۸۱۰۷۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا: عراق را ۹۰ روز از تحریم ایران معاف کردیم

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید برای یک دوره ۹۰ روزه پرداخت‌های مربوط به خرید برق توسط عراق از ایران را از تحریم‌ها معاف کرده است.

خبرگزاری فارس: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه گفت دولت این کشور معافیتی ۹۰ روزه به عراق اعطا کرده تا این کشور بتواند کماکان پرداخت‌های مربوط به خرید برق از ایران را ادامه دهد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از آبان‌ماه سال جاری تحریم‌های مربوط به صادرات انرژی ایران را از سر گرفت. واشنگتن، علی‌رغم این مجبور شده برخی از مشتری‌های ایران را از این تحریم‌ها معاف کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نامش نکرده گفته واشنگتن در حال همکاری با عراق برای کاستن از وابستگی این کشور به گاز طبیعی ایران است.

پیش از این یک مقام ارشد دولت عراق و یک مقام بانک مرکزی این کشور گفته‌ بودند بغداد در حال مذاکره با واشنگتن درباره نحوه پرداخت بهای مربوط به واردات انرژی از ایران است. دولت ترامپ گفته عراق نباید بهای این مبادلات را به یورو یا دلار آمریکا پرداخت کند.

تحریم‌های آمریکا بعد از خروج این کشور از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعمال شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر

      آمریکا با این کارهاش دوستی با ملت ایران و به گور میبره تحریم هایی که تنها فشارش روی مردمه اون مسؤلینی که الان بچه هاشون تو آمرکا اند تحریم کنید

    • آدولف هیتلر

      آمریکا با این کارهاش دوستی با ملت ایران و به گور میبره تحریم هایی که تنها فشارش روی مردمه اون مسؤلینی که الان بچه هاشون تو آمرکا اند تحریم کنید

    • آدولف هیتلر

      امریکا تو لباس دشمن خوب دوستی هستی برای این مسؤلین بی کفایت ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج