی مشخص میشود.

    • بدون نام

      شاهین نشان شیر دل سرو قامتان سرخپوستان و درود و سپاس یاد لیسانه ها افتادم خخخ سپا س

    • بشار اسد بعثی

      ایران هم باید بیاد بیرون

    • بدون نام

      ما چرا خوشحالیم اونا عقلشون به کارشون میرسه جای که منافع ملتش نباشه هزینه نمیکنه....

    • بدون نام

      میدونید چیه از این ور ناو جنگی میفرستن خلیج فارس بخاطر بستن تنگه هرمز توسط ایران از اون ورم پیاده نظامشو میاره اربیل مندحس خوبی ندلرم
      ولی انشالله اشتباه تصور کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج