جاباما
۸۱۱۳۲۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اپل با توسعه دهندگان آنتی‌ویروس همکاری نمی‌کند

به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی متخصصان امنیت سایبری منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل اطلاعاتی را که از بدافزارهای محصولاتش کشف کرده، در اختیار شرکت‌های توسعه دهنده آنتی ویروس قرار نداده است.

خبرگزاری ایسنا: پاتریک واردل یکی از متخصصان امنیت سایبری فعال در حوزه سیستم عامل مک توسعه داده شده توسط اپل به تازگی با همکاری جمعی از همکارانش خاطرنشان کرده است که اطلاعاتی را که از بدافزارهای حمله کننده به محصولات اپل نظیر گوشی‌های آیفون بدست آورده و کشف کرده است، در اختیار شرکت‌های سازنده و توسعه دهنده نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس قرار نداده است.

وی با بررسی نحوه عملکرد و فعالیت آنتی ویروس‌ها در تشخیص بدافزارهای خطرناکی که به محصولات مختلف اپل نظیر گوشی های آیفون حمله و نفوذ پیدا کرده اند، به این نتیجه رسیده است که تنها دو آنتی ویروس کاسپرسکی و زون آلارم توانسته‌اند بدافزار Meeting_Agenda.zip را تشخیص داده و شناسایی کنند.

بر اساس گزارش وب سایت اپل اینسایدر، وی همچنین خاطرنشان کرده است که شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل هیچ تمایلی برای همکاری با شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ندارد و این امر می‌تواند آبروی این غول تکنولوژی بزرگ را به مخاطره بیاندازد که هیچ تلاشی برای مقابله با گسترش بدافزارها در گوشی‌های آیفون نمی‌کند.

سیستم عامل مک همواره از زمان ارائه و انتشار در گوشی‌ها و محصولات اپل تلاش و عزم جدی خود را در توسعه سازوکار دفاعی اختصاصی خود در برابر نفوذ بدافزارها و جاسوس افزارهای مخرب و آلوده ثابت کرده است اما بر اساس گفته کارشناسان و متخصصان امنیتی این شرکت موظف خواهد بود که از نفوذ و ورود بدافزارها به طور کلی جلوگیری به عمل بیاورد و تاثیرات مخرب آنها را کاهش دهد.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری کرد، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را برای آن‌ها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار "خرگوش بد" سرو صدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیفون راتحریم کنیم

    • بدون نام

      آیفون پول هنگفتی را از کشورهای مختلف میبره و در عوض چیز خاصی برای گفتن نداره .من شخصا تا حالا هیچ تمایلی به داشتنش نداشتم و اما در مورد آنتی ویروسها اینو خوب میدونه که کسانی ویروسها رو میسازن که آنتی ویروسها رو میسازن و اتفاقا راهبرد خوبی رو در پیش گرفته .منها این مطلب در بحث دیپلماتیک قابل عرضه و نشر نیست و آبروریزی بزرگی برای شرکتهای بزرگ تولید آنتی ویروس است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج