جاباما
۸۱۱۱۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۵ تکنولوژی که آینده را متحول خواهند کرد

کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده‌اند که اینترنت ۵G، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، خودروهای خودران و برقی و در آخر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، آینده جهان را دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به آنکه در ماه‌های اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی درباره تکنولوژی‌های جدیدی که توسط شرکت‌های مختلف توسعه و ارائه شده، منتشر شده است، می‌توان به وضوح دریافت که سرعت پیشرفت و تغییرات در این حوزه بسیار بیشتر حد تصور است؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده‌اند که پنج تکنولوژی، آینده جهان و شهروندان کشورهای مختلف را با تغییر و تحولات عظیم و قابل توجهی روبرو خواهد کرد که توسعه و برقراری اینترنت ۵G، فناوری خودروهای خودران و برقی دوستدار محیط زیست، شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا (IoT) و در آخر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین از آنها هستند.

روند هوشمندسازی شهرهای جهان در یکی دو سال گذشته سرعت بسیار زیادی گرفته است، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم در کشورهای پیشرفته هم‌اکنون نیمی از این راه را طی کرده و رفته‌اند. در حقیقت، اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند دو واژه به‌هم وابسته‌ای است که این روزها زیاد به گوش می‌خورد، چرا که امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند و در این راستا نیز غول‌های تکنولوژی با همکاری شرکت‌های مخابراتی بزرگ در جهان با اختصاص سرمایه‌گذاری‌های کلان از برنامه‌های خود برای توسعه شهرهای هوشمند در طی یک دهه آینده سخن گفته‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت entrepreneur، کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تکنولوژی و فناوری‌های نوینی که اخیرا مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفته است، آینده و سرنوشت شهروندان جهان را تغییر خواهد داد و می‌توان گفت که آینده جهان به این پنج فناوری جدید تعلق خواهد داشت.

نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه ۴G کنونی ارائه می‌شود. بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند تا بتوانند با گسترش این نسل از شبکه اینترنت، خدمات پرسرعت و بهتری را به کاربران و مشترکان خود ارائه دهند و بدین ترتیب سودآوری خود را افزایش دهند.

خودروهای خودران نیز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به کنترل هوشیارانه راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

خودروهای برقی و الکتریکی هم بعنوان یکی دیگر از فناوری‌هایی که پتانسیل ایجاد تغییر و تحول در آینده جهان را دارد، به تازگی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان تصمیم گرفته‌اند به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست پیشروی کرده‌اند و از برنامه‌های خود برای رونمایی از مدل‌های جدید این خودروها سخن گفته و خبر داده‌اند.

فناوری ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین ‌در واقع یک پول و ارز مجازی و رمزنگاری شده است که این امکان را به کاربران می‌دهد بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند در حالی‌که هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی بماند. زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در یک سال گذشته علی‌رغم نوسانات گسترده‌ای که داشت، ارزش آن حدود چهار هزار دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج