۸۱۱۱۷۰
۹ نظر
۵۰۲۰
۹ نظر
۵۰۲۰
پ

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

سلبریتی‌هایی را سراغ داریم که در رشته‌های ورزشی مختلف، افراد موفقی بوده‌اند، اما پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای و رو آوردن به دنیای سینما، موفقیت بسیار بیشتری را تجربه کردند و نُقل هر انجمنی شده اند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: وقتی صحبت از ورزشکاران حرفه‌ای به‌میان می‌آید با خود فکر می‌کنیم این افراد به هرچه می‌خواسته‌اند دست پیدا کرده‌‌اند و آدم‌های بسیار موفقی هستند. اما موفقیت پایانی ندارد و سلبریتی‌هایی را سراغ داریم که در رشته‌های ورزشی مختلف، افراد موفقی بوده‌اند اما پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای و رو آوردن به دنیای سینما، موفقیت بسیار بیشتری را تجربه کردند و نُقل هر انجمنی شده‌‌اند.

از آنجایی که ورزشکاران حرفه‌ای زیادی را سراغ داریم که پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای،‌ موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند. در ادامه با هم به فهرستی از این ورزشکاران خوشنام و دستاورد‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دواین جانسون

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

این روزها حضور دواین جانسون در هر فیلمی، فروش بالای آن را تضمین می‌کند و انصافاً هم باید گفت راک دنیای سینما، شایسته دریافت اینهمه تعریف و تمجید است. دواین جانسون که عضله‌های ستبر او، قدرت خدایان یونانی را در ذهن تداعی می‌کند و بازی وی در نقش هرکول ثابت کرد که بهترین گزینه برای حضور در فیلم‌های اساطیری است راه خود را از ورزش به سینما پیدا کرد.

دواین جانسون را به احتمال زیاد شما هم مثل ما با حضور در مسابقات کشتی‌کج می‌شناسید اما جالب است بدانید جانسون از نوجوانی علاقه وافری به ورزش داشت و در دبیرستان و دانشگاه ثابت کرد که استعداد خوبی برای فوتبال آمریکایی دارد. در همان زمان جانسون علاقه‌ خود را به حضور در مسابقات NFL نشان داد و اگر آسیب‌دیدگی جلوی او را نگرفته بود شاید راه جانسون به‌کلی تغییر می‌کرد و به یک بازیگر حرفه‌ای در مسابقات NFL تبدیل می‌شد.

جانسون پس از اینکه از حضور در مسابقات NFL بازماند، به سمت باشگاه‌های کانادایی سوق پیدا کرد و مدتی در فوتبال آمریکایی این کشور مشغول بود تا اینکه در نهایت با نام Rocky Maivia در مسابقات کشتی‌کج حضور یافت و یکی پس از دیگری رقبا را پشت‌سر گذشت.

اگر مسابقه‌های کشتی‌کج جانسون را دنبال کرده باشید حتماً به خاطر دارید که پس از مدتی دواین جانسون نام حرفه‌ای خود را به راک تغییر داد. راک توانست با قدرت بدنی قوی و شخصیت کاریزماتیک بالایی که داشت برنده ۱۷ مسابقه‌نهایی کشتی‌کج شود و به تالار افتخارات قهرمانان کشتی‌کج راه یافت.

لبخند همیشگی و عضله‌های خوش‌تراش راک باعث شد تا وی به چهره‌ای سرشناس در این کشتی‌کج تبدیل شود. سپس در اوایل سال ۲۰۰۰ مسابقات کشتی‌کج را کنار گذاشت و برای مدتی در فیلم‌های هالیوودی حضور پیدا کرد که تمامی این فیلم‌ها در گیشه با موفقیت چشمگیری روبرو شدند. راک از آن زمان تاکنون حضور چندانی در مسابقات کشتی‌کج نداشته و تمرکز خود را به بازیگری و هالیوود اختصاص داد.

این تغییر رشته برای راک جواب داد و فیلمی نیست که از این هنرپیشه و ورزشکار توانا دیده باشیم و از آن خوش‌مان نیامده باشد. موفقیت راک در سینما، پول هنگفتی را برای او به دنبال داشت و بنا به گزارشی که فوربس منتشر کرده است، وی در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پردرآمدترین هنرپیشه مرد هالیوود شناخته می‌شود. این روزها قراردادهای راک برای حضور در فیلم‌ها، بالای صد میلیون دلار بسته می‌شود و جالب است بدانید راک با کمک شبکه‌های اجتماعی و فالوورهایی که دارد توانسته است مبلغ قراردادهای خود را نسبت به سایر هنرپیشه‌ها افزایش دهد چرا که فیلم‌های خود را برای هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند و این امر به افزایش فروش نهایی فیلم منجر می‌شود.

جیسون استاتهام

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

جیسون استاتهام شناگر ماهری بود اما به جای استخر به دنیای سینما شیرجه زد و این روزها استاتهام به یک پای ثابت فیلم‌های اکشن تبدیل شده و انصافاً هم باید گفت این کچل خوش‌تیپ یکی از بهترین هنرپیشه‌های اکشن فیلم‌های ساخته شده در چند سال اخیر است. جیسون استاتهام که در چیزی حدود ۴۹ فیلم حضور داشته، قبل از اینکه به ستاره سینما تبدیل شود، قهرمان شنا بود.

بر اساس گزارشی که در همین زمینه روزنامه تلگراف منتشر کرده است، جیسون حدود ۱۲ سال از عمر خود را در گروه ملی شنای بریتانیا تمرین کرد و حتی در سال ۱۹۹۲ در مسابقات قهرمانی شنا حضور داشت و به رتبه دوازدهم رسید. جیسون استاتهام مدت‌ها بعد در خصوص علاقه خودش به شنا در مصاحبه‌ای گفت همیشه آرزوی قهرمانی در المپیک را داشت و هر بار که به این قضیه فکر می‌کند ناراحت می‌شود.

در این بین سکه زندگی جیسون استاتهام روی دیگری نیز داشت و پس از حضور در سینما، حسابی خوش درخشید و تاکنون میلیون‌ها دلار از بازی در فیلم‌های اکشن و پرفروش به‌جیب زده است. این روزها جیسون استاتهام به‌ اندازه‌ای پول دارد که به‌راحتی می‌تواند یک استخر بزرگ در حد مسابقات المپیک را برای خودش خریداری کند به خودش مدال طلا جایزه بدهد، به این ترتیب به نوعی می‌توان گفت دیگر نیازی نیست افسوس مدال طلای المپیک را بخورد.

تری کروس

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

تری را با فیلم‌هایی مانند دختران سفید‌پوست یا اسمارت را بگیر می‌شناسیم اما این هنرپیشه خوش‌عضله و هیکل‌مند هالیوود بیشتر از آنکه در سینِما حضور داشته باشد سابقه‌ای چندین ساله در مسابقات NFL دارد.

جالب است بدانید در دهه ۹۰ میلادی، کروس حضور فعالی در مسابقات NFL داشت و در بیشتر از ۳۲ مسابقه شرکت کرد که البته موفق نشد امتیازهای خوبی کسب کند. در نتیجه در سال ۱۹۹۶ عطای مسابقات NFL را به لقایش بخشید و به لس‌آنجلس سفر کرد در حالی که برنامه‌ دقیقی برای آینده‌اش در پیش‌رو نداشت.

به تری کروس شغل‌های کم اهمیتی با دستمزدهای بسیار کم پیشنهاد شد که وی از این شغل‌ها سرباز زد تا اینکه در نهایت عضله‌ها و شخصیت جذاب‌ او به کمکش آمدند و پیشنهادهایی برای حضور در مجموعه‌های تلویزیونی نه‌چندان مهمی دریافت کرد. تری کروس این پیشنهاد‌ها را به فال نیک گرفت و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، در فیلم Friday After Next حضور پیدا کرد و حسابی خوش درخشید. موفقیت این فیلم، راه را برای پیشرفت تری کروس باز کرد و این روزها این بازیکن سابق NFL به هنرپیشه و صداپیشه‌ای محبوب تبدیل شده است.

جرج فورمن

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

جرج یکی از افتخارهای دنیای مشت‌زنی است و توانسته ۲ بار در رده سنگین‌وزن قهرمان بوکس دنیا شود. جالب است بدانید فورمن فرد بسیار پرتلاشی است و در سن ۴۵ سالگی توانست مایکل مورر ۲۶ ساله را مغلوب خود کند و به‌عنوان مسن‌ترین مشت‌زن دنیا که قهرمان سنگین‌وزن جهان شده، شناخته می‌شود.

فورمن که این روزها ۶۹ سال دارد به عنوان یک کارآفرین برجسته شناخته می‌شود و در سال ۱۹۹۴ تجارت و ساخت و ساز اجاق‌گازهای الکتریکی را شروع کرد، این تجارت در چند سال اول بازخورد خوبی نداشت اما رفته‌رفته کار و کاسبی جرج گرفت و در سال ۱۹۹۷ چیزی حدود یک میلیون دلار عایدی کسب کرد.

جورج فورمن که به دلیل جثه خود با نام جرج بزرگ نیز شناخته می‌شود در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت و به یکی از موفق‌ترین چهره‌های ورزشی که در خارج از زمین ورزش نیز درآمدزایی چشمگیری دارند تبدیل شده است.

وینی جونز

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

وینی که اسمش، نام گانگسترهای خطرناک را در ذهن تداعی می‌کند و چهره‌اش هم چیزی کمتر از قاتل‌های زنجیره‌ای ندارد، ابتدا برای باشگاه ویمبلدون در انگلیس مشغول به فوتبال حرفه‌ای شد، سپس در چندین باشگاه دیگر نیز فوتبال بازی کرد اما به‌اندازه‌ای خشن بود که هیچ تیمی به بستن قرار داد با وینی جونز تمایل نداشت.

وینی جونز در مسابقه‌‌های فوتبال با بی‌رحمی تمام به سمت رقیب تکل می‌زد و گزارشگرها معتقد بودند دست‌آخر یکی از این تکل‌ها کار وینی را با فوتبال یک‌سره می‌کند. ناگفته نماند که وینی جونز در کنار خشونتی که در فوتبال داشت، فوتبالیست موفقی بود و گلی که به دیوید سیمین زده است به عنوان یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

نگاه نافذ و چهره وینی جونز که از آن خشونت می‌بارد باعث شد پیشنهادهای خوبی برای حضور در سینما دریافت کند و پس از بازی در چندین فیلم، حسابی خوش درخشید و تاکنون چیزی حدود ۵۰ فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود دارد که معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان سرقت در شصت ثانیه، نقشه فرار، محکوم‌شده و اره‌ماهی نام برد.

آرنولد شوارتزنگر

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

آرنولد را بدون شک می‌شناسید، این ورزشکار قدیمی، از آن دسته چهره‌هایی است که موفقیت خود را مدیون عضله‌هایش نیست و ذهن خلاق و باهوش او باعث شد تا به سمت فرماندار کالیفرنیا انتخاب شود.

آرنولد اکنون ۷۱ سال دارد و هنوز هم اندامش روی فرم و تراشیده است اما اگر نگاهی به عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی آرنولد داشته باشید متوجه خواهید شد این ورزشکار چه اندام ورزیده‌ای در دوران جوانی داشته است.

آرنولد شوارتزنگر تهیه‌کننده، کارگردان، فعال محیط‌زیست، نویسنده و تاجری است که در فهرست تایمز تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ به‌عنوان یک‌صد شخصیت تأثیرگذار و بانفوذ انتخاب شده است.

شوارتزنگر تاکنون ۷ بار در مسابقات مستر المپیا برنده شده است و یکی از پرافتخارترین بدنسازان دنیا شناخته می‌شود و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کامترین و بهترین اندام، اسم او ذکر شده است. در دنیای سینما نیز آرنولد حضوری بسیار درخشان دارد و بدون شک بازی درخشان او در فیلم ترمیناتور را به خاطر دارید. این موفقیت‌ها برای آرنولد ثروت هنگفتی را به‌دنبال داشته و بنابه گزارش‌ها تنها درآمد وی از فیلم‌هایی که بازی کرده به چیزی حدود ۳ میلیارد دلار می‌رسد.

کارل ویترز

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

اگر به فیلم‌های مشت‌زنی علاقه داشته باشید و مجموعه فیلم‌های معروف راکی را دیده باشید بدون شک کارل ویترز را می‌شناسید. ویترز که این روزها ۷۰ سال دارد در ابتدا رقیب راکی بالبوآ بود اما پس از اینکه از او شکست خورد به رفیقش تبدیل شد و کمک کرد تا راکی دربرابر ایوان دراگو پیروز شود.

جالب است بدانید کارل ویترز که در فیلم‌های راکی ۱، ۲، ۳ و چهار ایفای نقش کرده و فیلم معروف غارتگر را در کارنامه خود دارد ابتدا در مسابقات NFL حضور داشت، وی برای تیم اوکلند ریدرز در سال‌های ۷۰ و ۷۱ در نقش بازیکن دفاعی پشت‌خط انجام وظیفه می‌کرد و در هشت مسابقه حضور داشت تا اینکه شانس در خانه او را زد و راهی هالیوود شد.

کارل ویترز در کنار فیلم‌های سینمایی، حضور درخشانی در مجموعه‌های تلویزیونی داشته و در کنار بازیگری، دستی در کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز دارد.

راجر پنسکه

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

راجر حدود ۸۰ سال سن دارد و ثروت خالص او چیزی حدود ۱.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود، پنسکه که این روزها به عنوان تاجر و کارآفرین او را می‌شناسیم ابتدا در مسابقات اتوموبیل‌رانی حضور داشت و عاشق سرعت بود. وی در این مسابقات درخشش چشمگیری داشت و پس از مدتی گروه خودروهای پنسکه را راه‌اندازی کرد و سکان این گروه را در دست گرفت.

این گروه درآمدزایی بسیار خوبی در زمینه فروش، توزیع و اجاره خودرو دارد. عشق راجر پنسکه به سرعت و مسابقات اتومبیل‌رانی باعث شد تا وی در سال ۲۰۱۸ تیم جدیدی را راه‌اندازی کرده و این تیم در مسابقات Indy ۵۰۰ حضور پیدا کند.

جالب است بدانید راجر پنسکه در سال ۱۹۶۱ وارد مسابقات اتوموبیل‌رانی شد و در همان زمان توانست در سه مسابقه ملی برنده شود و به عنوان بهترین راننده سال شناخته شد. پنسکه در سه سال بعد نیز موفقیت‌های زیادی داشت و ۸ جایزه از آن خود کرد. این موفقیت‌ها ادامه داشت تا اینکه پنسکه در سال ۱۹۶۵ با پیشنهاد وسوسه‌برانگیزی روبرو شد. در آن زمان وی مبلغ ۷۵ هزار دلار از پدرش برای خرید یک نمایشگاه اتومبیل از پدرش قرض گرفته بود و در همان موقع به او پیشنهاد حضور در مسابقات معتبر Indy ۵۰۰ نیز داده شد.

در گذشته راننده‌های مسابقات اتومبیل‌رانی دستمزدهای چشمگیری دریافت نمی‌کردند و در نتیجه اگر پنسکه در مسابقات Indy ۵۰۰ حضور پیدا می‌کرد و برنده می‌شد باز هم با پول جایزه‌ای که دریافت کرده بود نمی‌توانست قرض پدرش را باز گرداند. در نتیجه پنسکه شانس حضور در مسابقات Indy ۵۰۰ را کنار گذاشت و به تاجری موفق و میلیاردر تبدیل شد.

جیسون لی

ورزشکارانی که پس از کنار گذاشتن ورزش، شکوفا شدند!

این هنرپیشه سرشناس هالیوود را بیشتر با سریال «اسم من اِرل است»، می‌شناسیم. جیسون که در فیلم Alvin نیز هنرنمایی وی را دیده‌ایم علاقه زیادی به اسکیت‌بورد دارد و سابقه خوبی در این زمینه نیز در کارنامه جیسون لی به چشم می‌خورد.

در همین زمینه جیسون لی در سال ۲۰۰۰ مصاحبه‌ای با وب‌سایت معتبر آی‌.‌جی‌.‌ان داشت و متذکر شد که اسکیت‌بورد را از ۵ سالگی شروع کرده و زمانی که به سن ۱۹ سالگی رسیده بود در اوج آمادگی برای حضور در مسابقات حرفه‌ای اکسیت‌بورد به‌سر می‌برد. جیسون لی بیشتر وقت خود را به اسکیت‌برد اختصاص داده بود وحتی شرکتی با نام Stereo SkateBoard راه‌اندازی کرد اما پس از مدتی متوجه شد که اسکیت‌بورد هدف نهایی او از زندگی نیست و نمی‌خواهد به کسی تبدیل شود که تمام زندگی خود را به پای اسکیت‌بورد هدر کرده است.

خوشبختانه روزگار نیز با جیسون لی، یار بود و در یکی سفرهای ورزشی که برای اسکیت‌بورد انجام داده بود با یک بازیگر آشنا شد و همین آشنایی راه را برای حضور جیسون لی در هالیوود باز کرد.

اگر نگاهی به زندگی افراد موفق داشته باشید، متوجه چهره‌های بسیاری خواهید شد که پس از مدتی حضور در یک رشته، راه خود را عوض کرده‌اند و با تغییر مسیر، به موفقیت‌های بیشتری رسیده‌اند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه جالبی در این زمینه دارید و با تغییر شغل، به موفقیت‌های بیشتری رسیده‌اید، در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران از تجربه‌های مفید خود بگویید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      پژمن جمشیدی.
      کلا مردای شهریوری خیلی جذابن لامصبا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونیم مرسی

      • بدون نام

        الان پژمان جذابه !!!!!؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        منم شهریوری هستم ولی کلا استثنام :(

      • بی نام

        جذاب ۱۳.۲۵ شما خودشه ناراحت نکن. همه ستاره خودشونو دارن

      • بدون نام

        :)))))))))

    • بدون نام

      تام هالند^^

    • رزیتا

      پژمان جمشیدی واقعا تو سینما موفق شده کاش زودتر فوتبال ول کرده بود :)))

      پاسخ ها

      • مصطفی

        درسته.مخصوصا اون اواخر تو هر تیم درجه 2 بازی میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج