۸۱۱۶۰۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کوروش باقری: خدا را شکر که هم‌چنان روسفیدیم

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: هر چه زمان می‌گذرد بیشتر متوجه می شویم چقدر کار آن تیم در المپیک لندن خارق العاده بوده است و خدا را شکر که همچنان روسفید هستیم.

ایسنا: کوروش باقری درباره اینکه وزنه‌برداری ایران در آستانه گرفتن سومین طلای خود در المپیک ۲۰۱۲ و رسیدن به یک نتیجه خارق العاده با سرمربیگری اوست، بیان کرد: جای خوشحالی دارد که مدال نواب نصیرشلال طلا می شود. خدا را شکر که همچنان مقابل جامعه وزنه برداری و ورزش ایران روسفید هستیم.

اگر کار مثبت باشد معمولا مربی دیده نمی‌شود. من هم گلایه ای ندارم و روی آن بحثی نیست، فقط خدارا شکر می کنم که مشکلی پیش نیامد. در غیر این صورت قطعا آن موقع فقط مربی دیده می شد و مثل روز این مسئله برای من روشن است. البته اینکه ورزشکار دیگری برایش مشکل پیش آمده برای من رنج آوراست اما از طرفی ارتقا پیداکردن مدال‌های ورزشکاران ایران باعث خوشحالی است.

باقری در مورد اینکه آن زمان به چه صورت فضا را مدیریت کرد تا مشکلی برای وزنه برداران پیش نیاید و هم اینکه عملکرد خوبی داشته باشند، تصریح کرد: ما برنامه مکمل‌ها را مستقیما خودمان با کمک فدراسیون پزشکی وقت انجام می‌دادیم و هیچ چیزی از کسی پوشیده نبود.

اگر احیانا مشکلی به وجود می آمد که خدا را شکر به وجود نیامد باید برای همه پیش می آمد. ما خیلی احتیاط می کردیم و هر مکملی که می خواستیم استفاده کنیم با فدراسیون پزشکی وقت هماهنگ می کردیم فدراسیون هم در این زمینه کاملا دست ما را باز گذاشته بود که به بهترین شکل عمل کنیم.

او ادامه داد: شاید برای خیلی ها الان این سوال باشد که وزنه بردارن ایران پس به چه صورت توانستند آن رکوردها را بزنند که بعد از گذشت حدود ۶سال از المپیک باید از بچه ها تشکر کنم که در آن مقطع تمرینات سخت و طاقت فرسای کوروش باقری را تحمل کردند. ما تمریناتی را داشتیم که مستند می گویم به مراتب از تمریناتی که ایوانف به ما می داد، سخت تر بود.

بچه ها هم با سعه صدر تحمل کردند و البته نتیجه آن را هم دیدند و البته بعد از ۶سال و نیم هنوز هم دارد نتایج خارق العاده‌تری شکل می گیرد. درست است که با گذشت زمان ممکن است مقداری حلاوت موفقیت کم شود اما هر چه زمان می گذرد بیشتر متوجه می شویم که کار آن بچه ها، کادرفنی و فدراسیون فوق العاده بوده و امیدوارم حداقل در ایران کسی از این بابت ناراحت نباشد که بعید هم می دانم چنین چیزی وجود داشته باشد.

*قبل از المپیک لندن عفونت وارد بدن سهراب مرادی شد

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تمام حسرت آن تیم فقط مدال نگرفتن سهراب مرادی است؟ تاکید کرد:سهراب واقعا آماده بود. ما هیچ کجا رسانه ای نکردیم اما یک ماه و نیم قبل از بازی ها جای بند لیفت روی مچش زخم شد و متاسفانه عفونت وارد بدنش شد.

از این رو سه روز در بیمارستان بجنورد بستری شد و آنتی بیوتیک زیادی مصرف کرد. از این رواز برنامه عقب افتاد. سهراب خیلی آماده بود و شرایط پایاپای و کاملا نزدیک به کیانوش را داشت و واقعا حیف شد اما خدا را شکر که بعدا طلای المپیک را گرفت. تمام بچه ها در المپیک لندن آماده بودند و برای مدال طلا رقابت داشتند. خدارا شکر وزنه برداری نسل خیلی خوبی را بجا گذاشت که هنوز هم دارد ثمره اش را می بییند.

باقری در پاسخ به این پرسش که به نظرش خداحافظی تعدادی از وزنه برداران تیم المپیک لندن با دنیای قهرمانی چگونه بوده است، تصریح کرد: فکر می کنم این نفرات به بهترین مدال های جهان و المپیک رسیدند و به لحاظ مدالی فوق العاده بودند.

البته شرایط هم مهیا بود و کمتر مقطع زمانی به وجود می آید که همه چیز دست به دست هم دهد تا حداکثر توانت را بگذاری ضمن این که آنها استعدادهای فوق العاده ای بودند و تحمل بالایی داشتند چون تمرینات سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذشتند.

او افزود: سجاد انوشیروانی با توجه به سنش طبیعی بود که کم کم خداحافظی کند بعد وارد عرصه مربیگری شد و به نظرم بهترین از این می شد از او و نواب نصیر شلال در عرصه مربیگری استفاده کرد. بهداد سلیمی به نظرم هنوز می توانست مدال بگیرد اما خب شاید برای کسی مانند او گرفتن مدالی غیر از طلا دیگر تکراری باشد.

از طرفی وقتی وزنه بردار ۲۹ساله باشد و جراحی هم انجام داده باشد خودش بهتر تشخیص می دهد چه زمانی باید کنار برود که البته بهداد این کار را با قدرت انجام داد. سعید محمدپور جزو کسانی بود که با توجه پتانسیلی که داشت به لحاظ رکوردی و تعدد مدال به حقش نرسید. امیدوارم که برگردد البته با توجه به آسیب دیدگی سنگینی که داشت سخت است.

البته غیر از این نفرات رسول تقیان مدال جهانی نگرفت در حالی که به نظرم لیاقتش طلای جهان بود. بهادرمولایی فوق العاده بود. همچنین برای نفراتی مثل جابر بهروزی، مجید عسگری در برنامه هایم مدال جهانی در نظر گرفته بودم اما خب طبیعی است در هر تیمی همه نفرات به نهایت پتانسیلی که دارند، نمی رسند.

*حضور کیانوش و سهراب در یک وزن اتفاق خوبی برای وزنه برداری است

او در مورد رقابتی که بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی در ۹۶ کیلوگرم برای رفتن به المپیک وجود دارد، بیان کرد: با تغییر اوزانی که اتفاق افتاد یک مقدار ایران متضرر شد. کیانوش سختش بود به ۸۱ کیلوگرم برود، سهراب هم در اوج قدرت است با این حال این اتفاق خوبی برای وزنه برداری است زیرا هر کدام از آنها که به المپیک بروند مدعی هستند و فکر می کنم با برنامه ریزی که فدراسیون و آقای برخواه که به نظرم عملکردش در این مدت خوب بوده، انجام دهند و در مقاطع لازم رکوردگیری انجام شود می‌توانند کسی که شایسته‌تر است را انتخاب کنند.

*از اینکه کنار هستم گلایه‌ای ندارم

باقری در پاسخ به این پرسش چرا مربی مانند او باید از وزنه برداری دور باشد، تاکید کرد: من با این موضوع مشکلی ندارم و گلایه ای هم ندارم. به هر حال فدراسیون تشخیص داده با افرادی که با او همسوتر هستند، کار کند و نگاه من و فدراسیون علی مرادی از روز اول خیلی مثل هم نبوده است. به هر حال این حق طبیعی فدراسیون است که با فردی که با او راحت تر است کار کند.

اما جای تاسف دارد که سالی یکبار سرمربی عوض می شد اما به نظر می رسد قرار است آقای برخواه حفظ شود این به نظرم جای خوشحالی دارد. اعتقاد من بر این است اول در انتخاب سرمربی دقت شود بعد حدود دو سال و نیم فرصت دهند تا برنامه هایش را اجرایی کند. امیدوارم این اتفاق برای محمد حسین برخواه رخ دهد تا چیزهایی که در ذهن و چنته‌اش دارد را به خوبی نشان دهد.

او در مورد بازگشتش به وزنه برداری در آینده نیز گفت: هیچ چیزی غیر ممکن نیست اما تا الان که دارم با شما صحبت می کنم برنامه ای در این مورد ندارم. البته روزگاربه گونه ای شده که هر کسی صحبت می‌کند فکر می کنند انتظاری دارد یا دنبال پستی است اما خدا شاهد است من دنبال چیزی نیستم و اصلا از اینکه کنار هستم گلایه ای ندارم.

*اگر امثال بهداد سلیمی از فدراسیون کنار باشند، یک جای کار ایراد دارد

باقری در مورد استفاده از بهداد سلیمی در بخش مدیریتی یا فنی در وزنه برداری نیز تاکید کرد: یادم می آید حسین رضازاده یک مصاحبه ای انجام داده بود که می خواهم بعدا رییس فدراسیون شوم و آن موقع آقای مرادی رییس فدراسیون بود و بعد با رضازاده برخورد کرد. آینده مال این افراد است اگر کسی غیر از بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی سهرب مرادی بیاید و سکان وزنه برداری را در دست بگیرد غیر طبیعی است.

من آرزو می‌کنم هر چه زودتر وارد این عرصه شوند و آینده وزنه برداری برای امثال بهداد سلیمی است و اگر آنها کنار باشند، یک جای کار ایراد دارد. اگر کسی مانند بهداد در فدراسیون نباشد، نشان می دهد کار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایراد دارد. چرا نباید وارد عرصه فنی و مدیریتی شوند؟ اصلا چرا نباید بهداد به فکر ریاست فدراسیون شود؟ همانطور که حسین رضازاده رییس فدراسیون شد یا کوروش باقری سرمربی تیم ملی شد.

او قهرمان المپیک است و تحصیلات دارد. به هر حال هر رشته ای متعلق به همان خانواده است. اتفاقا بدترین اتفاق این است که یک نفر خارج از مجموعه وزنه برداری وارد شود. بهترین اتفاق این است که فدراسیون دست افرادی امثال بهداد سلیمی باشد و این باعث خوشحالی است.

*مقصر حاشیه های پیرامون کیانوش رستمی، مدیریت فدراسیون است

او در مورد حاشیه هایی که در این سالهای اخیر پیرامون کیانوش رستمی وجود دارد، نیز گفت: من کمترین تقصیر را برای کیانوش رستمی می دانم و به نظرم رییس فدراسیون بانی و باعث این اتفاق است. چرا کیانوش قبلا این مشکلات را نداشت من با او چهار سال کار کردم.

طبیعی است که مشکلات بین ورزشکار و مربی پیش بیاید اما در حدی نبود که بخواهد بازگو شود یا در یکی دو روز حل شد. به نظر من در این قضیه بیشتر از همه مدیریت فدراسیون مقصر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسن همچون دوران سرمربی گری با قدرت و اقتدار صحبت میکند کاش روزی برسد یا دوباره سر مربی شوی یا ریس فدراسیون وزنه برداری

    • ایران

      جات خالیه مرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج