۸۱۱۵۲۰
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دلارهای خانگی به بازار برمی‌گردند؟

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که بخشی از ارزهای خانگی با تثبیت قیمت به بازار بر می‌گردند گفت: اگر دولت بتواند دلار را در یک دوره پنج ماهه روی قیمت‌های ۸۰۰۰ یا ۹۰۰۰ تومان تثبیت کند اتوماتیک‌وار بخشی از این دلارها به بازار برمی‌گردد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی با بیان این که بخشی از ارزهای خانگی با تثبیت قیمت به بازار بر می‌گردند گفت: اگر دولت بتواند دلار را در یک دوره پنج ماهه روی قیمت‌های ۸۰۰۰ یا ۹۰۰۰ تومان تثبیت کند اتوماتیک‌وار بخشی از این دلارها به بازار برمی‌گردد.

«عباس علوی‌راد» در گفت‌وگویی با اشاره به نقش ارزهای خانگی در تشدید تورم، اظهار کرد: ارزهای خانگی در صورتی باعث تشدید تورم می‌شوند که در افزایش قیمت دلار نقش داشته باشند.

وی با بیان این که تاکنون رقم دقیقی از میزان ارزهای خانگی بدست نیامده است، افزود: اگر در خانه ماندن ارزها، کشور را با کمبود پول خارجی مواجه کند و در نهایت به افزایش قیمت دلار و اجناس خارجی منتهی شود تشدید تورم را تجربه می‌کنیم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که نگهداری ارز در خانه‌ها با توجه به شرایط تحریمی کشور و کاهش صادرات نفت نتیجه خوبی در پی ندارد، گفت: این اقدام به تضعیف پول ملی و آفتی برای توسعه اقتصادی است.

علوی‌راد به بخشنامه سپرده‌گذاری ارزی سال ۹۲ اشاره و تصریح کرد: در این بخشنامه بانک‌ها ملزم شدند از مردم سپرده ارزی بگیرند و سود آن را به دلار پرداخت کنند.

وی با بیان این که پرداخت سود سپرده‌ها به ریال زمینه ایجاد بی اعتمادی مردم به نظام بانکی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل برگشت اعتماد مردم است که در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

علوی‌راد در پایان گفت: به دلیل این که مردم دلارهایشان را با قیمت‌های متفاوتی خریداری کردند در صورت تثبیت قیمت آن، دلارهای زیادی از حالت دارایی خارج می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ حالا ۴ ماهه که خبرهای داغ کاهش قیمت دلار تیتر اخباره هنوز هیچ نتیجه نگرفتین که ۵ ماه دیگه وقت لازم دارین ... به همین خیال باش

    • بدون نام

      دولتی که فقط فکر سر کیسه کردن مردم را دارد و به راحتی از جیب مردم برای حل مشکلات خود ونه مشکلات مردم خرج میکند وذره ای خدمات در شان ملت ارائه نمیدهد و برایش مرغ همسایه غاز است و خدماتی که به دیگر کشورهای به اصطلاح هم پیمانش میدهد به مراتب بیشتر از داخل است و این همخ رانت وفساد در بدنه آن وجود دارد چطور میتواند اعتماد مردم را به همراه داشته باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      آمریکا میخواد حمله کنه بزودی فنر دلار در میره باز!

    • بدون نام

      اگر كسي ذره اي عقل براش مونده باشه، دلار نميفروشه ، و با توجه به قيمت مرغ ،گوشت ، تخم مرغ كه شامل تحريم هم نيستن ،ميتونه بفهمه قيمت دلار چنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته اگر عقل داشتن که اینطور وضعشون نمیشد .افرین

    • بدون نام

      اميدواريم بشه ٩٠٠٠ تومن البته نه براي فروش بلكه جهت .....

    • بدون نام

      چکاره هستی قیمت دلار میدی ؟ مگر میشه هر دست نشسته ای نظر بده ؟ با کوته فکری قیمت رو سه برابر میکنی که فقط حرفی زده باشی ؟ به تو میگن اقتصاد دان ؟ سرت تو کدام ....است ؟

    • بدون نام

      اقای اقتصاد دان ... دلار 3500 تومنا به 8 هزار تومن نسبت نده چرا نمیزارن دلار کاملا به نرخ همون 4200 که روحانی دستور داده برگرده اینا افرادی هستن که ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا چرا نمیذارن؟

    • محمد

      هر روز یك نقشه برای گرفتن چندرغاز سرمایه مردم....اگه راست میگین بربن دلارهایی كه ژن های خوب از مملكت خارج كردن برگردونین.... كه هزار برابر دلارهای دست ملته

    • بدون نام

      بیاد بازار که بره فلسطین؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج