۸۱۱۴۴۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش سازمان لیگ به نگرانی استقلال و پرسپولیس

امروز از سوی کادرفنی تیم پرسپولیس در یک متن، نگاه انتقادی به برنامه های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا شد و تداخلی که با لیگ برتر فصل آینده خواهد داشت.

ورزش سه: امروز از سوی کادرفنی تیم پرسپولیس در یک متن، نگاه انتقادی به برنامه های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا شد و تداخلی که با لیگ برتر فصل آینده خواهد داشت.

ماجرا از این قرار است که فصل جاری لیگ برتر ایران روز ۲۶ اردیبهشت به پایان می رسد و اخرین بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ اسیا نیز ۳۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد. تا اینجا ظاهرا هیچ مشکلی در کار نیست. مسئله زمانی بغرنج می شود که بدانیم بازیهای رفت و برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در روزهای ۲۷ خرداد تا ۵ تیر برگزار خواهد شد و فصل اینده لیگ برتر(۹۸-۹۹) هم در هفته اول مرداد ماه استارت می خورد.

یعنی مثلا یک تا چهار نماینده ایران اگر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کنند، یک ماه بعد از اخرین بازی گروهی، باید در دور یک هشتم نهایی به میدان بروند و بعد از یک ماه هم لیگ ایران اغاز میشود. به این ترتیب چیزی به نام تعطیلات پایان فصل برای تیم های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اسیا در کار نخواهد بود. این برنامه عجیب از همین حالا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان را نگران کرده است.

سعید فتاحی در واکنش به این مسایل گفت: «برنامه کامل لیگ قهرمانان اسیا در فصل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از قبل فیکس شده و بحثی که ما اخیرا در ای.اف.سی داشتیم، این بود که تقویم شرق و غرب در لیگ قهرمانان جدا شود تا مشکلاتی که در حال حاضر برای تیم های غرب اسیا وجود دارد،

به حداقل برسد. اتفاقا در این جلسه نمایندگان دیگر کشورهای غرب اسیا هم از ایده ما حمایت کردند و نتیجه این شد که نمایندگان ای.اف.سی قول دادند روی این ایده کار کنند، بلکه تقویم بازیهای لیگ قهرمانان در حوزه غرب اسیا تعدیل شود.» از فتاحی پرسیدیم «آیا این تغییرات در فصل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اعمال نمیشود؟»

واکنش سازمان لیگ به نگرانی استقلال و پرسپولیس

پاسخ مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ منفی بود: «خیر. همانطور که گفتم تقویم کامل بازیهای 2019 و 2020 لیگ قهرمانان از قبل فیکس شده و من هم مسئولیتی در زمان تدوین آن نداشتم.

ما باید در همان زمان که تقویم مسابقات در حال تدوین بود، نظرات خودمان را ارائه میکردیم که متاسفانه این کار به خوبی انجام نشده اما باور کنید همین حالا ما در تلاش هستیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2019 منتقل شود به مرداد یا شهریور، یعنی پس از آغاز فصل اینده لیگ برتر. یعنی با ای.اف.سی در تماس هستیم و تلاش میکنیم این تغییر در تقویم لیگ قهرمانان ایجاد شود، اما مطمئن نیستیم این کار اجرایی شود.»

از آنجا که احتمال ایجاد تغییر در تقویم لیگ قهرمانان 2019 بسیار کم است، سوال از فتاحی این است که چرا شروع فصل اینده لیگ برتر عقب نمی افتد؟

مثلا لیگ برتر از شهریور شروع شود که تیم های درگیر در دور دوم لیگ قهرمانان هم یک فرصت نسبتا استاندارد برای استراحت در پایان فصل داشته باشند. پاسخ فتاحی: «اول اینکه ما تاریخ اغاز لیگ 16 تیمی را نمی توانیم به خاطر یک، دویا سه باشگاه تغییر دهیم. ضمن اینکه چون جام جهانی 2022 در زمستان برگزار خواهد شد، از حالا قرار است در کشورهای مختلف، لیگ داخلی زودتر آغاز شود تا برنامه ها با جام جهانی تطبیق پیدا کند.»

فتاحی در ادامه مصاحبه باز هم تاکید کرد که در زمان تدوین تقویم لیگ قهرمانان 2019 هیچ مسئولیتی نسبت به این موضوع نداشته اما همچنان در تلاش است بازیهای مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها از خرداد ماه، به مرداد یا شهریور منتقل شود.

واکنش سازمان لیگ به نگرانی استقلال و پرسپولیس

اما در مجموع همچنان طبیعی است باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ نگران مشکلات ناشی از تقویم بازیها باشند، چون تیم یا تیم های ایرانی صعود کننده به دور دوم لیگ قهرمانان، عملا چیزی به نام تعطیلات پایان فصل نخواهند داشت.

تقویم لیگ قهرمانان که هر سال مشکلاتی به باشگاه های غرب اسیا تحمیل کرده، این بار گویا جدی ترین مشکل در سالهای اخیر را رقم زده و این یکی از مهمترین چالش های فوتبال ایران در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باشید اگر مسوولیتی هم داشت کاری از دستش بر نمیامد درست مثل الان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج