یک بام و دو هوای خودروسازان
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس معتقد است پیش پرداختی که خریداران خودرو هنگام ثبت نام پرداخت کردند باید زمان تحویل به نرخ روز محاسبه شود.
خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس معتقد است پیش پرداختی که خریداران خودرو هنگام ثبت نام پرداخت کردند باید زمان تحویل به نرخ روز محاسبه شود.
بهرام پارسایی درباره نحوه محاسبه پیش پرداخت خریداران خودرو در زمان تحویل، گفت: اگرچه ممکن است به دلایلی مانند نوسانات ارزی قیمت خودرو در زمان پیش فروش و تحویل با یکدیگر متفاوت باشد اما باید مبلغی که خریداران خودرو هنگام ثبت نام پرداخت کردند در مان تحویل براساس این تغییرات افزایش یافته و به نرخ روز محاسبه شود؛ به این معنا که اگر قیمت خودرو هنگام ثبت نام ۱۰۰ میلون تومان است و خریداران ۵۰ میلیون تومان یعنی نیمی از قیمت را پرداخت کردند در زمان تحویل باید ۵۰ درصد خودور به قیمت زمان پیش فروش و ۵۰ درصد باقی به قیمت روز محاسبه شود.
کمیته ای به منظور بررسی میزان افزایش قیمت خودرو تشکیل خواهد شد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان مردم در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، کمیسیون حقوقی قضائی، صنایع و معادن، شرکتهای خودروسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و مرکز پژوهشها با هدف بررسی مشکلات موجود در بازار خودرو کشور خبر داد و افزود: این کمیته درباره قیمت گذاری خودرو نیز تصمیم گیری خواهد کرد و میزان افزایش قیمت را مشخص میکند.
قیمتگذاری خودرو تا کنون روند خاصی نداشته و به صورت خود اظهاری بود
وی با اشاره به نمایندگان حاضر در کمیته مذکور، بیان کرد: تاکنون بصورت دقیق مشخص نشده اما اینجانب به عنوان رئیس کمیته اقتصادی، یک نفر از اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ و آقای منصوری به عنوان نماینده کمیسیون صنایع و معادن در این کمیته شرکت خواهیم کرد.
نحوه ثبت نام شرکت های خودروسازی شکایت مردمی را در پی داشت
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه قیمت گذاری خودرو در این کمیته، اظهار کرد: قیمتگذاری خودرو تا کنون روند خاصی نداشته و به صورت خوداظهاری بود اما با توجه به افزایش قیمت و نحوه ثبت نام شرکت های خودروسازی که در پی آن شکایت بسیاری به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده مقرر شد این کمیته درباره این موضوع نیز تصمیمگیری کند تا چارچوب و الگوی مشخصی برای آن ایجاد شود.
نظر کاربران
مفسد فی الارض تر از دو عامل خودروسازی سایپا و ایرانخودرو وجود نداره،
پاسخ ها
دقیقا ........
اصلا بنا نیست قیمت اصلاح بشه هر سری یکی از نماینده ها سرو صدا به پا میکنه نه برای اصلاح بلکه برای اینکه چنتا امتیاز از خودروسازان بگیره و تمام
شرم بر شما ننگ بر شما که مثلا خادم ملت هستین
لایک
چرا با اداره کنندگان کارخانجات سایپا و ایران خود رو که به حقوق مردم اجحاف میکنند و کمکهای دولت روحانی را هم قورت دادند و تکنو لوزی را همبهمملکت نیاوردند و بوعده ها عمل نمیککند و هزارا نفر را سر گردان کردهاند قوه قضاییه بر خوردی ندا رد
پاسخ ها
برای اینکه ایندو خودرو ساز بازو های دولت هستند برای خالی کردن جیب مردم.
خیلی نظر خامی دارن ایشون و خام تر هم اونایی که راجع به این نظریه تبادل نظر میکنن
!!!
بجای حرف زدن قیمتها رو پایین بیاورید قیمت واقعی : پراید ۸ میلیون سمند ۱۳ میلیون
خدای شکر من دوسال پول ریختم نمی دهند .
شکایت هم کردن باز هم جواب ندادن .
فقط اگر جنس رفته بالا پول ما هم دو برابر شده .
دقیقا پدرشان باید در بیاید .
خودروسازان غارتگر چون تو مدیریت ضعف دارند می خواهند ضررها ی ناشی از عدم مدیریت رو از جیب مردم در بیاورند
باید تعرفه واردان خودرو صفر شود همان چیزی که در همه کشورهای دنیا هست تا خودرو سازان داخلی به فکر کیفیت و پایین اوردن قیمت باشند
پاسخ ها
اگر تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی حذف شود صنعت خودروی کشور نابود میشود
در کشور هایی که تعرفه واردات خودرو صفر است صنعت خودرو بیشترین پیشرفت را داشته است
مرگ یکبار شیون هم یکبار. درب هر دو کارخانه را گل بگیرین تا مردم راحت شن.
سمند رو در تست اتومبیل ها در انگلیس ۲ میلیون تومان قیمت گذاشتند
خودروسازان درمنی ها وخاوری هایی هستند که جلوی چشم قانون می دزدند پس با اعدام درمنی ها.....پایه وزیر ساخت ها درست نخواهد شد.باید قانونی داشته باشیم در این مواقع بحراتی طوری وارد کارزار بشود که کسی ضرر نکند
امروز تیگو۵وتمام محصولات چری وام وی ام ۲۰درصد دیگر گران شد در عرض ۶ماه قیمتها را۲۰۰درصد افزایش دادند کسی به کسی هم نیست ومردم هم هنوز خریدار هستند
بزارید قیمت ها رو زیاد کنند وقتی پول خرید نباشد مردم با چه خرید کنند بعد مجبورند قیمت ها رو کم کنند
بزارید قیمت ها رو زیاد کنند وقتی پول خرید نباشد مردم با چه خرید کنند بعد مجبورند قیمت ها رو کم کنند
جا پای مافیای قدرت و ثروت در خودرو سازی روشن است
حمایت غیر عقلانی و غیر قانونی دولت از خودرو سازان انها را ضعیف و اسیب پذیر کرده و به فکر پیشرفت و بهبود محصولات خود نیستند