۸۱۰۲۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز

کاهش قیمت ارز و سکه در شرایطی که انتظار برای رشد قیمت ها وجود داشت، بازار را در موقعیت سخت و پیچیده قرار داده است.

خبرآنلاین: کاهش قیمت ارز و سکه در شرایطی که انتظار برای رشد قیمت ها وجود داشت، بازار را در موقعیت سخت و پیچیده قرار داده است.

آخرین هفته آذرماه در حالی به پایان خود نزدیک می شود که بازار ارز و طلا و سکه شگفتی آفریده است. کاهش دو هزار و پانصد تومانی قیمت دلار طی چند روز اخیر در بازار آزاد حالا امروز سئوالات متعددی را در باب چرایی این اتفاق پیش روی خریداران، سرمایه گذاران و ناظران بازار قرار داده است.

کاهش قیمت دلار در شرایط کنونی بر اساس محاسبات اقتصادی اندکی عجیب می نماید. این کاهش در حالی رخ داده است که قیمت نفت در جهان رو به کاهش است و از سوی دیگر ایران با سخت ترین تحریم ها دست و پنجه نرم می کند. گزارش میدانی خبرآنلاین از بازار ارز و سکه نشان می دهد دلالان هنوز در بازار حضور دارند، کافی است برای یافتن آنها مشتریان کمی از بازار اصلی فاصله بگیرند و در کوچه و پس کوچه دل به دریای معامله ارز بزنند.

رشد قیمت ها در سال جاری، رشدی اعجاب آور و قابل توجه بود. طبق گزارش بانک مرکزی در هفت ماهه منتهی به مهر ماه قیمت دلار افزایشی ۱۵۲ درصد را تجربه کرد. این چنین بود که بازار دلار بستری مناسب برای آرمیدن سرمایه های سرگردانی بود که از وحشت کاهش قدرت خرید به هر بازاری سر می زدند.

خودرو و مسکن نیز مصون نماندند و سکه که رشدی جهشی را تحت تاثیر افزایش قیمت ارز شاهد بود.

دلالان غیر قانونی این روزها در کوچه و پس کوچه‌ها کمتر سر سخن باز می کنند. اولین سئوال به دومین سئوال، سکوت را بر سخن ترجیح می دهند. در این میان وضعیت صرافان قانونی نیز تفاوت چندانی ندارد. بازار ارز در سکوتی سنگین فرورفته است. برخی از کسانی که به سئوالات پاسخ ای تلگرافی می دادند، علت این سکوت را ترس، پیش بینی پذیر نبودن آینده و البته موقعیت نامتعارف بازار عنوان می کنند.

از میان گفته ها و شنیده ها چنین بر می آید که خرید و فروش تحت تاثیر اقدامات اخیر بانک مرکزی هنوز به روال عادی بازنگشته است.

بازار ارز ترسیده است

یکی از صرافان در خصوص وضعیت فعلی بازار گفت:گذشته از تغییرات رخ داده در نقل و انتقال پول از طریق چک های تضمینی و همچنین نقل و انتقال از طریق کارت های بانکی، هر خرید و فروشی در شرایط جدید ثبت شده و طبق قانون مشمول پرداخت مالیات می شود چرا که با شفاف شدن تراکنش ها، دیگر هویت خریداران ارز کاملا معلوم می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر خرید از دلالان انجام شود، باز هم امکان ردگیری وجود دارد؟ گفت: خیلی از دلالان هم مجبورند از صرافان قانونی ارز را خریداری کنند و در نهایت به صرافان قانونی بفروشند، در نتیجه وقتی دلالان مشمول پرداخت مالیات می شوند، خریدار و فروشنده آنها نیز با توجه به مشخص بودن میزان دریافت و پرداحت این افراد طبیعتا مشخص می شوند.

وی گفت: همین مساله بسیاری را برای ورود به بازار ارز مردد کرده و فعلا از خرید و فروش کلان خبری نیست. در عین حال خرید ارز برای سرمایه گذاری فعلا در دستور کار نیست و کمتر با چنین مشتریانی روبرو می شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج