جاباما
۸۱۰۹۱۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کمک یک میلیون دلاری فیس‌بوک به ویکی پدیا

غول های تکنولوژی به شدت از پایگاه داده گسترده ویکی پدیا به عنوان منبع اطلاعات پلتفرم خود استفاده می کنند. بنابراین منطقی به نظر می رسد که آن ها به پایداری طولانی مدت این دایره المعارف آنلاین علاقمند باشد. در همین راستا، فیسبوک این هفته حمایت خود را از ویکی پدیا به صورت رسمی نشان داد.

وبسایت سخت افزار: غول های تکنولوژی به شدت از پایگاه داده گسترده ویکی پدیا به عنوان منبع اطلاعات پلتفرم خود استفاده می کنند. بنابراین منطقی به نظر می رسد که آن ها به پایداری طولانی مدت این دایره المعارف آنلاین علاقمند باشد. در همین راستا، فیسبوک این هفته حمایت خود را از ویکی پدیا به صورت رسمی نشان داد.

بنیاد ویکی مدیا اواخر پنج شنبه اعلام کرد فیسبوک یک میلیون دلار به سرمایه گذاری ویکی مدیا کمک کرده است. سرمایه ای برای حمایت از دایره المعارف آنلاین و سایر پروژه های ویکی پدیا. جیمی ویلز، موسس ویکی پدیا در این رابطه گفت: "ما از این حمایت فیسبوک ممنون هستیم و امیدواریم این آغاز یک همکاری بلند مدت برای حمایت از آینده ویکی پدیا باشد."

سرمایه گذاری ویکی مدیا در سال ۲۰۱۶ به این منظور تاسیس شد تا از کارهای مختلف مربوط با پروژه های ویکی مدیا حمایت کند و باعث اطمینان مستقل ماندن آن ها شود. هدف اولیه این بنیاد جمع آوری مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که هم اکنون توانسته است به کم تر از نصف این مبلغ برسد.

لیسا گروول، رئیس بخش پیشرفت ویکی پدیا می گوید: "ویکی پدیا در تاریخ ۱۸ ساله خود به منبعی قابل اعتماد برای میلیون ها نفر در سراسر کره زمین تبدیل شده است. این سرمایه گذاری می تواند محافظت از این منبع فوق العاده را نه تنها برای جستجو کنندگان کنونی بلکه برای نسل های آینده نیز تضمین کند. ما نسبت به سرمایه گذاری فیسبوک در آینده ویکی پدیا و دانش آزاد برای همه بسیار هیجان زده هستیم."

فیسبوک اخیرا از قابلیتی رونمایی کرده است که با استفاده از پایگاه داده ویکی پدیا اطلاعات بیشتری در مورد مقاله های فید خبری به کاربران می هد. همچنین فیسبوک برای سال ها از ویکی پدیا استفاده کرده است تا صفحات پلتفرم خود را پر کند.

اما سایر کمپانی های تکنولوژی نیز به بهره برداری از محتوای ویکی پدیا متهم هستند. این مسئله در ماه مارچ زمانی که یوتیوپ اعلام کرد پاره ای از اطلاعات ویکی پدیا را در زیر ویدئو های سوال برانگیز به منظور مبارزه با اخبار جعلی قرار خواهد داد به وضوح دیده شد. یوتیوب نه تنها در این مورد از ویکی پدیا هیچگونه حمایت مالی ای انجام نداد بلکه پیش از آغاز، شروع این همکاری را نیز به ویکی پدیا اعلام نکرد. (گوگل در گذشته به بنیاد ویکی مدیا کمک مالی کرده است.)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج