جاباما
۸۱۰۹۸۸
۱۵ نظر
۶۰۸۲
۱۵ نظر
۶۰۸۲
پ

تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

دنیای حیوانات همیشه در حال تغییر است. درحالی که برخی حیوانات تکامل یافته شبیه اجدادشان هستند، بقیه به حدی تغییر کرده اند که دیگر ارتباطشان با اجدادشان قابل شناسایی نیست.

برترین‌ها : دنیای حیوانات همیشه در حال تغییر است. درحالی که برخی حیوانات تکامل یافته شبیه اجدادشان هستند، بقیه به حدی تغییر کرده اند که دیگر ارتباطشان با اجدادشان قابل شناسایی نیست. در این مطلب حیواناتی را می‌بینید که شباهت کمی به اجدادشان دارند یا اصلا شباهت ندارند.

گوسفند اهلی
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

تصور می‌شود قوچ موفلن (mouflon ) اجداد گوسفند اهلی است. در نتیجه این تکامل، گوسفند‌های امروزی اهلی‌تر از اجدادشان هستند. موفلن‌ها معمولا قهوه‌ای بودند، اما رنگ گوسفندان اهلی از سفید خالص تا قهوه‌ای شکلاتی تیره متغیر است. رنگ سفید گوسفندان نتیجه پرورش انتخابی است، چون رنگ سفید به راحتی قابل رنگ کردن است.
خوک‌های اهلی
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

بیشتر نژاد‌های خوک‌های اهلی از نسل گرازهای وحشی هستند. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که خوک‌ها گرازهای وحشی هستند که در سال‌های ۱۳۰۰۰ تا ۱۲۷۰۰ سال قبل از میلاد اهلی شده اند. آن‌ها عمدتا برای غذا استفاده شده و می‌شوند، اما تمدن‌های قدیم از پوست خوک‌ به عنوان پوشش، از موهای آن برای مسواک و از استخوان‌هایش برای ابزار و سلاح استفاده می‌کردند. در طول تکامل ناشی از اهلی شدن، آن‌ها مو‌های ضخیم و عاج هایشان را از دست دادند.
گاو‌ها
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

نیاگاو یا اروخص «Auroch» یک نوع گاو وحشی بزرگ منقرض شده است که در اروپا، آسیا و آفریقای شمالی زندگی می‌کرده و دانشمندان تصور می‌کنند که اجداد گاو‌های اهلی امروزی باشد. کارشناسان آن‌ها را اجداد گاومیش کوهان دار اروپایی امروزی هم می‌دانند. گاوهایی که امروزه می‌بینیم معمولا برای شیری یا گوشتی هستند.
زرافه
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

نزدیکترین بستگان شناخته شده زرافه‌ها ساموتریوم‌ (Samotherium)های منقرض شده هستند. آناتومی این حیوان نشان می‌دهد که مثل زرافه گردن بلندی داشته اند. ساموتریوم حدود ۷ میلیون سال پیش در جنگل‌های اروسیا زندگی می‌کرده و طول گردنش حدود یک متر بوده است، یعنی حدودا نصف گردن زرافه‌های امروزی. تصور می‌شود که کمبود غذا روی زمین باعث تحول گردن آن‌ها شده تا بتوانند به برگ درختانی که در ارتفاع بالاتر هستند، دست یابند.
اسب
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

اسب‌های امروزی از نسل «Eurohippus» هستند؛ موجودات قدکوتاه ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتری که حدود ۱۰ کیلوگرم وزن داشتند. این تکامل به خاطر تغییر در رژیم غذایی آن‌ها از شاخ و برگ درختان به علف اتفاق افتاد و بعد به خاطر اینکه اجداد اسب‌ها برای فرار از شکارچیان به سرعت بیشتری نیاز داشتند.
فیل
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

دانشمندان تصور می‌کنند که موریتریوم (Moeritherium)، حیوان باتلاق زی شبیه به اسب آبی، اجداد فیل‌های امروزی باشد. این حیوانات حدود به اندازه ۷۴ تا ۱۰۷ سانتیمتر ارتفاع داشتند.
خرگوش
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

اجداد خرگوش‌ها شباهت زیادی به آن‌ها نداشتند. نورالاگوس (Nuralagus)، اجداد خرگوش‌های و ۶ برابر سنگین‌تر بوده است.
آن‌ها به چاپکی خرگوش‌های امروزی نبودند و نمی‌توانستند بپرند. از دوران نورالاگوس‌ها تا خرگوش‌های امروزی راه زیادی طی شده است.
پرندگان
تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

مهندسی ژنتیک معکوس و مطالعه فسیل‌ها نشان می‌دهد که پرندگان امروزی دایناسور‌های پردار مدرن هستند که در اواخر دوران ژوراسیک تکامل یافته اند. نزدیک‌ترین بستگان زنده پرندگان کروکدیل‌ها هستند.

دلفین

تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان

دلفین‌ها از بستگان «Indohyus»‌ها هستند؛ حیوانات خشکی زی منقرض شده‌ای که حدود ۴۸ میلیون سال پیش به این شکل تکامل یافتند. جانور شبه خوک همه چیزخواری به اندازه یک گربه خانگی یا یک راکون که نشانه‌هایی از انطباق با حیات آبی نشان داد، مثل یک پوشش بیرونی ضخیم و سنگین و استخوان‌هایی که شناوری را کاهش می‌داد و آن‌ها را قادر می‌کرد زیر آب بمانند.

کوسه

تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان


کوسه‌ها موجودات اسرارآمیزی هستند و اطلاعات زیادی درباره آن‌ها و تکاملشان در دست نیست. با این حال، در بسیاری از محافل علمی، هلیکوپریون (Helicoprion) را اجداد کوسه معرفی می‌کنند. اما پیچش دندان‌های آن‌ها موضوع مورد بحث میان دانشمندان است، برخی معتقدند این پیچش در فک پایین بوده، بقیه فکر می‌کنند که در فک بالا بوده است. همچنین جهت پیچش دندان‌ها به درون یا بیرون هم مورد بحث است.

جغد جنگلی

تغییرات جالب و باورنکردنی حیوانات به مرور زمان


جغد‌های جنگلی نتیجه تکامل در اثر تغییرات آب و هوا هستند. در گذشته جغد‌های جنگلی قهوه‌ای بیشتر خاکستری رنگ بودند. اما هرچه هوا گرم‌تر و بارش برف کمتر شد، تعداد جغد‌های قهوه‌ای بیشتر شد. این تکامل در جهت استتار جغد‌های جنگلی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوتون مسخره نکنید با این چرندیات .جواب ای مسخره جان شما همه درقران عظیم شان هستش آنجا که اسم میوهای بهشتی نام میبره می فرماید شبیه هم هستند ولی ازاونها نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ. کمی مطالعه لطفا

      • بدون نام

        بخاطر وجود افرادی مثل شماست که مملکت هیچ وقت پیشرفت نمیکنه

    • بدون نام

      اون کوسه واقعا مسخره است! واقعاااااااا مسخره است!

    • سویل

      چطور ممکنه آخه!!!!

      پاسخ ها

      • پرستو

        همین طوری که ملاحظه می کنین

    • بدون نام

      در مورد دلفین ها کمی بعید به نظر می رسد
      در مورد جغد هم که یکی رنگی و آن دیگری سیاه و سفید

    • mahsa

      جالب بود

    • مریم

      تکامل هنوز ثابت نشده و تو رو خدا دلفین!خودتون باور کردین؟جهش ها به ندرت موثر و مفیدن.خودتون ببینین چه بیماری هایی در انسان فقط بخاطر تغییر یه باز در ژنوم ایجاد میشه...نظریه تکامل برای این حمایت میشه که از نظر سیاسی مفیده.به این ترتیب کشورای آفریقایی در اصل میمونایی هستن که حق دارن توسط گونه های پیشرفته تر اروپایی شون له بشن

      پاسخ ها

      • پرنیان

        نظریه ی تکامل داروین میگه فقط یک نوع آدم وجود داره که احتمالا از نسل میمون ها هستن چون آدم خصوصیتی فوق العاده برای تطبیق با شرایط محیطی داره.
        علت تیره بودن تیره بودن پوست آدمهای نزدیک به خط استوا نسبت به رنگ پوست مناطق شمالی این است که پوست تیره از آدم در برابر نور شدید خورشید محافظت میکند. افراد سفیدی که زیر نور شدید قرار میگیرند بیشتر در معرض سرطان پوست هستند.
        در عوض پوست سفید راحت تر از نور ویتامین جذب میکنه پس در مناطقی که نور خورشی کمتره مفیده
        اتفاقا نظریه ی تکامل میگه انسان ها همه از یه ریشه اند و فقط به خاطر نیاز ها و تطبیق با شرایط دارای تفاوت هایی مثل تفاوت رنگ پوست هستن. پس دقیقا مخالف برتر بودن نژادی بر نژاد دیگست دوست عزیز

      • بدون نام

        عالی بود پرنیان

      • بدون نام

        افرین مریم

    • علی اصل

      چرت و پرت

    • علی اصل

      با این مطالب اعتبارتون رو زیر سؤال نبرید لطفا

    • بدون نام

      این چرت و پرتارو از کجا میاری یه نقاشی کشیدی بعنوان مدرک میخوای بخورد ما بدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج