۸۱۰۳۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عضو مجلس خبرگان: هدف دشمن کاهش نقش روحانیت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان امروز علیه روحانیت شبکه سازی می کنند تا نقش اجتماعی این نهاد را کاهش دهند.

ایرنا نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان امروز علیه روحانیت شبکه سازی می کنند تا نقش اجتماعی این نهاد را کاهش دهند.

آیت الله عباس کعبی روز پنجشنبه در دهمین اجلاسیه کنگره شهدا و ایثارگران با اشاره به نقش روحانیت در نهضت های صد ساله اخیر در حسینیه همدانیان اصفهان ، افزود: دشمن از این موفقیت ها تجربه گرفته است و برای مقابله با روحانیت توطئه می کند.

هدف دشمن تخریب بی سابقه روحانیت از طریق برجسته سازی یک نقطه ضعف در یک روحانی یا نفوذی های خود است. نباید در این مسیر جا ماند زیرا پیام شهدای روحانیت با ما ایستادگی و مقاومت در مسیر ولایت است.

دنیاگرایی، عافیت طلبی، تجمل گرایی، بی تفاوتی به مسائل سیاسی و اجتماعی، جدا شدن از مردم از جمله نقاط ضعفی است که می تواند روحانیت را آسیب بزند و باید در برابر آن هوشیار بود.

وی ادامه داد: روحانیت با تاسی از شهدای این قشر باید دشمن را رصد کنند و در میدان دفاع پیشگام باشند زیرا آمریکا از طریق پشتیبانی امکاناتی، رژیم صهیونیستی از طریق جاسوسان و حمایت های اطلاعاتی، عربستان از طریق حمایت مالی و منافقین خلق با نیروهای میدانی به دنبال ایجاد کانونهای شورشی و توطئه در کشور هستند.

البته انقلاب اسلامی روز به روز درحال پیشرفت است و آمریکا روز به روز در حال افول است و بحران هویتی، بحران خانوادگی، بحران سیاسی و اقتداری، بحران های محیط زیستی و بحران مدیریتی در جهان نشان از شکست لیبرال دموکراسی است.

سازش با آمریکا عقب نشینی از آرمانهای شهداست و لذا به جای دیدن کدخدا باید خدا را دید چون عزت واقعی نزد خداست.

آیت الله کعبی انجام واجبات، ترک محرمات، خلوص را از پیام های شهدای طلبه و روحانی برشمرد و گفت : هر کاری که در مسیر ولایت نباشد در مسیر شیطان است. نیروهای مومن باید شبکه ای حرکت کنند و همانگونه که انقلاب در قالب شبکه مساجد ایجاد شد و در مقابل دشمن با بهره گیری از این شبکه می توان مردم را به صحنه کشید و پیشگامی خود را حفظ کرد.

تفسیر دین، جلوگیری از انحراف، به پا داشتن دین، حیات دهی به جامعه، انسجام بخشی ، هویت سازی، مبارزه با استبداد و استکبار، مبارزه با چپاولگری، تسکین آلام بشری، همدردی با آحاد مردم، مبارزه با آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه اعتماد به نفس، تلاش برای اقناع حکم الله و مجاهدت برای حاکمیت دین از رسالت های روحانیت است

وی با بیان اینکه صرفا شعار ارزشی دادن کافی نیست، افزود: شهدا به ما آموختند که برای حفظ دین باید نظر کرد و هزینه داد و در راه خدا عزت را بر زندگی و دفاع پوچ مادی ترجیح دادند و برگزاری یادواره شهدا و زنده نگاه داشتن یاد شهدا موجب ارتقای دین می شود. شهدا حیات حقیقی، ماندگار و تاثیرگذار در زندگی مادی و معنوی ما دارند و خون شهدا پرچمی برای حفظ آزای، استقلال و امنیت امروز ما و نجات از اسارت شد.

حضور در این مراسم تجدید بیعت با آرمانهای شهداست و برای حفظ ارزشها الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا ضروری است. شهدا در سایه نعمت خشنود هستند و به جامعه پیام پیروزی، سرافرازی، ایستادگی و شور و نشاط و امید هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن به دنبال دمیدن روح یاس و نا امیدی به جامعه است، افزود: شهدا به جامعه شادی تزریق می کنند زیرا ملتی که به قدرت الهی تکیه دارد پیروز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج