جاباما
۸۱۰۹۴۸
۳۸ نظر
۶۳۱۷
۳۸ نظر
۶۳۱۷
پ

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

در این قسمت به زنان بزرگی اشاره خواهیم کرد که شخصیت‌های مهمی در دوران زندگی خود بوده‌اند و بشریت هرگز آن‌ها را فراموش نمیکند. البته از آنجایی که فهرست بلند بالایی از زنان بزرگ تاریخ را سراغ داریم در ادامه تنها به زنان بزرگ و نام‌آوری اشاره می‌کنیم که عادت‌های عجیب و غریبی داشته‌اند. این عادت‌ها جالب و گاهی اوقات غیرطبیعی بود و به همین منظور اشاره به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: در طول تاریخ انسان‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم که نام و آوازه آن‌ها پس از گذشت قرن‌ها باز هم به گوش می‌رسد و به‌نوعی در تاریخ جاودان شده‌اند. اما چیزی که جالب است این نکته است که بیشتر نام مردان بزرگ تاریخ را شنیده‌ایم و به‌رغم اینکه تمدن بشری مدیون شیرزنان بزرگ و نام‌آور زیادی است، کمتر نام ‌آن‌ها به گوش می‌خورد.

در این قسمت به زنان بزرگی اشاره خواهیم کرد که شخصیت‌های مهمی در دوران زندگی خود بوده‌اند و بشریت هرگز آن‌ها را فراموش نمیکند. البته از آنجایی که فهرست بلند بالایی از زنان بزرگ تاریخ را سراغ داریم در ادامه تنها به زنان بزرگ و نام‌آوری اشاره می‌کنیم که عادت‌های عجیب و غریبی داشته‌اند. این عادت‌ها جالب و گاهی اوقات غیرطبیعی بود و به همین منظور اشاره به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

ملکه ویکتوریا تمام حرکات فرزندانش را زیر نظر داشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

بدون شک نام ملکه ویکتوریا به گوش شما خورده است، این ملکه بزرگ بریتانیایی که در اوایل قرن هجدهم میلادی بر بیشتر از یک چهارم دنیا سلطنت می‌کرد اخلاق عجیب و غریب زیادی داشت. در این زمینه برای نمونه می‌توان به عزاداری ملکه ویکتوریا برای همسرش اشاره کرد. این ملکه پرافتخار و عجیب و غریب پس از اینکه همسرش را از دست داد به مدت ۴۰ سال برای او عزادار بود.

از طرف دیگر ملکه ویکتوریا به طرز بیمارگونه‌ای مواظب رفتار فرزندانش بود اما فرصتی برای زیر نظر گرفتن رفتار فرزندانش نداشت. ملکه ویکتوریا کارهای مهم‌تری داشت و قصری که در آن به همراه فرزندانش زندگی می‌کرد بسیار بزرگ‌تر از آن بود که بتواند به تنهایی بچه‌هایش را کنترل کند. در نتیجه شبکه‌ای از جاسوسان درست کرد تا کوچک‌ترین رفتار بچه‌‌هایش را به او گزارش کنند.

به این ترتیب جاسوس‌ها حتی آب‌خوردن بچه‌ها را به ملکه گزارش می‌دادند و اگر دست از پا خطا می‌کردند، این ملکه ویکتوریا بود که زودتر از همه باخبر می‌شد. ملکه ویکتوریا بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید تمایل داشت تا فرزندانش را کنترل کند. حتی زمانی که بچه‌هایش بزرگ شده بودند باز هم تمامی جنبه‌های زندگی آن‌ها را زیر نظر داشت. برای نمونه دو تن از دخترهای ملکه ویکتوریا پس از رسیدن به سن بزرگسالی، همسر اختیار کردند و از پیش ملکه ویکتوریا رفتند.

ملکه ویکتوریا باور‌های خاصی در خصوص شیردادن مادر به فرزند داشت و از این کار بدش می‌آمد، در نتیجه دخترانش را نیز از شیردادن به بچه‌ها ممنوع کرد اما این دو دوختر دور از چشم مادر در قصرهای خود به بچه‌هایشان شیر می‌دادند و ملکه ویکتوریا که همچنان رفتار بچه‌ها را زیر نظر داشت از این قضیه باخبر شد و دخترهایش را گاو خطاب کرد.

ملکه ویکتوریا دختر کوچکی با نام بئاتریس داشت و می‌خواست این دختر تا زمانی که ملکه زنده است مجرد باقی بماند و به او کمک کند. اما عشق و دلدادگی این حرف‌ها سرش نمی‌شود و دست بر قضا بئاتریس زیبا چشمش به پرنس هنری از خاندان باتنبرگ افتاد و صد دل عاشقش شد. ملکه ویکتوریا پس از اینکه از این قضیه باخبر شد به مدت ۶ ماه در حالی که با بئاتریس در یک مکان زندگی می‌کرد با او سخن نگفت.

وسواس ملکه ویکتوریا در خصوص بچه‌ها تنها به فرزندان تنی او ختم نمی‌شد و عروس بخت‌ برگشته ملکه ویکتوریا هرگز از چشم او دور نبود. در همین زمینه پزشک مخصوص دربار موظف بود زمان عادت ماهانه عروسش را به ملکه اطلاع دهد تا ملکه تاریخ برگزاری مراسم رسمی را تنظیم کند.

ایزابل پرون، وسواس زیادی در خصوص اویتا داشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

اگر به تاریخ و سیاست آمریکای لاتین علاقه داشته باشید به احتمال زیاد اوا پرون را می‌شناسید، وی دومین همسر خوان پرون، یکی از رئیس‌جمهورهای آرژانتین بود. وی قدرت زیادی داشت و مورد علاقه مردم و شهروندان آرژانتین بود. اما این قدرت رسمی نبود و عملاً این ایزابل پرون بود که به‌عنوان همسر دوم خوان پرون، قدرت رسمی این کشور را در سال ۱۹۷۴ در اختیار گرفت و به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور زن دنیا شناخته شد.

اوا پرون قدرت و تأثیر زیادی داشت اما این ایزابل بود که از این قدرت به عجیب‌ترین شکل ممکن استفاده کرد. اوا در اولین دوره رئیس‌جمهوری همسرش در سال ۱۹۵۲ بر اثر سرطان درگذشت، خوان پرون قصد داشت برای اوا پرون مقبره‌ای بسازد اما به‌ناگاه جنازه اوا به دلایل سیاسی به نقاط مختلف دنیا منتقل شد و در نهایت دوباره به منزل ایزابل بازگشت. در آن زمان ایزابل با خوان پرون ازدواج کرده بود و به جای اینکه جنازه اوا پرون را دفن کنند، این جنازه توسط ایزابل پرون در تابوتی رو باز بر روی یکی از میزهای منزل قرار گرفت.

ایزابل پرون هر شب موهای جنازه اوا پرون را شانه می‌کرد تا از این طریق تعهد و علاقه خود را به اوا ثابت کند. این کار نمادین باعث شد تا ملت آرژانتین که علاقه زیادی به اوا پرون داشتند، به سمت ایزابل پرون گرایش پیدا کنند. مدتی بعد نیز که ایزابل قدرت بیشتری پیدا کرد، جنازه اوا پرون را به آرژانتین بازگرداند تا ملت این کشور به بهانه وفاداری ایزابل به اوا پرون، ارزش بیشتری برای ایزابل قائل شوند. حتی گفته می‌شود ایزابل مراسم مخصوصی برگزار کرد تا قدرت فوق‌طبیعی اوا پرون را به خودش منتقل کند.

ماریا ترزا وسواس زیادی برای اثبات صداقت همسرش داشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

ماریا ترزا دختر امپراتور شارل ششم بود و به‌عنوان ملکه مجارستان و بوهم بر این سرزمین‌ها حکومت می‌کرد، این زن قدرتمند توانست با همدست شدن با فرانسه و روسیه، لهستان را به تصرف درآورد.

ماریا ترزا در سال ۱۷۴۰ به قدرت رسید و تا چهار دهه بعد، به عنوان قدرتمندترین شخص منطقه شناخته می‌شد. ماریا ترزا با فرانسیس اول، از خاندان مقدس رم ازدواج کرد و به‌رغم اینکه در آن زمان رسم بود تا تنها مردها شلوار بپوشند، ماریا ترزا اولین زنی بود که در خانواده خود شلوار می‌پوشید. جالب است بدانید ماریا دیوانه‌وار عاشق همسرش بود و حتی اجازه نمی‌داد همسرش برای یک شب در یک اتاق جدا و تنها بخوابد. این رفتار تا پایان عمر ماریا ترزا ادامه پیدا کرد.

از طرف دیگر ماریا ترزا وسواس زیادی در خصوص تقدس ازدواج‌شان داشت و از او ۱۶ فرزند باردار شد. اما فرانسیس اول، به‌عنوان همسر ماریا ترزا، به او وفادار نبود و مدت طولانی معشوقه‌ای داشت. به همین منظور ماریا ترزا قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای را برای حفظ کانون خانواده و وفاداری همسران به یکدیگر وضع کرد.

النور روزولت بدترین مادرشوهر دنیا را داشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

آنا النور روزولت همسر فرانکلین روزولت، یکی معروف‌ترین رئیس‌جمهورهای آمریکا بود به‌عنوان بانوی اول ایالات متحده آمریکا، فعالیت‌های سیاسی و انسان‌دوستانه زیادی انجام داد و بسیاری وی را یکی از فعال‌ترین زنان قرن بیستم می‌شناسند. النور تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی نداشت اما زن بسیار باهوشی بود و پس از اینکه فرانکلین روزولت فلج شد و روی صندلی چرخ‌دار نشست، بسیاری از وظایف او را به‌عهده گرفت و به بهترین شکل انجام داد.

جالب است بدانید النور به‌رغم اینکه هوش و ذکاوت سرشاری داشت باز هم به میزان زیادی تحت تسلط مادر شوهرش بود. سارا دلانو روزولت، مادر فرانکلین، تنها یک فرزند داشت و به همین دلیل تا پایان مرگش تلاش زیادی به‌خرج داد تا تسلط کاملی بر زندگی فرانکلین روزولت داشته باشد.

در همین راستا زمانی که خبر ازدواج فرانکلین با النور به گوش مادرش رسید، سارا دلانو روزولت حسابی ناراحت شد و پسرش را سوار بر یک کشتی مسافری کرد تا نتواند از جلوی چشمش دور شود. وی در طول مدت سفر دائم در گوش پسرش خواند تا از این ازدواج چشم‌پوشی کند اما فرانکلین روزولت برای یک بار در زندگی‌اش جلوی تصمیم مادر ایستاد و النور را به همسری برگزید.

این ازدواج فرخنده صورت گرفت و در کمال تعجب سارا با عروسش کنار آمدند. اوضاع به اندازه‌ای خوب بود که مادر فرانکلین برای عروسش خانه‌ای در منهتن ساخت. البته تمامی طراحی بیرون و داخل این خانه با نظر مادر فرانکلین انجام شد و عروسش اجازه هیچ دخالتی پیدا نکرد. مادر فرانکلین در کنار خانه‌ای که برای عروسش ساخته‌ بود، یک خانه برای خودش نیز ساخت.

طراحی این خانه‌ها به نوعی بود که مادر فرانکلین روزولت در خانه خودش به تمامی طبقه‌های خانه عروسش راه داشت و بدون اینکه حتی دری وجود داشته باشد به راحتی به داخل منزل پسرش رفت و آمد می‌کرد. این کار باعث شد تا مادر فرانکلین تمامی زندگی عروس و پسرش را زیر نظر بگیرد و تربیت بچه‌ها را از نزدیک کنترل کند.

حتی پس از اینکه فرانکلین روزولت رئیس‌جمهور برگزیده آمریکا شد، باز هم النور تحت کنترل شدید مادر شوهرش بود و ثروت و دارایی هنگفت فرانکلین در اختیار مادرش قرار داشت تا اینکه در نهایت مادر فرانکلین در سال ‍۱۹۴۱ دار فانی را وداع گفت و از آن پس النو و فراکنلین روزولت توانست یک نفس راحت بکشند.

خرم سلطان هوش و ذکاوت بیشتری نسبت به سلطان سلیمان داشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

به احتمال زیاد به لطف سریال‌های ترکی، خرم سلطان را می‌شناسید یا دست‌کم نام او به گوش شما خورده است. برای آن دسته از خوانندگانی که خرم سلطان را نمی‌شناسند باید بگوییم خرم سلطان یکی از قدرتمند‌ترین زنان تاریخ عثمانی به‌حساب می‌آید و به کمک سلطان سلیمان به قدرت و نفوذ زیادی در دربار عثمانی داشت.

خرم سلطان در سال ۱۵۰۲ میلادی زاده شد و پس از فراز و نشیب‌های زیاد به‌دنبال بدست آوردن دل سلطان سلیمان، یکی از قدرتمندترین پادشاهان عثمانی، به بانوی اول آن مرز و بوم تبدیل شد. خرم سلطان هوش سرشاری داشت و این هوش و ذکاوت در بسیاری مواقع به کمک او آمد و به یکی از مشاورین اصلی دربار تبدیل شد.

خرم سلطان در منطقه‌ای که اکنون این منطقه را با نام اوکراین می‌شناسیم به دنیا آمد و وقتی که هنوز نوجوانی بیش نبود او را ربودند و به قسطنطنيه که همان استانبول فعلی است منتقل شد. او در آنجا به‌عنوان برده به دربار سلطان فروخته شد و در عرض چند ماه توانست مهر خودش را به دل سلطان سلیمان باز کند و به سوگلی سلطان تبدیل شود.

سلطان سلیمان پس از مدتی جایگاه ویژه‌ای در میان زنان حرمسرای خود برای خرم سلطان قائل شد و به لطف این امتیازها، خرم سلطان توانست مشاوره‌های خوبی در زمینه تعامل با سایر کشورها به سلطان بدهد. این مشاوره‌ها به‌اندازه‌ای کارساز بود که دیگر مشاورین مرد دربار عثمانی خرم سلطان را به جادوگری متهم کردند. چنین سخنانی پشت‌سر خرم سلطان ادامه داشت تا اینکه نهایتاً به گوش سلطان سلیمان رسید و تمامی این افراد را بابت این سخنان ناشایست، شدیداً تنبیه کرد.

خرم سلطان که غرق قدرت شده بود به فکر نفوذ بیشتری در دربار عثمانی افتاد،‌ در نتیجه سلطان سلیمان را بازی داد و به‌رغم اینکه یک مسیحی به‌دنیا آمده بود به سلطان گفت که می‌خواهد به دین اسلام بگراید. سلطان سلیمان که از این تصمیم خرم سلطان به وجد آمده بود می‌خواست باز هم با معشوقه‌اش همبستر شود اما بزرگان حرمسرای سلطان از این تصمیم شوکه شدند چرا که بر اساس قوانین عثمانی، ۲۰۰ سال بود که هیچ پادشاهی با زنی به‌صورت عقد رسمی ازدواج نکرده بود. از طرف دیگر گرویدن خرم سلطان به دین اسلام به این معنا بود که پادشاه نمی‌توانست به‌غیر از ازدواج با او همبستر شود. در نتیجه سلطان عثمانی پس از ۳ روز فکر و مشورت خرم سلطان که اکنون مسلمان شده بود را به عقد خود درآورد و صاحب ۶ شاهزاده شدند.

عشوه‌گری مادام پمپادور نظیر نداشت

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

مادام پمپادور به‌عنوان یکی از زیباترین زنان دوران پادشاهی فرانسه به‌حساب می‌آمد و توانسته بود دل لوئی پانزدهم را به دست بیاورد، این بانوی قدرتمند و زیبای فرانسوی در سن بیست و سه سالگی به دربار فرانسه راه یافت و دخالت‌های زیادی در امور فرانسه کرد که البته جنگ‌های مختلفی را نیز در پی داشت.

پادشاهان فرانسه نیز همانند سایر کشورها معشوقه‌های زیادی داشتند اما رسم بر این بود که سوگلی پادشاه فرانسه دارای اتاق‌های خاصی در قصر باشد و به لحاظ سیاسی نیز قدرت زیادی در امور کشور داشت.

این‌گونه که تاریخ‌نویسان روایت کرده‌اند مادام پمپادور هوش سرشاری داشت و در گفتگو‌ها با تسلط کامل، مسیر گفتمان را در اختیار می‌گرفت. همین امر باعث شد تا مادام پمپادور در کنار قدرت زیادی که داشت، ذهن پادشاه را نیز در اختیار بگیرد و از طریق قدرت پادشاهی به اهدافش برسد. مادام پمپادور در نهایت توانست به قدرتی در حد نخست‌وزیر فرانسه دست پیدا کند و امیر و وزیر مشخص کند.

باور عموم بر این است که معشوقه پادشاه دائم با او همبستر می‌شود اما جالب است بدانید مادام پمپادور چیزی حدود ۱۹ سال اریکه سلطنت را زیر نگین انگشتری خود داشت ولی به ندرت با لوئی پانزدهم همبستر می‌شد. از قرار معلوم مادام پمپادور بیماری‌های خاصی داشت و به همین دلیل نمی‌توانست با لوئی پانزهم باشد. ظاهراً پمپادور برای درمان بیماری خود داروهای خاصی را مصرف می‌کرد و این داروها به اندازه‌ای اوضاع او را وخیم‌تر کرده بود که یکی از دوستانش وی را از مصرف دارو منع کرد.

پمپادور برای اینکه آتش عشق را در دل لوئی پانزدهم فروزان نگه‌ دارد، حرمسرای بزرگی برای پادشاه ترتیب می‌داد و از این طریق مهرش را در دل قوی‌ترین فرد فرانسه جا کرده بود.

جیانگ چینگ از قدرتش در راه‌های عجیب و غریبی بهره می‌برد

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

جیانگ چینگ، همسر مائو تسه تونگ، رهبر چین بود و نقش مهمی در انقلاب فرهنگی چین داشت. وی چهارمین همر مائو تسه تونگ بود و بسیاری از چینی‌ها وی را به‌عنوان مادام مائو می‌شناختند. جیانگ چینگ در سال ۱۹۱۴ زاده شد و کودکی بسیار سختی را تجربه کرد. این بانوی قدرتمند چینی در ۱۴ سالگی از مدرسه اخراج شد و به هنرپیشگی روی آورد.

در همان زمان بود که با اندیشه‌های کمونیستی آشنا شد و با پیوستن به حزب کمونیست چشمش به جمال مائو روشن شد. جیانگ چینگ برای سربازان مائو نمایش‌ اجرا میکرد و مائو که نمایش‌های جیانگ چینگ را می‌دید مهرش را به دل گرفت. مائو ازدواج کرده بود و به لحاظ سن و سال نیز از جیانگ چینگ بسیار بزرگ‌تر بود اما عشق این حرف‌ها نمی‌فهمد و مائو نتوانست از جیانگ چینگ زیبا چشم‌ بپوشد.

در این بین حزب کمونیستی که مائو تشکیل داده بود نیز روی خوشی به رابطه مائو و جیانگ چینگ نشان نمی‌داد چرا که در نظر آن‌ها چیانگ سبک زندگی فاسدی داشت و همانند غربی‌ها زندگی می‌کرد. اما مائو گوشش به این حر‌ف‌ها بدهکار نبود و همسرش را طلاق داد تا به وصال جیانگ چینگ برسد. یکی از شرط‌های این ازدواج این امر بود که جیانگ چینگ درگیر سیاست نشود.

جالب اینجاست که جیانگ به این شرط وفادار ماند و دقیقاً پس از گذشت بیست سال، مائو که اکنون قدرت زیادی در چین داشت، اختیارهای بسیاری را به جیانگ چینگ واگذار کرد.

جیانگ چینگ نیز از این اختیارات به نفع خود سوءاستفاده کرد و فرمان داد تا هنرپیشه‌ معروفی که یک دهه پیش برای ایفای یک نقش رقیب چینگ بود را به زندان بیاندازند، این هنرپیشه بخت‌برگشته در زندان جان خود را از دست داد. سایر دشمنان جیانگ چینگ نیز از دست وی در امان نماندند و مورد آزارهای فیزیکی و تحقیرهای شدید قرار گرفتند.

جیانگ چینگ سوءاستفاده‌های دیگری نیز از قدرت خود کرد و نواختن پیانو را ممنوع اعلام کرد. جالب است بدانید خدمتکاران جیانگ چینگ مجبور بودند در حالی که دست‌های خود را در هوا نگه‌داشته‌اند راه بروند تا حتی صدای راه‌رفتن آن‌ها اوقات خوش جیانگ چینگ را آزرده نکند. جیانگ چینگ چندین مرد جوان و با انرژی را انتخاب کرده بود تا با انتقال خون آن‌ها به بدن خود، به انرژی و شور و نشاط جوانی دست پیدا کند.

در نهایت مائو در سال ۱۹۷۶ جان داد و جیانگ چینگ به همراه سه تن دیگر از همکارانش گروهی را با نام گروه چهار تشکیل دادند. اعضای این گروه به جرم کودتا دستگیر شدند و جیانگ به مرگ محکوم شد اما در نهایت مجازات او به حبس ابد کاهش پیدا کرد و در ۷۷ سالگی در زندان تسلیم فرشته مرگ شد.

ملکه تئودورا حامی کارگران بود

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

ملکه تئودورا یکی از قدرتمندترین زنها در دوران تاریخ امپراتوری روم بود و سال‌ها بر نواحی زیر سلطه امپراتوری روم شرقی حکومت کرد. وی با پادشاه آن زمان روم، ژوستینین یکم ازدواج کرد و پادشاه رسما قدرت زیادی را در اختیار تئودرا گذاشت.

در میان تمامی زن‌های تأثیرگذار تاریخ، تئودرا یکی از جالب‌ترین آن‌هاست چرا که زندگی بسیار سختی را در کودکی و نوجوانی گذراند و در نهایت ملکه روم شد. بر اساس گزارش‌هایی که گاردین منتشر کرده است ملکه تئودورا در سال ۵۰۰ بعد از میلاد مسیح زاده شد و در کودکی مادرش به او رقصیدن را آموخت و در مراکز فساد به رقص و پایکوبی مشغول می‌شد و دل سربازان رومی را شاد می‌کرد.

تئودورا در سن ۱۵ سالگی به یک رقاص معروف تبدیل شد و به ۲۱ سالگی که رسید زندگی او با ملاقات ژوستینین یکم تغییر کرد. امپراتور روم پس از ملاقات تئودرا یک دل نه، صد دل عاشق او شد و قوانین را به نوعی تغییر داد تا بتواند وی را به همسری برگزیند.

تئودورا پس از اینکه ملکه روم شد ریشه‌های خودش را فراموش نکرد و با قدرتی که در اختیار داشت شرایطی را مهیا کرد تا رقصنده‌هایی که عمدتا در مراکز نابسمان کار می‌کردند شرایط زندگی بهتری پیدا کنند. دخترکانی که برای بردگی فروخته شده‌ بودند نیز تحت حمایت تئودرا قرار گرفتند و تا زمانی که تئودورا زنده بود جماعت کارگر و زیردست در روم زندگی خوبی داشتند.

یاسینتی‌وا، ملکه غنا اهل نبرد و پیکار بود

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

یاسینتی‌وا در سال ۱۸۷۷ ملکه غنا شد و به عنوان یک ملکه از همان ابتدا نگرانی زیادی برای حفظ حقوق بانوان داشت اما نگرانی‌های دیگری نیز به یاسینتی‌وا تحمیل شد. در آن زمان بریتانیایی‌ها مشکلات زیادی برای مردمان آفریقا ایجاد کرده بودند و قبایل محلی تاکنون چهار بار در نبردهای بزرگ به مصاف انگلیسی‌ها رفته بودند.

بریتانیایی‌ها نیز روز به روز حمله‌های بیشتری انجام می‌دادند و پایتخت را زیر آتش خود گرفته بودند. از طرف دیگر کارگرهای آفریقایی زیادی زیر یوغ بریتانیایی‌ها به زور کار می‌کردند و مردم عادی مجبور بودند مالیات‌های سنگینی به انگلیسی‌ها پرداخت کنند. یاسینتی‌وا به‌عنوان ملکه تمامی این گنده‌گویی‌هایی انگلیسی‌ها را تحمل کرد تا اینکه انگلیسی‌ها از او صندلی طلایی را که نماد تخت و تاج غنا بود را طلب کردند. ملکه یاسینتی‌وا نیز این امر را یک توهین بزرگ تلقی کرد و به مصاف آن‌ها رفت.

در آن شرایط مردان قبایل غنا از نبرد خسته شده بودند اما روحیه یاسینتی‌وا و جسارتی که در برابر انگلیسی‌ها نشان می‌داد آن‌ها را حاضر به نبرد کرد و ملکه غنا طی یک سخنرانی انگیزشی و ارزشمند به مردهای قبیله گفت هرکسی که از نبرد امتناع کند باید لباس زنها را بپوشد. در آن زمان رسم نبود زنها در جنگ شرکت کنند اما یاسینتی‌وا حاضر نشد سپاهش را تنها بگذارد و به عنوان فرمانده سپاه به دل دشمن زد.

یاسینتی‌وا برای اینکه مردان بیشتری حاضر به شرکت در نبرد شوند به‌عنوان ملکه قانون جالبی را بنا نهاد و به زن‌های قبیله دستور داد تا قبل از اینکه همسرانشان برای شرکت در نبرد علیه انگلیسی‌ها اعلام آمادگی نکنند، حق همبستر شدن با مردهای خود را ندارند. این تاکتیک نیز بازخورد مثبتی داشت و مردان بیشتری در نبرد علیه دشمن حاضر شدند.

رانی جانسی، ملکه هند و نماد مقاومت دربرابر استعمار انگلیس

قوی‌ترین زنان تاریخ و حقایقی درباره آن‌ها

رانی جانسی در سال ۱۸۲۸ زاده شد و مادرش زمانی که او هنوز طفلی بیش نبود از دنیا رفت. پدر رانی نیز به‌جای اینکه آموزش‌های رایج آن زمان را به رانی جانسی بدهد به او فیل‌سواری، پریدن با اسب، شمیرزنی و تیر انداختن با کمان را آموخت. رانی زمانی که نوجوان بود با یک مهاراجه هندی از خاندان جانسی ازدواج کرد. این مهاراجه خوش‌قلب به رانی اجازه داد تا تمرین‌های ورزشی و نظامی که به آن‌ها علاقه داشت را ادامه دهد.

از آنجایی که تمرین‌های نظامی به‌تنهایی انجام نمی‌شود، رانی برای رسیدن به هدف خود ارتشی از زن‌های هندی را تشکیل داد تا به آن‌ها آموزش دهد و در کنار هم تمرین کنند. روزگار به رانی و همسرش فرزندی نداد و به همین دلیل آن‌ها یک پسر را به فرزندی گرفتند و مهاراجه به ناگاه از دنیا رفت. در نتیجه پسری که به فرزندی گرفته بودند توسط رانی جانسی بزرگ شد تا با رسیدن به سن لازم، تخت و تاج را بدست بگیرد. رانی جانسی نیز تا بزرگ شدن پسرش به‌عنوان ملکه حکومت جانسی بر سرزمین‌های شمال هند فرمانروایی کرد.

در این بین انگلیسی‌ها که تخت و تاج مهاراجه را خالی دیدند به فکر سرنگونی رانی جانسی افتادند، در همین بین بود که شورش بزرگی در سال ۱۸۵۷ در هندوستان شکل گرفت و رانی جانسی که فرصت را به نفع خودش می‌دید به این شورش ملحق شد. وی سپاه بزرگی تدارک دید و ارتش خود را به سمت نیروهای دشمن هدایت کرد.

رانی جانسی به لطف تمرین‌های نظامی و آموزش‌هایی که دیده بود یک‌تنه به دل دشمن زد و حماسه‌ای بزرگ در هندوستان آفرید. گفته می‌شود رانی جانسی در حالی که افسار اسب را در دهان گرفته بود با دو شمشیر در هر دو دست هر جنبنده‌ای که سر راه او قرار می‌گرفت را از میان‌ برمی‌داشت. حتی در افسانه‌های هندی آمده است که رانی جانسی در نبرد روی اسب، پسرش را هم به پشتش بسته بود.

در نهایت رانی جانسی جان خود را در میدان نبرد از دست داد و خون پاکش خاک هندوستان را گلگون کرد اما این شیرزن قهرمان به اندازه‌ای جانانه جنگیده بود که افسران انگلیسی وی را خطرناک‌ترین رهبر شورشیان خطاب کردند.

در کنار مردان و زنان بزرگی که نام و آوازه آن‌ها به تاریخ راه پیدا کرده است هزاران زن و مرد موفق را سراغ داریم که خط و خبری از آن‌ها در تاریخ نیست، اما آدم‌های بزرگی هستند و آوازه آن‌ها نقل مجلس هر خانواده‌ای است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم بانوی بزرگی را می‌شناسید که رفتارهای جالبی دارد، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان بزرگ‌منشی این بانو و همچنین رفتارهای او قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی علی اکبری

      پس کاترین کبیر ملکه روسیه چی شد؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون يه زن هوسباز بيشتر نبود

      • بدون نام

        بد نبود نامي هم از مهدعليا مادر ناصر الدين شاه ميبرديد كه چگونه ايران را به ورطه نابودي كشيد.

      • بدون نام

        سپاس بابت اینجور مطالب که در این کرانی کتاب سرانه مطالعه را افزایش میده
        امید است اینگونه مطالب مخاطبین بیشتری در دل مردم باز کند نسبت به حمله این سلبریتی به اون سلبریتی و کنایه شدید و طعنه بهناز به شهناز و عکسهای تفاخر لباسهای پولپرستان

    • بدون نام

      چه تلخ که اسم هیچ زن ایرانی توی لیست نیست...

      پاسخ ها

      • بی نام

        زنان ایرانی اون دوران هارو تو حرمسراها

      • بدون نام

        مرغ همسایه غازه!

      • بدون نام

        تاریخ ایران را مردان نوشته اند مردانی که هیچگاه قهرمانی زن را در گوشه و کنار خانه ندیده اند زنان قهرمانی که اشک هایشان را هیچکس پاک نکرد ....

      • بدون نام

        اینجامطلبی نداره ولی خیلی از زنهای ایرانی بودند و هستند که موفق تر از اینها هستند

      • بدون نام

        مهدعليا مادر ناصر الدين شاه كه باعث مرگ امير كبير شد و از اين زنها در تاريخ ايران فراوانند

    • بابک خرمدین

      پس ماندانا ساتراپ دار هخامنشان- آرتمیس وزیر جنگ خشایارشاه- ملکه های ساسانیان و مادر ناصرالدین شاه قاجار و خیلی دیگر از زنان ایران که حداقل یکی شون می تونست جز و لیست باشه کو؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو ملکه ساسانی فقط چند ماه ملکه بودند اون هم بخاطر نبود جانشین برای شاه.هیچ قدرت و اعتباری هم نداشتند.آرتمیس هم یونانی بود

    • بدون نام

      مسر کوروش کبیر کاساندان توش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاساندان چه اعتباری داشته؟ شوهرش کوروش بوده؟

    • بدون نام

      این زنک که عکسش رو در صفحه اول گذاشتید که مشتری جلب کنید فقط بابت بدنش قدرت داره! به محض پیدا شدن اولین چروک هم مثل آشغال دور انداخته میشه

    • بدون نام

      بعد از ملکه ویکتوریا یه سریال ساختن یه زن خیلی خوشکل و تو دل برو و مهربونه که مثلا خیلی باهوشه خب اگه میخواست حتی تو شیر دادن بچش هم دخالت کنه کجا وقت داشت انقدر به امور مملکتی برسه!!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      جالبه هرچی به شرق نزدیکتر میشیم ملکه ها مهربونترن و بخاطر بهتر شدن وضعیت مردم جامعه جنگیدن ولی ملکه های غربی از طریق عشوه و هر ابزار دیگه ای برای نفع شخصی خودشونو توی دربار جا کردن

    • بدون نام

      جالبه هرچی به شرق نزدیکتر میشیم ملکه ها مهربونترن و بخاطر بهتر شدن وضعیت مردم جامعه جنگیدن ولی ملکه های غربی از طریق عشوه و هر ابزار دیگه ای برای نفع شخصی خودشونو توی دربار جا کردن

    • غزال

      چرا از ارتمیس بانو ی ایرانی که تنها زن دریا سالار تا به امروزه یاد نمیکنید ..

    • بدون نام

      پس استر ملکه ایران ،مهدعلیا و....کجان ؟؟؟؟؟؟

    • ارباب سالاری

      چطور اسم آتوسا ملکه ایرانی تو این لیست نیست؟؟؟

    • باناک

      چرا زن قدرتمند ایرانی نداریم؟؟

    • رها

      خودم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ اره

    • بدون نام

      +مامان من وقتی می خواد منو بزنه

    • علی فراهانی

      چرا سوسانو تو این لیست نیست ؟ درسته حالت افسانه ای بوده ولی بر اساس کتیبه های تاریخ کره جنوبی بوده و ترکیبی از حقیقت و افسانه بوده، درضمن تو همین ایران خودمونم زنایی که جنگجویای ماهری بودن یا هوش زیادی داشتن زیاد داریم، درست یادم نیست ولی یکیشون به رابینهود ایرانی معروف بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))))))))))

    • بدون نام

      چرا بی بی مریم بختیاری رو ننوشتید

    • بدون نام

      واقعا جای اسم کوشم سلطان خالی بود

    • پرسپولیسیم اما با معرفت

      ڪاربر۱۳:۳۸
      خوب معلومه شما یا ایرانی نیستی یا با تاریخ ایران آشنا نیستی
      یایهودی هستی وشمن ایران وایرانی
      استر یڪ دختر یهودی بود در زمان هخامنشیان بود وبا مست ڪردن خشایار شاه دستور قتل چهل هزار ایرانی راصادر کرد واین اتفاق در سیزده فروردین یا سیزده بدر افتاد که عید بزرگی برای اسراییل میباشدوسیزده بدر بزرگترین عید یهودیان است

    • ایـــــــــــراندوست

      لطفا تاریخ ایران رابخوانید تا نام بزرڱترین زنان جنگاور وپادشاه و وزیر از ڪشور خودمون رو بدونید نه افسانه های خارجی به اختصار نام بزرڱترین زنان تاریخ هخامنشی را مینویسم خودتان تحقیق کنید چه ڪارهای بزرڱی انجام داده اند
      آتوســــا،یوتاب،آرتمــــیز ، آرتادخت ، آذرمی دخت ،آذر آناهید ،پرین ، زربانو ، فرخ رو ، کاساندان ، گردآفرید ، آریلتس ، گردیه ، هلاله ، پوران دخت ، شیرین ، از دوران زمان جنگ هم خنم دباغ تنها زن فرمانده جنگ واون زن کورد که پنج عراقی رو نابود ڪرد

    • ۱۴

      بانو بی مریم

    • ۱۴

      بی مریم شیرزن بختیاری

    • mahsa

      ما هم تو تاریخمون زنان پر نفوذ کم نداشتیم ها!!!

    • aria

      پس بوراندخت، اولین پادشاه زن ایرانی در دوران ساسانی که بر 10 کشور آسیایی فرمانروایی میکرد چرا تو لیست نیست؟

    • باربد

      پس کو اون زن ایرانی ک اول جنگ رفته فرمانده عراقی رو با تبر نصف کرده . و الانم مجسمش رو ساختن .

      ترجمه میکنین همینه دیگه

    • بدون نام

      آناتومرس. زن غیور تورک تبریزی که سر کوروش کثیف رو برید.
      اول همه لیستای جهان باید باشه

    • ناشناس

      به نظر من مجله برترین ها یک طرفه به قاضی میره و جانبدارانه خبر ها رو میاره یه جای کار می لنگه تو تمام خبراش یه خبری هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج