۸۱۰۵۰۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

شناسایی مراحل تکوینی تومور‌های چشمی

محققان توانستند با بررسی مراحل رشد سلول های شبکیه چشم انسان راهی به سوی درمان رتینوبلاستوما که نوعی تومور درگیر کننده ناحیه شبکیه در چشم کودکان زیر ۵ سال است، بگشایند.

خبرگزاری مهر: محققان توانستند با بررسی مراحل رشد سلول های شبکیه چشم انسان راهی به سوی درمان رتینوبلاستوما که نوعی تومور درگیر کننده ناحیه شبکیه در چشم کودکان زیر ۵ سال است، بگشایند.

براساس مطالعه ای که توسط موسسه ملی سرطان صورت گرفت، محققان توانستند اولین فاز رشد سلول های شبکیه و سرطانی شدن آنها را بیابند.

شناسایی مراحل تکوینی تومور‌های چشمی

درک این مرحله به یافتن چگونگی آغاز رتینوبلاستوما و روش های پیشگیری آن کمک می کند. رتینوبلاستوما رایج ترین بدخیمی در چشم کودکان است که می تواند باعث نابینایی دائمی آنها شود.

موسسه ملی سرطان قصد دارد درمان های لازم برای این بیماری را یافته و در غربالگری کودکان در زمان جنینی پیشرو باشد. محققان این موسسه در سال ۲۰۱۴ دریافتند سلول های مخروطی ای در میان سلول های رتینوبلاستوما وجود دارد که این سلول های مخروطی وظیفه دید رنگی را در بینایی ایفا می کنند.

در ادامه این کشف مشاهده شد سلول های مخروطی می توانند وارد یک سیکل سلولی شوند که باعث تقسیم آن ها می شود. در نتیجه سلول آغاز به تقسیم شدن می کند و سلول های سرطانی را بوجود می آورد در نتیجه باعث مهار پروتئین RB می شود که رشد سلول را تنظیم کرده و مانع از تقسیم سلول های مخروطی خواهد شد.

در روشی دیگر محققان از یک مدل موشی قدیمی برای مطالعه چشم انسان استفاده کردند. در این مطالعه مشاهده شد خصوصیات رشد سلول های شبکیه در انسان با موش متفاوت است.

یکی از روش هایی که می توان بوسیله آن بیماری های چشمی را مورد مطالعه قرار داد القاء سلول های بنیادی پرتوان به نام Cobrinik است. این سلول ها می تواند مستقیما از سلول های بالغ بدست آید.

رتینوبلاستوما اولین توموری بود که نقش نقص ژنتیکی در آن مشخص شد. جهش بوجود آورنده این بیماری سی سال پیش در موسسه ملی سرطان کشف شد و از آن زمان تاکنون در پی یافتن اطلاعات بیشتر درباره چگونگی آغاز این جهش بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج