جاباما
۸۱۰۹۸۲
۲ نظر
۵۱۸۳
۲ نظر
۵۱۸۳
پ

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

در این مطلب معروف ترین غذاهای هندی را به شما معرفی می کنیم که با طعم بی نظیر و لذیذی که دارند همه را شیفته و دلباخته خود کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

وب‌سایت الی گشت: غذاهای هندی به خاطر طعم خوشمزه و تند و تیزشان در سرتاسر دنیا شهرت دارند و حتی اگر تا به حال به هند سفر هم نکرده باشید حتما با چند غذای هندی آشنا هستید. هند کشوری بسیار پهناور است و در هر منطقه و خطه با غذاهای مختلفی می توانید روبرو شوید، با این حال برخی غذاهای هندی هستند که بیش از همه شهرت پیدا کرده اند و بسیاری از توریست ها آن ها را در سفر امتحان می کنند.

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

در این مطلب معروف ترین غذاهای هندی را به شما معرفی می کنیم که با طعم بی نظیر و لذیذی که دارند همه را شیفته و دلباخته خود کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

مرغ کره ای | Butter Chicken

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

مرغ کره ای یا باتر چیکن یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای هندی است که علاوه بر خودِ هند، در کشورهای مختلف دنیا هم پرطرفدار است. در رستوران های هندی در کشورهای مختلف دنیا این غذا در صدر انتخاب های مشتریان قرار دارد. باتر چیکن روشی لذیذ برای طبخ مرغ است و با استفاده از ادویه های هندی و موادی که در آن استفاده می شود طعمی بی نظیر از مرغ را به شما ارائه می کنند. این غذا اغلب با عدس سیاه، نان و سالاد سبز سرو می شود و بسیار خوشمزه و لذیذ است. مرغ کره ای در عین حال که غذایی بسیار خوشمزه است اما طرز تهیه ساده ای دارد و ماده اصلی و ضروری در این غذا ادویه کاری هندی است. البته برای تهیه این غذا به موادی مثل روغن زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی هم نیاز خواهید داشت. مرغ کره ای در روش سنتی باید در تنور هیزمی پخته شود، اما امروزه آن را به صورت گریل شده، کبابی و سرخ شده هم تهیه می کنند.

چیکن تندوری | Tandoori Chicken

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی چیکن تندوری است که باز هم با مرغ تهیه می شود و بسیار بسیار خوشمزه و لذیذ است. این غذا متعلق به نواحی شمال هند است و اگر به شهرهای مختلف هند مثل دهلی سفر کنید می توانید این غذا را به اصیل ترین شکل ممکن امتحان کنید. تندور در زبان هندی به معنای تنور است و در روش سنتی این غذا در تنورهای هیزمی پخته می شد. البته امروزه مرغ را بیشتر در فرهای مدرن می پزند، اما هنوز هم اسم چیکن تندوری روی آن مانده است.

برای تهیه این مرغ خوشمزه و لذیذ، تکه های مرغ را با ماست و ادویه های هندی مثل ماسالا، فلفل سیاه، پودر فلفل چیلی یا فلفل چیلی کشمیری مزه دار می کنند و بعد آن را در تنور یا فر کباب می کنند تا کاملا برشته شود. اگر می خواهید چیکن تندوری را مثل یک هندی اصیل نوش جان کنید آن را در کنار برنج سفید ساده یا نان ترد و برشته سرو کنید. پوسته مرغ در این روش بسیار ترد و برشته می شود و طعمی فوق العاده لذیذ پیدا می کند.

چیکن تیکه ماسالا | Chicken Tikka Masala

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی چیکن تیکه ماسالاست که باز هم با گوشت مرغ تهیه می شود. بخش اعظم غذاهای هندی گیاهی و بدون گوشت است، با این حال با توجه به ذائقه و طبع توریست ها، بیشتر غذاهای گوشتی هندی محبوب و پرطرفدار شده اند. به همین دلیل هم تا همین جا دیدیم که معروف ترین غذاهای هندی با مرغ تهیه می شوند.

غذای دیگری که به شما معرفی می کنیم چیکن تیکه ماسالاست که با سس کرمی و پرادویه اش طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. برای تهیه این غذا پوره گوجه فرنگی را با ادویه های مختلف مثل فلفل چیلی، سیر و زنجبیل ترکیب می کنند و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهند و بعد آن را می پزند. نکته اصلی در غذاهای هندی استفاده درست و به اندازه از ادویه های هندی است که باعث طعم و عطر فوق العاده این غذاها می شود.

روگان جوش | Rogan Josh

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

روگان جوش یا روغن جوش یا روغن گوشت معمولا با گوشت بره تهیه می شود و اصالتا متعلق به نواحی کشمیر هند است. معنای لغوی روگان جوش به صورت «بره قرمز» ترجمه می شود و رنگ قرمز آن مربوط به فلفل چیلی قرمز کشمیری است. البته فکر نکنید که با غذایی بسیار تند و تیز روبرو هستید، چرا که خامه ای که به این غذا اضافه می شود تندی فلفل را ملایم می کند و طعمی بی نظیر و خوشمزه به آن می دهد. علاوه بر فلفل چیلی که اصلی ترین ماده این غذاست ادویه های معطری مثل هل، زیره سبز، زردچوبه و گرم ماسالا هم در تهیه آن استفاده می شوند. روگان جوش را هم همراه با برنج ساده باسماتی و هم همراه با نان میل می کنند.

چوله یا کاری نخود | Chole

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

چوله یا کاری نخود برای خلاف غذاهایی که در بالا معرفی کردیم غذایی گیاهی است که عمدتا با نخود تهیه می شود. این غذا بسیار خوشمزه است و یکی از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود. چوله بیش از همه در نواحی شمالی هند پرطرفدار است و به دلیل سادگی ترکیبات و طعم فوق العاده اش در سرتاسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. این غذا برای تعداد زیاد بسیار مناسب است و در میهمانی های بزرگ حتما این غذا هم سرو می شود.

برای تهیه این غذای خوشمزه، نخود، پیاز، گوجه را با سیر و سس زنجبیلی ترکیب می کنند و یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای هندی را به وجود می آورند. البته باز هم باید این نکته را گوشزد کنیم که چیزی که این غذاها را خاص و متمایز می کند استفاده از ادویه های هندی، آن هم به میزان درست و صحیح است.

پالک پنیر | Palak Paneer

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

پالک پنیر نوعی خوراک هندی است که از ترکیب اسفناج و پنیر کاتیج تهیه می شود. هندی ها مثل ماده ای غذایی به نام پنیر دارند که البته در بافت و طعم با پنیر ایرانی تفاوت هایی دارد و می توان آن را در تهیه انواع غذاها و خوراک ها استفاده کرد. یکی از معروف ترین غذاهای هندی که با این پنیر تهیه می شود همین پالک پنیر است. مکعب های پنیر را با اسفناج و ادویه های هندی ترکیب می کنند و خوراکی خوش عطر و بو، خوشمزه و مقوی به اسم پالک پنیر به وجود می آید.

اگر در سفر به هند به رستوران رفتید و دلتان غذایی گیاهی و بدون گوشت خواست می توانید پالک پنیر هندی را امتحان کنید. این غذا برای کسانی که پیرو رژیم های غذایی هستند هم گزینه مناسب و سلامتی به نظر می رسد. هندی ها این غذا را همراه با انواع نان هندی میل می کنند.

آلو گوبی | Aloo Gobi

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

آلو گوبی یکی دیگر از غذاهای گیاهی خوشمزه در هند است که با سیب زمینی و گل کلم و ادویه تهیه می شود. این غذا بسیار ساده و خوشمزه است و اگر به دنبال غذایی هستید که در آن گل کلم استفاده می شود می توانید این غذا را امتحان کنید. این غذا که یکی از معروف ترین غذاهای هندی است از ترکیب سیب زمینی، گل کلم و ادویه های هندی تهیه می شود و بسیار خوش عطر و خوشمزه است. عطر و بوی این غذا عمدتا به خاطر استفاده از سیر، زنجبیل، پیاز، گوجه و زیره سبز است و طعمی بسیار مطبوع و خوشمزه دارد.

داهی وادا | Dahi Vada

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

داهی وادا در اصل غذا نیست و این یک ظرف ساده از لوبیای شمالی هند به شمار می رود. اما از این نظر منحصر به فرد می باشد که در اکثر وعده های غذایی در کنار غذاهای سبزیجات و یا غذاهای گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. داهی وادا را همچنین ساکنین هند به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می کنند. در حالی که به نظر می رسد درست کردن آن می بایست کار بسیار پیچیده ای باشد اما در واقع تهیه آن بسیار ساده بوده و ارزش چشیدن طعم آن بیش از میزان تلاشی است که برای ساخت آن صرف کرده اید. مواد اصلی ای که در این میان وعده وجود دارد عدس خرد شده بوده که آن را با ماست ترکیب خواهند کرد.

کوفته مالایی | Malai Kofta

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

کوفته مالایی که از معروف ترین غذاهای هندی می باشد نوعی سبزیجات در میان یک سس ضخیم است. این غذا جایگزینی سبزیجاتی برای دوستداران گوشت می باشد که در کنان نان و یا برج جرا (jeera rice) بسیار خوش طعم خواهد بود. این کوفته ها با ترکیبی از سیب زمینی، هویج، لوبیا، نخود فرنگی و ذرت شیرین ساخته می شود. شما همچنین برای آن به پنیر نیز نیاز خواهید داشت تا مقداری از آن را به صورت قطعه ای بر روی سبزیجات خود اضافه نمایید. اگر شما نمی توانید این غذا را آماده کنید و دوست خواهید داشت تا طعم زیبایش را نیز تجربه کنید به شما پیشنهاد می دهیم تا در فروشگاه های غذای طبیعی به دنبال آن بگردید. قطعا به راحتی می توانید یکی از آن ها را پیدا کنید.

دال گوشت | Daal Gosht

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

دال گوشت یک ظرف ساده از گوشت تکه شده و تند می باشد که در ترکیبی از سبزیجات و عدس ساده قرار گرفته است. این وعده غذایی که از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود در کشور پاکستان و همچنین در شمال هندوستان بسیار مورد استقبال است. نکته قابل توجه این غذا این است که یک وعده از آن به راحتی قابل تبدیل به دو یا سه وعده غذایی برای جمع های بزرگ خواهد بود. پیشنهاد می شود برای اینکه بتوانید از این غذا نهایت لذت را ببرید یک سالاد سبز به آن اضافه کرده تا رضایت کافی شما را جلب نماید.

نان هندی | Naan

آشنایی با معروف ترین غذاهای هندی

در ادامه معرفی خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای هندی جا دارد به نان سنتی هندی هم اشاره کنیم که معمولا در کنار اکثر غذاهای هندی سرو می شود. هندی ها غذاهایشان را تقریبا مثل ما یا با برنج می خورند یا با نان. نان که در زبان هندی هم به همین صورت تلفظ می شود نوعی نان سنتی نازک و ترد و برشته است و در کنار معروف ترین غذاهای هندی مثل چیکن تندوری و غذاهای گیاهی و گوشتی سرو می شود. اگرچه نان در روش سنتی باید در تنور پخته شود، اما امروزه آن را داخل فر می پزند و آماده می کنند. ترکیبات این نان بسیار ساده است و بسیاری از خانواده های هندی خودشان در منزل این نان را آماده می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا کلماتشون فارسیه

    • احمد

      غذاهای خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج