جاباما
۸۱۱۳۴۸
۲ نظر
۵۰۵۴
۲ نظر
۵۰۵۴
پ

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

آدم‌های موفق، خوب می‌دانند که زندگی چیزی بیش از خوردن و خوابیدن و کار کردن است. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم بعضی از چهره‌های مشهور و موفق دنیا چه سرگرمی‌ها و تفریحاتی دارند و اوقات فراغت خود را چطور سپری می‌کنند.

وب‎‌سایت روزیاتو - گلریز برهمند: آدم های موفق، خوب می دانند که زندگی چیزی بیش از خوردن و خوابیدن و کار کردن است. همه ی آدم ها نیاز دارند هر از گاهی استراحت کنند و با یک سرگرمی لذت بخش نهایت استفاده را از وقت آزاد خود ببرند، چون این کار به موفقیت بیشتر آن ها کمک می کند.

مثلا ساز زدن می تواند خلاقیت، مهارت های تحلیلی و همینطور مهارت های حرکتی ظریف شما را ارتقاء دهد. کتاب خواندن می تواند در تقویت انواع هوش مؤثر باشد و ورزش کردن می تواند به افزایش هوشیاری کمک کند. در ادامه می خواهیم ببینیم بعضی از چهره های مشهور و موفق دنیا چه سرگرمی ها و تفریحاتی دارند و اوقات فراغت خود را چطور سپری می کنند.

۱- ریچارد برنسون، مدیر عامل گروه ورجین

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

برنسون به ماجراجو بودن معروف است و تصاویر زیادی از او در حال کایت سواری و معلق بر فراز دریاها وجود دارد. اما سرگرمی مورد علاقه ی برنسون شطرنج است که برای او فراتر از یک فعالیت ذهنی صرف محسوب می شود. او در اینباره می گوید: «به نظرم شطرنج احتمالا بهترین ورزش دنیا است. یه ترکیبی از بهترین جنبه های خیلی از ورزش ها یعنی طراحی تاکتیک، برنامه ریزی، شجاعت و ریسک پذیریه. به علاوه حین بازی می تونید یه فنجون چای بخورید و بارها هم مکالمه ی مهیجی داشته باشید.»

برنسون می گوید احتمالا در طول زندگی اش هزاران بار شطرنج بازی کرده است. به علاوه او در مصاحبه ای با سایت Telegraph گفته در جزیره ی شخصی اش همیشه شب ها را در ساحل می گذارند و بیشتر اوقات با فرزندانش شطرنج بازی می کند.

۲- مریل استریپ، بازیگر سینما

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

مریل استریپ می گوید عاشق بافتنی بافتن است و حتی گفته می شود شالی که در فیلم «تردید» (Doubt) به تن داشت را خودش بافته بود.

استریپ اذعان کرده که بیشتر وقت آزادش سر صحنه ی فیلمبرداری را بافتنی می بافد و معتقد است این سرگرمی خاصیت درمانی دارد: «این کار به من فرصت میده افکارم رو جمع و جور کنم و عمیق و متفکرانه به زندگی نگاه کنم… یه جور تخلیه و پاکسازی ذهنیه.»

سلبریتی های زیادی، به ویژه بازیگرها که سر صحنه ی فیلمبرداری بین برداشت ها وقت آزاد زیادی دارند، دوست دارند خودشان را با بافتنی بافتن سرگرم کنند. جولیا رابرتز، رایان گاسلینگ و کریستینا هندریکس از جمله ی این بازیگران هستند.

۳- کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

کتاب های رنگ آمیزی مخصوص بزرگسالان در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. طبق گفته های پرنس ویلیام همسر کیت میدلتون، حتی عروس خاندان سلطنتی هم علاقه ی زیادی به رنگ آمیزی پیدا کرده است.

طرفداران کتاب های رنگ آمیزی معتقدند کار رنگ آمیزی می تواند جایگزینی برای مدیتیشن و تمرینات آرامش ذهن باشد و به کاهش اضطراب و نظم بخشیدن به افکار کمک می کند.

۴- بیل گیتس، مدیرعامل شرکت مایکروسافت

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

گیتس تعدادی سرگرمی دارد که فکر می کند دیگر «قدیمی و از مد افتاده» محسوب می شوند و در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرده که «خوره ی ورق بازی» است.

گیتس علاقه ی زیادی هم به تنیس دارد و البته می گوید یکی از کارهای مورد علاقه اش، وقت گذراندن با فرزندانش است.

۵- جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق امریکا

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

جورج بوش پسر یک نقاش پرکار است و نقاشی های زیادی از سگ ها، مناظر و دست کم ۳۰ نفر از رهبران دنیا کشیده است.

بوش بعد از پایان دوره ی ریاست جمهوری اش، در سال ۲۰۰۹ نقاشی را شروع کرد و این هنر را ظرف یک ماه پیش یک نقاش در ایالت فلوریدا یاد گرفت.

۶- تام هنکس، بازیگر سینما

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

تام هنکس کلکسیونی از ماشین های تحریر قدیمی دارد که کار جمع آوری آن ها را از سال ۱۹۷۸ شروع کرده است. هنکس هر روز با آن ها کار می کند چون شیفته ی صدا، حس و حال و ماندگاری تایپ با این دستگاه ها است.

تام هنکس در یکی از مصاحبه هایش در اینباره می گوید: «با ماشین تحریر هر چیزی تایپ کنید باشکوه به نظر میرسه. کلمه ها حاصل انفجارهای کوچیکی اند که شوک شوک صدا میدن. با ماشین تحریر حتی یه یادداشت تشکر آمیز تأثیر یه شاهکار ادبی رو پیدا میکنه.»

۷- سرگئی برین، از بنیانگذاران گوگل

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

سرگئی برین دوست دارد در اوقات فراغتش به هر روشی که می تواند از بدنش کار بکشد. برین هاکی و فریزبی بازی می کند، ژیمناستیک کار می کند، پرش آزاد می کند و در ارتفاعات بندبازی می کند.

۸- ماریسا مایر، مدیر عامل یاهو

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

مایر در یکی از مصاحبه هایش گفته است که عاشق شیرینی پختن است. او در اینباره می گوید: «فکر کنم به خاطر اینه که آدم خیلی علمی ای هستم. بهترین آشپزها شیمیدان ها هستن.» مایر دیدی کاربردی به شیرینی پختنش دارد و شیرینی ها و دستورهای شیرینی پزی اش را هم مفصلاً آنالیز کرده است.

مایر می گوید: «سرگرمی هام واقعاً باعث میشن تو کارم بهتر باشم. چون کمک میکنن دید جدید و خلاقانه ای به هر چیزی داشته باشم.»

۹- آنجلینا جولی، بازیگر سینما

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

یکی از سرگرمی های جولی جمع آوری انواع خنجرها است. او در یکی از مصاحبه هایش بیان کرده که در دوران کودکی به واسطه ی مادرش با خنجرها آشنایی پیدا کرد و حالا او هم او این سرگرمی را با پسرش مادوکس دارد. جولی می گوید خنجرهایی که به پسرش هدیه می دهد تیز نیستند و تیغه ی کندی دارند، بنابراین خطری برای مادوکس ندارند و علاوه بر این، هر بار که خنجری برای پسرش می خرد، آن ها با هم درباره ی بدی های خشونت هم صحبت می کنند.

جولی در مصاحبه ای دیگر مهارتش در کار با چاقوی پروانه ای را به رخ کشیده و توضیح داده که علاقه ی زیادش به سلاح ها به پیشینه ی آن ها بر می گردد: «چیزهایی واقعاً قشنگی در مورد آن ها وجود دارد.»

۱۰- اپرا وینفری، مجری تلویزیونی

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

وینفری هر زمانی که مشغول کار نباشد را کتاب می خواند. او در اینباره می گوید: «هیچ چیزی یا کاری ابداً نمیتونه جای تجربه ی خوندن یه کتاب خوب رو بگیره. کلمه ها و زبان کتاب ها شما رو به سرزمین و قلمرو دیگه ای می برن.»

وینفری همچنین یک باشگاه کتاب مجازی در سایت خود به نام «باشگاه کتاب اپرا» دارد که وقتی را هم صرف فعالیت در آن می کند. بعضی از کتاب ها به لطف باشگاه کتاب اپرا به جایگاه پرفروش ترین ها دست یافته اند.

۱۱- میشل اوباما، همسر باراک اوباما

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق امریکا در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرده که یکی از سرگرمی های او ورزش کردن است «برای آنکه همیشه تحرک داشته باشد». علاوه بر این او هر روز ساعت ۴/۳۰ صبح از خواب بیدار می شود تا روی تردمیل بدود.

۱۲- نیکول کیدمن، بازیگر سینما

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

کیدمن در مصاحبه ای درباره ی خانه اش در ایالت تنسی امریکا گفته: «اونجا یه مزرعه داریم و منم یه باغ سبزیجات اورگانیک دارم. قبلاً این کارو نکردم. مادرم همیشه باغبونی می کرد. خواهرم هم باغبونی میکنه. حالا منم خودمو با سرگرمی زنهای خانواده ی کیدمن وفق دادم. و این فقط یه سرگرمیه.»

کیدمن یک بار در صفحه ی اینستاگرامش تصویری از گل های رزی که خودش پرورش داده بود را با این شرح منتشر کرد: «باقیمونده ی رزهایی که امسال تابستون پرورش دادم.»

۱۳- کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ی سابق امریکا

نگاهی به تفریحات و سرگرمی‌های سلبریتی‌های موفق

رایس، وزیر خارجه ی دولت جورج بوش پسر، ورزش گلف را در سن پنجاه سالگی یعنی زمانی شروع کرد که یکی از اقوام همسرش این ورزش را به او یاد داد.

رایس در مصاحبه ای بیان کرده: «گلف در واقع ورزش آدم های منطق گراست. من از اینکه از این حفره به اون حفره برم و تصمیم بگیرم که چطوری مشکلم رو حل کنم لذت می برم. در واقع از استراتژی این بازی لذت می برم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zari

      خوشبحالشون که انقدر به علایقشون میپردازن.

    • س

      من بدبختم کلی علاقه دارم اما با جیب خالی هیچ کاری نمیتونم بکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج