۸۱۰۴۵۴
۲۵ نظر
۵۰۰۶
۲۵ نظر
۵۰۰۶
پ

تحلیل علیزاده درباره شرایط کشور در اینستاگرامش

علیزاده در تحلیلی تأمل‌برانگیز درباره شرایط کشور اظهار داشت وقتی به اصلاح اجزایی مانند مسئولان بی‌لیاقت می‌رویم، نباید اجازه دهیم جنگ روانی دشمن، باعث شود تصویر کلی کشور را فراموش کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی فارسی با انتشار دو پست در اینستاگرام خود، صفحه‌اش را به روز کرد.

وی در اینستاگرام خود تأکید کرد وقتی به اصلاح اجزا می‌پردازیم و به جنگ یک نماینده مجلس فاسد یا یک استاندار بی‌لیاقت یا یک قاضی رشوه‌گیر یا یک وزیر ناکارامد و یا یک سردار رانتخوار می‌رویم، نباید اجازه دهیم پروپاگاندا و جنگ روانی دشمن، باعث شود تصویر کلی کشور را فراموش کنیم.

علی علیزاده در اینستاگرام نوشت:

تصویر بزرگتری که باید بالای سرمان آویزان کنیم. در لندن هر دانشجوی سال اول علوم سیاسی میداند که جمهوری اسلامی ایران - فارغ از اینکه دوستش داشته باشید یا نه، حکومت ایده‌آل تان باشد یا نه، فساد داشته باشد یا نه، کارآمد باشد یا نه - «باثبات» ترین حکومت کل منطقه‌ای است که از مرز شرقی پاکستان شروع میشود و در مرز غربی مراکش خاتمه می‌یابد.

دلایل این «باثبات» ترین بودن فراوان و نیازمند دانستن تاریخ دولت-ملت سازی چند سده اخیر و فهم درونزا و بومی بودن جمهوری اسلامی و ریشه دار بودن نیروهای اجتماعی سازنده و مولد آن است و مجالش اینجا نیست. با اینحال ترامپ، بن‌سلمان و نتانیاهو از پارسال، حمله اقتصادی-سیاسی-رسانه‌ای شدیدی را علیه ایران سامان داده و میلیاردها دلار خرج مقابله با ایران کرده و حتی از تغییر نظام سیاسی در ایران صحبت کردند. بر سعودی و اسراییل حرجی نیست. اما چرا دولت آمریکا چنین سیاستی علیه ایران برگزیده که به عقیده بخشی از نظام سیاسی آمریکا هم خلاف منافع ملی مردم آمریکا خواهد بود؟ هدف فقط یک چیز بوده و است: فعال کردن شکافها و گسلها و ناکارآمدیهای داخل ایران به امید افزایش نارضایتی و ایجاد ناآرامی در داخل ایران و همینطور افزایش احساسات ایران ستیزانه میان مردم منطقه تا جمهوری اسلامی زیر فشار مالی و فشار افکار عمومی و فشار ناآرامی‌های داخلی مجبور شود از حوزه نفوذ تاریخی خود در منطقه غرب آسیا عقب بنشنید و متحدانش را در سوریه و عراق و لبنان تنها بگذارد تا بلعیده شوند.

اما چه اتفاقی افتاد؟ دو ماه پیش متحدان ایران در حکومت عراق نه فقط بر صندلی نخست وزیری که بر صندلی ریاست جمهوری و ریاست مجلس که متعلق به کردها و سنی‌هاست نشستند و نشان دادند که رابطه ایران و عراق چنان ارگانیک است که هرروز عمیق‌ تر میشود و‌ نمیتوان با تحریک رسانه‌ای و مالی آن را تخریب کرد. و هفته پیش دولت آمریکا بعد از هفت سال سرش را به نشانه تسلیم پایین آورد و گفت دنبال سرنگون کردن بشار اسد نیست و دیروز هم ترامپ نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج و عملا از سوریه فرار کرد.

و در حین این یکسال فشار به ایران، شکاف میان گروه‌های قدرت در آمریکا (طرفداران ترامپ و مخالفانش) و شکاف لابی سعودی-اسراییل و لابی قطر-ترکیه در آمریکا باعث شد داستان قتل فاجعه بار خاشقجی به مدت شصت روز خبر اول سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی شود و افکار عمومی غرب که نفت ارزان هفتاد سال چشمشان را بر ارتجاعی ترین دولت منطقه کور کرده بود و حتی از دخالت سعودی در قتل سه هزار نفر از شهروندانشان در یازده سپتامبر چشم پوشی کرده بودند برای نخستین بار در تاریخ، صندوق تبهکاریهای سعودی را باز کنند. و حالا سنا و کنگره آدمکشان، خواهان خروج سعودی از یمن و تحقیق و تفحص از جنایات سعودی میشوند.

به یاد بیاورید تا یکسال و نیم پیش ایران و اسد حتی به کنفرانسهای صلح سوریه دعوت نمیشدند و آمریکا به کمتر از خروج کامل ایران از سوریه و رفتن اسد تن نمیداد و به یاد بیاورید به یُمن حضور آمریکا در سوریه و شمال عراق، یکسال پیش این موقع صحبت سر رفراندوم استقلال کردستان عراق و بعد هم خودمختاری کردهای سوریه و حرکت به سمت ایجاد کردستان آزاد به عنوان اسراییل دوم منطقه بود و بن‌سلمان چنان گستاخ که نخست وزیر لبنان را به گروگان میگرفت. بگذارید ساده بگویم. برجام پاره شد، مردم صبور ایران دچار سختی‌های اقتصادی شدند و دور و بر زخم‌هایمان فوج مگسهای خارجی و مزدوران ایرانی‌-نمای شان شروع به وز وز و ایجاد عفونت کردند و سیستم روانی و شبکه عصبی جامعه ایران مورد حمله قرار گرفت.

همه و همه و همه برای شکست دادن متحدان ایران در عراق و سوریه و لبنان. و حالا باید با اعتماد به نفس گفت در تاریخ پانصد و هفده ساله ایران مدرن، یعنی از آغاز صفویه، هیچ وقت به اندازه این یکسال اخیر در منطقه غرب آسیا نفوذ و قدرت نداشته‌ایم. و این به کمتر از معجزه نمی‌ماند.و این تصویر کلی و بزرگ است که باید در ذهن داشته باشیم و به جای آویزان کردن چاپلوسانه عکس مقامات، بالای سرمان آویزان کنیم. و بواسطه این تصویر کلی و بزرگ است که رهبر ایران با اعتماد به نفس و امید از آینده سخن میگوید. و وقتی به اصلاح اجزا می‌پردازیم و به جنگ یک نماینده مجلس فاسد یا یک استاندار بی لیاقت و یک قاضی رشوه‌گیر و یک وزیر ناکارامد و یک سردار رانتخوار میرویم، نباید اجازه دهیم پروپاگاندا و جنگ روانی دشمن، باعث شود این تصویر کلی را فراموش کنیم.

*تصویر اول، مقالات سی‌ان‌ان و یو‌اس‌ای تودی است که خروج ترامپ را پیروزی بزرگ ایران میخوانند.

تحلیل علیزاده درباره شرایط کشور در اینستاگرامش

تحلیل علیزاده درباره شرایط کشور در اینستاگرامش

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی دشمنت از تعریف میکنه یعنی راهت رو داری اشتباه میری

    • بدون نام

      جلوه حق در گفتار آقای علیزاده تجلی گشته و چشم بدخواهان جمهوری اسلامی کور شده و تاب شنیدن این حقایق را دشمنان این ملت از این همه معجزه و پیروزی را ندارند. تا کور شود هرآنکه که نتوان دید....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ ... چه قدر عظمت !! جمع کنید بابا ....

      • بدون نام

        این آفتاب پرست حالا شد چهره حق طلب

      • بدون نام

        برو گمشو

    • بدون نام

      باشه تو خودشو ناراحت نکن
      بیرون گود نشسته میگه لنگش کن

    • بدون نام

      بی غیرت وطن فروش

    • بدون نام

      این احمق پرچم حزب الله دستش بود

      ایرانی نیست

      غلط کرده راجع به ایران نظر میده

    • بدون نام

      باشدگویای دولت مردانی زمانی پشت تریبون قرارمیگیرند باصحبتها ونظریات خود مرحمی برزخم دشمن وناامیدی درمردم ایجاد ننمایندمانند افزایشگرانی و..........

    • بدون نام

      خفه شو مردتیکه پاچه خار بااین تحلیل غلطی که کردی.

    • بدون نام

      یه نون به نرخ روز خور چقدر جیبت پر کردن اقای علیزاده تو اگه وجدان داشتی بخاطر پول حرف نمیزدی

    • بدون نام

      قدرت و امنیت ایران ، از اتحاد اقوام و اعنقاد به درستکاری و صداقت مردم است ( ضعیف شده) و ربطی به قدرت نظامی اول منطقه ( اول جنگ ) ندارد . دیگر شاخص ها غالبا مخل امنیت کشور بوده اند به خصوص جناح بندیهای موجود .

    • بدون نام

      برجی چند میگیری مو قشنگ نشستی کنار گود و میگی لنگش کن مردک ملت نون ندارن بخورن موقعی که شکم گرسنه باشه امپراتوری به چه دردی میخوره نفهم

    • صالح نسب

      خشم کلید همه بدیهاست .علی .ع.

    • بدون نام

      هم از توبره میخوری هم از اخور اگه ایران خوبه چرا لندن زندگی میکنید

    • بدون نام

      باز این اراجیف گفت اما نمیدونم چرا این لندن نشین نمیاد تو باثبات ترین کشور منطقه زندگی کنه

    • علی کریمی

      برترینها لطفاً سانسور نکنید،شاید ده درصد از نظرها را انتشار دهید البته تاکنون نظر های من را منتشر نکرده

    • ملاصدرا

      علی علیزاده جیره خوار ...

    • کورش

      چاپلوس پول پرست جیره خور نون دونیت قطع بشه ....

    • محمدی

      واقعا زیبا بود تحلیلتون جناب علیزاده
      این اقتدار و سربلندی نتیجه خون شهداست.
      وطنم پاره تنم...

    • بدون نام

      درود بر علی علیزاده ..

    • بدون نام

      یک کلمه از مادر عروس هم شنیدیم !
      نسل تو و هرچی روشنفکره نابود بشه که باعث و بانی تمام بدبختی الان ملت، تو وامثال تو هستین و بودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدیدا دولت روپورده به مجریان وسلبرتیهاکه حرفهای مسولین به کمک اینهابزنن ملوچکهامترسگهاوپولکیهاخاین مثل ضیا ورشیدپورواشکان خطیبی امین رستمی رضادقیهاامژده ل‌واسانیها وعادل فروسی پورها...‌پشت شون ادمهامسولین دولت هستن میگن این حرفهاروبزن به واسطه اینهاوبی اعتبارترینن وزیرپاافتادن وچون وطن وهم وطن فروشن وگرنه بالا۴۰ملیون بیکارو فقیرداریم ...کی اینهاحرف زدن درمورداینها خاک عالم توسرشون

    • بدون نام

      ایران بهترین کشوردنیاس ازهمه لحاظ وثروتمندترین دنیااگه افاغنه نباشن ملت بهترین زندگی دارن واگه باشن بدترین الان همون موقعس حالا وصعیت کشوروبفهمین چطوروبودجه ومنابع شغل حدود۲۰ملیون نفرافغانی کنیدمگه الکی خرج اینهمه رودادن هیچ کشوری اینکارونمیکنه واخرت لی عقلی حماقت بی عقلی و

    • بدون نام

      چرا ایران دعوت نمیشه ! توی مجلس سخنرانی کند !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج