۸۱۰۷۲۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

عصبانیت آمریکا از شکست در اتهام‌پراکنی علیه ایران

شکست واشنگتن در اتهام‌پراکنی علیه ایران در قطعنامه موید آتش‌بس یمن، خشم هماهنگ‌کننده سیاسی هیأت آمریکا در سازمان ملل را به همراه داشت.

خبرگزاری فارس: شکست آمریکا در اتهام‌پراکنی علیه ایران در قطعنامه شورای امنیت برای تأیید آتش‌بس یمن، عصبانیت هیأت واشنگتن در سازمان ملل را به همراه داشته است.

«رادنی هانتر»، هماهنگ‌کننده هیأت آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت برای تأیید قطعنامه شماره ۲۴۵۰ گفت: «امیدواریم که در روزهای آینده موشک‌ها یا اقدامات سوء ایرانی‌ها وعده صلح را تخریب نکنند و ما را به جایی که قبلاً بودیم بازنگردانند.»

هانتر با اشاره به مفاد ضدایرانی حذف شده از قطعنامه مذکور گفت: «اما اگر این اتفاق بیفتد، این شورا ممکن است بابت این مورد حذف شده تأسف بخورد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب قطعنامه شماره ۲۴۵۰ را که برای تأیید آتش‌بس میان گروه‌های یمنی صادر شده به تصویب رساند.

۱۵ کشور عضو شورای امنیت پنجشنبه بعد از جدال‌های چند روزه بر سر دو قطعنامه رقیب جهت تأیید آتش‌بس یمن سرانجام پیش‌نویس تهیه شده توسط انگلیس را به تصویب رساندند.

انگلیس و آمریکا دو پیش‌نویس رقیب در شورای امنیت توزیع کرده بودند. روسیه با پیش‌نویس آمریکا به دلیل آنکه اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کرد، مخالف بود. اعضا، سرانجام پنجشنبه شب بر سر رأی به پیش‌نویس انگلیس توافق کردند.

روسیه در ماه فوریه هم قطعنامه مورد حمایت آمریکا درباره یمن که به دنبال اتهام‌پراکنی علیه ایران بود را وتو کرد. قطعنامه‌های شورای امنیت برای تصویب نیازمند ۹ رأی موافق و عدم وتوی روسیه، چین، آمریکا فرانسه و انگلیس هستند.

گروه‌های یمنی بعد از یک هفته گفت‌وگو زیر نظر سازمان ملل، پنجشنبه دو هفته گذشته در استکهلم سوئد اعلام کردند به توافقی برای آتش‌بس در شهر بندری الحدیده دست پیدا کرده‌اند. این توافق از بامداد سه‌شنبه اجرایی شد.

این قطعنامه به علاوه توافق استکهلم را تأیید کرده و از گوترش می‌خواهد در اسرع وقت پیشنهاداتی را برای حمایت کامل سازمان ملل از این آتش‌بس ارائه کند. این قطعنامه به وضعیت سخت انسانی در یمن هم اشاره کرده و از تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد یک روند سیاسی فراگیر حمایت می‌کند.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» قرار گرفته است. این ائتلاف از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      اینقدر از دست ما عصبانی باش تا بمیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو ننویسن چی بنویسن طفلکی ها از هر طرف تخت فسارن

      • بدون نام

        تمدید ۶ ماهه تحریم‌های اروپا علیه روسیه!!!!!!!!

    • بدون نام

      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج