جاباما
۸۱۱۱۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابهام در حمایت سازمان سینمایی از ۳ فیلمساز

بنابر جدول منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی، طی ۱۵ ماه گذشته، سه فیملساز به‌صورت ویژه با دستور مستقیم رئیس وقت سازمان سینمایی، تسهیلات دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: آذر ماه با انتشار گزارشی از سوی بنیاد سینمایی فارابی از زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آن فهرست دریافت کنندگان وام از «صندوق کارآفرینی امید» آورده شده بود در چند مورد ابهاماتی ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به وام دولتی برای توسعه موسسه آموزشی مسعود جعفری جوزانی اشاره کرد.

ابهام در حمایت سازمان سینمایی از ۳ فیلمساز

در این جدول در ردیف «معرفی شده توسط» سه بار نام سازمان امور سینمایی آمده است که عبارتند از: معرفی امید عشقی برای فیلم «گنج سرخ» رقم ۱۰۰میلیون تومان، نرگس آبیار برای فیلم «نفس» رقم ۱۵۰میلیون تومان و مسعود جعفری جوزانی برای توسعه موسسه آموزشی‌اش مبلغ ۳۰۰میلیون تومان.

در توضیح این جدول آمده است که رقم ارائه شده به نرگس آبیار برای معرفی فیلمش به اعضای آکادمی اسکار، هزینه‌های معرفی و تبلیغات فیلم بوده است. همچنین در توضیح وام ۳۰۰میلیون تومانی جعفری جوزانی آمده که از سوی سازمان سینمایی نسبت به دریافت وام اقدام کرده است.

در پیگیری موضوع و توضیح جدول ارائه شده از سوی فارابی، این توضیح آمده که پروژه‌های این جدول به استثنای آن سه مورد برای دریافت مشارکت فارابی به شورا‌های تخصصی فارابی ارائه شده بودند ولی در نهایت موفق به قانع کردن شورا‌ها برای مشارکت نشده‌اند ولی برای دریافت وام به صندوق اعتباری هنر معرفی شده و شورای تخصصی صندوق برای ارائه وام قانع شده است.

درباره سه مورد که از سوی سازمان سینمایی معرفی شده‌اند این روند به گونه‌ای دیگر طی شده و معرفی‌شدگان مستقیم از سوی سازمان سینمایی و مدیریت وقت این سازمان به صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند. اما در جست‌وجویی در اینترنت و برای آشنایی بیشتر با امید عشقی که از سوی سازمان سینمایی برای دریافت وام معرفی شده است به گفت‌وگویی از وی در اردیبهشت سال ۹۱ در سایت گنابادنیوز برمی‌خوریم که در آنجا از فیلمنامه خود با نام «طلای سرخ» نام برده است.

در پایان این گفت‌وگو آمده است: «نویسنده «طلای سرخ» در پایان با تشکر از علیرضا رئیسیان و انجمن تهیه‌کنندگان، خاطرنشان کرد: تا کنون مجلس و وزارت ارشاد، معاونت سینمایی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، همچنین اتحادیه صادرکنندگان زعفران از این پروژه حمایت کرده‌اند و برخی از آنها، این فیلم را پروژه ملی نامیده‌اند.» وی همچنین گفته بود: «آن طور که مطلع شدم نمایندگان یکی از اصناف حاضر در شورا با صدور پروانه ما مخالفت دارند.

از طریق بازرسی وزارت ارشاد اقدام نموده، همچنین شکایاتی به دستگاه‌های نظارتی دیگر ارائه نموده‌ام. بنده تا حصول نتیجه اخذ پروانه پیگیری‌ام را ادامه خواهم داد و مستنداتم را به هر کجا که لازم باشد ارائه خواهم نمود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج