جاباما
۸۱۱۵۴۴
۶۳ نظر
۵۰۰۱
۶۳ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا نمی‌شود به رحیم پورازغدی اعتماد کرد؟

سید عبدالجواد موسوی در اعتماد نوشت: رحیم‌پور ازغدی گاهی حرف حساب هم می‌زند؛ آن هم در تیراژی وسیع. با این حال کم‌تر کسی باورش می‌کند. سوال این است: چرا جناب رحیم‌پور ازغدی با وجود این همه مخالف‌خوانی با وضع موجود یخش نمی‌گیرد؟

سید عبدالجواد موسوی در اعتماد نوشت: رحیم‌پور ازغدی گاهی حرف حساب هم می‌زند؛ آن هم در تیراژی وسیع. با این حال کم‌تر کسی باورش می‌کند. سوال این است: چرا جناب رحیم‌پور ازغدی با وجود این همه مخالف‌خوانی با وضع موجود یخش نمی‌گیرد؟

۱-بزرگ‌ترین مشکل رحیم‌پور تلویزیونی است که از آن سخن می‌گوید؛ تریبونی که به زعم عده کثیری آغشته به اغراض سیاسی است و کمتر کسی باورش می‌شود این تریبون برای رضای خدا کاری انجام دهد. وقتی این تریبون به وفور در اختیار فردی قرار می‌گیرد تا هرچه دل تنگش می‌خواهد بر زبان بیاورد مخاطب بدبینی‌اش مضاعف می‌شود. چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟ گوینده این حرف‌ها قرار است رییس‌جمهور آینده کشور شود؟

کسی سفارش این بنده خدا را کرده؟ علاوه بر این پرسش‌های بی‌پاسخ تریبونی که رحیم‌پور از آن سخن می‌گوید تناقضات ساختاری جدی‌ای دارد؛ به گونه‌ای که علاوه بر بی‌معنا ساختن هرگونه سخنان تند و تیز و عدالت‌خواهانه، گاهی شکل هجو گونه‌ای به این سخنان می‌بخشد و سخن و صاحب سخن را در موقعیت کمدی رقت‌باری قرار می‌دهد. مثال می‌زنم: آقای رحیم‌پور از یک جامعه اخلاقی و انقلابی سخن می‌گوید؛ جامعه‌ای که در آن قناعت و ساده‌زیستی یک فضیلت محسوب می‌شود.

‌هنوز سخنان جناب رحیم‌پور به پایان نرسیده که تبلیغات محصولات لوکس و گرانقیمت با صدایی اغواگر از جعبه تلویزیون بیرون می‌زند و همه زحمات گوینده را به باد هوا بدل می‌کند. آقای رحیم‌پور از عدل علوی سخن می‌گوید و اینکه در یک جامعه عدالت محور چگونه هر چیزی در جای خود قرار می‌گیرد و در چنین جامعه‌ای منتقدان بی‌پروا سخنان‌شان را بر زبان می‌آورند اما هنوز زنگ صدای او در گوش شماست که چشم‌تان به یک مجری لوس و بی‌مزه می‌افتد که در مقابل یک مدیر میانی دست بسته نشسته و مشغول مدح و ثنای اوست.

۲- اما همه مشکل به صدا و سیما برنمی‌گردد. خود آقای رحیم‌پور هم کم مشکل ندارد. مهم‌ترینش اینکه متکلم وحده است. با عالم و آدم از موضع بالا سخن می‌گوید؛ آن هم از رسانه‌ای نسبتا فراگیر. به هیچ‌کس پاسخگو نیست. با هیچ کس مناظره هم نمی‌کند. چنان که صراحتا هم گفته خیلی‌ها را اصلا در شأن و مرتبه خود نمی‌داند. او این شأن و مرتبه را با کار پژوهشی و علمی به دست نیاورده. جامعه فرهنگی هم این جایگاه را به او نبخشیده. او این شأن و مرتبه را مدیون رسانه انحصارطلبی است که به منتقدان و مخالفان سیاست‌های رسمی کمتر مجال ظهور می‌دهد.

دوم اینکه رحیم پور به‌شدت سیاست زده است. اگرچه همواره سعی دارد در دایره آدم‌های مستقل قرار بگیرد و از موضعی فراجناحی سخن بگوید اما هم خودش خوب می‌داند و هم آنانی که تریبون در اختیارش قرار داده‌اند که این ادعا بیشتر به شوخی شبیه است.

نمی‌توانی دعوی استقلال داشته باشی و از سر اتفاق همه طعنه‌ها و کنایه هایت به یک جناح خاص برگردد. نمی‌توانی بگویی دغدغه دین دارم اما برای حفظ ظاهر هم که شده از آن همه وهن آشکار رییس‌جمهور مورد علاقه‌ات نسبت به مفاهیم بنیادین تشیع بی‌خیال بگذری و اصلا به روی مبارک هم نیاوری اما نوبت به رییس‌جمهور بعدی که می‌رسد به هر بهانه‌ای رگ گردنی شوی و فریاد وااسلاما سر دهی.

۳- ممکن است بگویید رحیم‌پور این روزها در مقام پرده داری است که به شمشیر می‌زند همه را و دیگر چپ و راست برایش معنا ندارد. اجازه بدهید با شما مخالفت کنم و صراحتا عرض کنم: این بی‌پروایی به نظر تصنعی می‌آید. متاسفانه شجاعت به فرموده هرچه قدر هم شدید و غلیظ باشد لطفی ندارد. رحیم‌پور سال‌ها متجددان و متحجران را دو لبه یک قیچی می‌دانست که به قصد بریدن ریشه انقلاب به میدان آمده‌اند اما نوبت به مصادیق که می‌رسید متجددان را با اسم و رسم و شماره شناسنامه و آدرس دقیق محل سکونت می‌نواخت منتهی به متحجران که می‌رسید به گفتن کلی‌گویی‌هایی مثل انجمن حجتیه بسنده می‌کرد.

حالا هم می‌گوید چپ و راست برای من فرقی ندارند اما تا به امروز کسی به خاطر ندارد حتی یک بار نام وزرای دولت مورد علاقه‌اش را با اخم و تخم به زبان آورده باشد اما تا دل‌تان بخواهد صراحتا نام دولتمردان اصلاح‌طلب را بر زبان می‌آورد و با شجاعت از لعن و طعن آنان سخن می‌گوید.

۴-رحیم‌پور به‌شدت سعی دارد جا پای زنده‌یاد دکتر علی شریعتی بگذارد. شریعتی هرچه بود و هرکه بود به صدق شهره بود و شاید هم همان صدق بود که به سخنش قوتی حیرت‌انگیز می‌بخشید؛ قوتی که می‌توانست در دل عامی و روشنفکر نفوذ کند و پیر و جوان را چنان برانگیزد که حاضر شوند از جان خود برای تحقق آن شعارها بگذرند. برای اثبات صدق کار خاصی نباید کرد که به قول شاعر: گواه عاشق صادق در آستین باشد!

۵- رحیم‌پور حرف حساب کم ندارد. چنان‌که در همین چند روز اخیر کلی حرف قابل تامل زده اما در روزگاری که دوغ و دوشاب بدجوری درهم آمیخته است و خیلی‌ها کلمه حق بر زبان می‌رانند و مراد باطل می‌کنند به این راحتی‌ها نمی‌توان به او اعتماد کرد. همه حرف همین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      چون انسانهای جیره خورقابل اعتمادنیستندهیچ اختیاری ازخودشان ندارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون نون به نرخ روز خور هستند.

      • بدون نام

        چون اصلاح طلب نیست

      • بدون نام

        چون قابل اعتماده برای ما البته شما بهش اعتماد نکن غرب پرست نیست

      • بدون نام

        اتفاقا نون به نرخ روز نيست اگر بود انقدر منفي بهش نميدادن براي فريب دادن امثال شما وعده كنسرت و مانتو قرمز كافيست
        امثال برترينها و اعتماد و شرق نون به نرخ روز هستند

      • بی طرف

        یکی از دلایلی که همفکرهای تو همیشه به در بسته می خورند اینه که فکر می کنید مخالفاننون همگی چیره خورند و ایدئولوژیشون رو درک نکردید.بس که خودتون مادی هستید و همه چیز براتون در پول و مضنه و قیمت خلاصه شده

      • hassan.h

        این سخن معصوم (ع) رو باید نصب العین قرار دهیم رحیم پور و دیگران فرق نمی کند:
        «اُنْظُرْ اِلي ما قالَ وَ لا تَنْظُرْ اِلي مَنْ قالَ»؛ نگاه كن ببين چه چيزي گفته شده، نگاه نكن كه چه كسي گفته است.

    • رحیمیان

      تولیاقت شنیدن حرف حق نداری...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق! !
        یا تلفیق حق و باطل با پوشش حقیقت گوئی؟

    • بدون نام

      آقای عبدالجواد موسوی تو در حدی نیستی که درباره استاد رحیم پور ازغدی اظهار نظر کنی ایشان بی طرفانه سخن حق میگویند و برای خوشامد کسی صحبت نمی کنند حالا یک بچه مزلف بی سوادی مثل تو هرچه که نظر افسادطلبان است به زبان می آورد واقعا که مسخره است البته از این روزنامه زرد بهتر از این انتظار نمی رود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاد؟!!
        شما به کسیکه راست و دروغ را بهم گره می زند و به خورد مردم میده میگی استاد!
        فقط داره تلاش می کنه با رانت و سواستفاده از تلویزیون خودش رو شبیه شریعتی، متفکر نشون بده، هرچند خود شریعتی هم یه متفکر واقعی نبوده اما خاک بر سر کسی که تلاش می کند ادای اونو در بیاره.
        بالاخره تاریخ در مورد این آقا قضاوت خواهد کرد.

      • بدون نام

        با رحیم پور میشید دو تا منفور . حداقل اسمت را بگو تا وقتی که مردم در حال دعا هستن اسمت را بیارن

    • بدون نام

      برای اینکه حقیقت را میگوید

    • هم وطن

      ازغندی ی آدم عامی است که سعی دارد افکار جاهلیت خود را بصورت مدرن بیان کند.. افکارش همانند اعراب قبل از اسلام است ولی سعی دارد نسخه متجدد شده آنرا در صدا وسیما ارایه دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم عوام فریبی است

      • بدون نام

        ادم جاهلیه ازغدی

      • بدون نام

        دقیقا

    • یک ایرانی

      اگر اصلاح طلب بود میشد اعتماد کرد و الان یکی از محبوبترین و پر طرفدارترین نظریه پردازها در بین احزاب و رسانه ها بود !!!

    • سید مرتضی

      اولا خیلی هم قابل اعتماد هستند دوما شما به گوینده نگاه نکن به حرفاشون توجه کن ببین درست هست یا غلط سوما شما دید مغرضانه خودتون رو اصلاح بفرمائید

    • بی نام

      چرا نمی شود؟!
      شما دوسش ندارین حالا هم مثل همیشه میخواین یکی که مثل خودتون نیست رو تخریب کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا من همشيه ايشون رو دنبال ميكنم و بنظر من اگر در زمان گذشته ما يه شهيد مطهري داشتيم الآن ده ها شهيد مطهري داريم...من ايشون رو بشدت قبول دارم.والسلام نامه تمام شما هم برو دنبال مسيح علينژاد و شاهين نجفي ان شالله هر كي با هر كي دوسش داره محشور شه...من دوست دارم با حضرت روح لله محشور شم تو با رضا پهلوي

    • بدون نام

      باتشکر از نویسنده محترم مقاله
      میخوام بگم این ویژگیها که درمورد تلویزیون وازغدی گزافه گوی برشمردید کاملا صحیح است اما فقط ایشون نیستندکه این خصوصیات ناشایست شامل حالشون میشه؛لاریجانیها،مطهری،امپراطور مشهد،روحانی وجهانگیری ونوبخت واکثروزیران ونمایندگان مجلس وحتی مراجع وآیات به قول خودشون عظام؛یاوه گویی وبه دور از واقع حرف زدن خصوصیت مشترک همه شونه

    • ایرانی

      جواب سوال اینه که چون شما حرف حساب سرتون نمیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر هم این آقا! حرف حق میزنه! ! خخخخ

    • بدون نام

      احسنتم انصافا تحلیل خوب و منطقی و بدور از هر گونه جناح بندی ارائه دادید .

    • بدون نام

      آقای نویسنده خودت هم خوب هرچی تنگ دلت بود به استاد ازغدی چسباندی
      خودت چه آشی برای این ملت پختی
      لعنت به رسانه‌های لیبرال

    • بدون نام

      نویسنده انگار ورشکستگی با استاد داره.از خدا کمی برسه فکر کنم بد نباشه.

    • بدون نام

      چقدر حقوق میگیره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش مثله رئيس جمهور منتخب شما خونه 17 ميلياردي نداره(تازه موقع انتخابات 17 تومن ميارزيد)

    • بدون نام

      چقدر حقوق میگیره؟

    • شهرام

      من که بشخصه وقتی میزنم یه کانالی که این داره حرف میزنه ، سریع کانالو عوض میکنم و از اولش هم به حرفش گوش ندادم ببینم چی میگه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین دیگه خودتو معرفی کردین اصلا گوش نمیکنین طرف چی میگه ولی مخالفین مثل بقیه اصلاح طلبا

      • بدون نام

        هر گوشي لياقت شنديدن حرف حق رو نداره شما برو پي ام سي نگاه كن

    • منتظر

      غریبه.درمان درد تو اب یخ است.

    • بدون نام

      چون به سروش هم خیلی اعتمادداشتند!!

    • بدون نام

      احتمالا ، مشکل این اقا اینه که میگه رنگ مشکی بده ، سفید خوبه ، می پرس چرا ، میگه از فلان جا برداشت کردم پس« حتما صحیح» است ، وقتی در جوامع اسلامی برداشتها بسیا متفاوت است ،پس بهتره منعطف باشی نه خشک و شکننده .

    • سعید

      از آنجا كه گفت : وقتی كریستف كلمب به آمریكای جنوبی رسید مناره های مسجد را دید و سرخپوستان عربی صحبت میكردند

    • بدون نام

      از نظر اصلاح طلبا هر سخن مخالف کذب است
      حالا نمیتونن بگن صحبت های پورازغدی کذبه چون مستدل هست .مجبورن بگن نمیشه به صحبت هاش اعتماد کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به كسي كه به روحاني راي داد

    • بدون نام

      نمیشود اعتماد کرد چون مزدور و نادان است ...

    • بدون نام

      نان به نرخ روز خور ، از این جماعت بسیارند در میان مسئولین کشور .

    • بدون نام

      چون جز بهترین ادماست

    • بدون نام

      بالاخره حرف حق بایستی از جایی منتشر شود .تحلیل ابکی بود.

    • بدون نام

      جناب عبدالجواد! به خود شما هم نمی شود اعتماد کرد.چراکه اینهمه آدم از تریبون های مختلف از جمله شبکه های ماهواره ای حرف می زنند ولی شما این سوالات و ابهامات را در مورد آنها مطرح نمی کنی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا اين عناد دارن والسلام نامه تمام

    • آرش

      این آدم ثبات اخلاقی نداره و خود رای و یکجانبه گرا هست

    • بدون نام

      مرگ بر سانسور

    • احمد

      به نظر من که شما که این مقاله را نوشتی حرف مفت میزنی

    • بدون نام

      تو در حد اندازه حرف های حق نیستی موسوی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حماقت در جامعه بیداد میکنه . با وجود افکار مالیخولیایی در جامعه امید به پیشرفت ارزوی واهی هستش. مردم دانا باعث نجات کشور و نادانها نابودگر کشور

    • افضل زاده

      آقای نویسنده متن بالا توخفه شوکه جیره خورآمریکا ودارو دسته اونایی

    • بدون نام

      اخلاقی نیست به هر کس اشکارا تهمت می زند سخرانی اش به فرموده است به پوسته ی سخت قدرت چپ نگاه نمی کند در حالی که عامل اصلی فساد و تباهی کشور است پادو است روی دیگر احمدی نژاد و حسن عباسی است از این گونه ها در این چهل سال بسیار دیده ایم شریعتی هم باشد جایگاهی ندارد چرا که شریعتی هم نادانسته جاده صاف کن استبداد مذهبی بود همان طور که اقا رحیم جاده صاف کن فاشیزم است

    • حسن

      من به نظرم بعضی وقتها خیلی قشنگ و نامحسوس این برنامه و نویسنده این برنامه معلومه کیا هستند و اینکه خیلی قشنگ دنبال نابودی مردم ....

    • بدون نام

      رحیم پور باید جواب خدا را بدهد .ظلم پابدار نیست و دنیا دار مکافات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دورود بر استاد بزرگ وحقگو ارغندی

    • بدون نام

      چه ربطی داره فقط چون از تلویزون پخش میشه حرفاش و بعدش تبلیغات میذارن جان من تحلیل آبکی رو داشتین؟؟؟ خخخ

    • بدون نام

      اتفاقا آقای رحیم پور همیشه حرف حق دو میزنه .ایشون چون همیشه حرف حق رو میزنه مخصوصا توی نماز جمعه هفته پیش طبق پیش بینی تخریب ایشون شروع شد.

    • yas

      چرا کسی باورش نمیشه این یارو سواد نداره فقط چون پست داره و تلویزیون در اختیارشه حجویات میگه.... خدایا خودت بفرما

    • بدون نام

      خیلی کم سواد است و اصلا مطالب مفید ندارد و جای تاسف است که رسانه میلی اینقدر وقت در اختیارش میگذارد.

    • مهدی آقایی

      واقعا از سخنرانیهای ایشان استفاده کردم ، خدا عمرش رو زییییییییاد کنه

    • بدون نام

      همه میدانند که رحیم ازغدی کاملا متعلق به یک جناح خاص است و کل صدا و سیما در اختیارش .

    • بدون نام

      سلام آقای رحیم پور ازغدی هرچه میگن الی الله میگن و هیچ ترسی از مناظره یاهیچ شخصی ندارم جنابعالی باچندتا کلمه قلمبه سلمبه میخوای ایشان راتخریب بکنی ومعلوم نیست از کجا داری ساپورت میشی برادر من دو دوتا چهارتا بکن ببین در مورد کی حرف میزنی ایشون علمشون فراتر مخیله تو و امسال توه

    • مندل

      در تاریخ کشور ما هر وقت دزدی زیاد بوده از ضعف حکومت ها بوده است اکنون هم همین است مسئول آرامش وامنیت مردم سرهنگ گرامی به جای اینکه دزد را مجازات کنند واز قانونگذاران بخواهند که قانون دزدی را شدت دهند وحشت به جان مردم می اندازند واین حرفها نشانه ضعف است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج