جاباما
۸۱۱۷۵۴
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

قانون سربازی تغییر می‌کند؟

معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از ارائه پیشنهادهایی که منجر به بهبود وضعیت خدمت سربازی شود اعلام کرد اخباری که تحت عنوان تغییر قانون سربازی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از ارائه پیشنهادهایی که منجر به بهبود وضعیت خدمت سربازی شود اعلام کرد اخباری که تحت عنوان تغییر قانون سربازی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

سردار مسعود مطهر درباره‌ اینکه آیا امکان تغییر قانون خدمت سربازی و اختیاری شدن آن از سوی مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از قانونی که منجر به اصلاح و بهبود وضعیت کیفیت خدمت سربازی شود استقبال خواهد کرد؛ اما باید توجه داشته باشیم که تغییر قانون به هیچ عنوان نباید به بنیه‌ دفاعی و امنیتی کشور آسیب بزند.

وی با اشاره به مواردی که برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مطرح شده بود، افزود:‌ برخی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را در خصوص قانون سربازی مطرح کرده بودند. از جمله این پیشنهادات این بود که یک عده‌ای به سربازی رفته و یک عده‌ای دیگر به سربازی نروند و پولش را به آنها که سرباز هستند بدهند.طرح دیگر اختیاری شدن سربازی بود و مواردی دیگر که بسیاری از این پیشنهادات قابلیت اجرا نداشت؛ اما ستاد کل نیروهای مسلح از نمایندگان خواست که طرح خود را در کمیسیون مربوطه مطرح کنند و کارشناسی از نیروهای مسلح نیز در این جلسه حضور داشت.

وی با بیان اینکه خود مجلس با هیچ یک از این طرح‌ها موافقت نکرد، گفت: البته همچنان نیز جلسات کارشناسی برای طرح و بررسی پیشنهادات نمایندگان تشکیل شده اما این که بخواهد قانون سربازی تغییر کند چنین چیزی صحیح نیست. ولی ما از اصلاح قانون و موارد آن نیز استقبال خواهیم کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که شاید قانون خدمت وظیفه عمومی در برخی از مواد اصلاح ، گفت: همان طور که می‌دانید و نمایندگان مجلس نیز از آن مطلع هستند بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تصمیم گیری در خصوص نیروهای مسلح باید به تأیید و موافقت فرمانده معظم کل قوا برسد. بنابراین هر طرح و ایده‌ای که بخواهد در قانون سربازی مطرح شود ابتدا باید به تایید مقام معظم رهبری رسیده و پس از آن در مجلس تصویب شود.

مطهر با اشاره به برخی از پیشنهادات مطرح شده در مورد سربازی خاطرنشان کرد:‌در برخی از موارد پیشنهاداتی از سوی نمایندگان و دیگر گروهها مطرح می‌شود که این پیشنهادات در قانون فعلی وجود دارد اما به دلیل نبود اعتبارات اجرایی نشده است. بنابراین درخواست ما از نمایندگان محترم و گروهها این است که کمک کنند تا اعتبارات مربوطه تامین شده و به مانند اجرای قانون فعلی افزایش یابد. به عنوان مثال در قانون فعلی سربازی گفته شده که ۸۰ درصد حقوق کادر به سربازان تعلق می‌گیرد اما اعتبارات آن وجود ندارد.

وی درباره‌ بخشی از آمار اعلام شده در مورد مشمولان غایب سربازی و سربازان فراری نیز گفت: کسانی که آمار اعلام می‌کنند باید مدارک و مستندات خود را نیز ارائه دهند و بگویند بر چه اساسی ادعا می‌کنند که تعداد مشمولان غایب و فراری فلان نفر است. اخباری که ما داریم این است که تعداد سربازان فراری و مشمولان غایب بسیار کمتر از ارقامی چون دو یا سه میلیون نفری است که اعلام شده است.

مطهر از نمایندگان مجلس و دیگر گروهها و نهادهایی که پیشنهاداتی را برای اصلاح و بهبود کیفیت خدمت سربازی دارند خواست تا این موارد را به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل کنند تا اقدامات و بررسی‌های کارشناسی لازم بر روی آن انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح‌هایی همچون طرح مهارت آموزی سربازان، اجرای طرح های امریه سربازی و .... اظهار کرد:‌امیدواریم نمایندگان محترم کمک کنند تا موارد این چنینی نیز در قانون خدمت وظیفه عمومی گنجانده شده و ضابطه اجرایی آن مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدردرنوشتن قوانین بلندمدت ناتوانیم و.....؟!

    • بدون نام

      بعضی از نماینده ها اطلاع کافی ندارند مبادرت به چرند بافی و چرت گویی می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه به نظر هر دو پیشنهاد خوب بوده .بهتره حقوق تعیین کنند برای سربازها و سربازی اختیاری باشه.دو سال سربازی بدون حقوق خیلی بیگاریه

    • علی

      بله کی میاد از دوسال نیروی مفت چشم پوشی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید به جای سرباز، استخدام رسمی انجام شود. سربازی انرژی، هزینه و سرمایه مملکت را هدر می دهد.

      • بدون نام

        کلا نظام وظیفه با هر نوع نو اوری مخالفت میکند و استفاده بدون مزد و مواجب را بیشتر میپسندد.

      • بدون نام

        مفت و بی پناه هرکه هرچه میخواد باهاش میکند.عین عصر حجر .و بعدش فارغ از خدمت شد تبدیل به بیکاره و بیچاره تر از دوران خدمت میشود

    • لیسانس وظیفه

      ســــــلام .... پیشنهاد میشود دوره خدمت داوطلبین که غیبت ندارند و فوری پس از اتمام تحصیل برای خدمت ثبت نام کرده و اعزام شده اند 14 ماه شود...... متشکرم.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخ چطور میزارن داداش اینو باید بالا ها بگن

      • بدون نام

        سلام

        سخن این بزرگوار درسته تا انگیزه برای سرزبازی زیاد بشه
        دومن باید کسانی که در شهر های عملیاتین رو نباید بفرستین
        یه شهر دیگه

    • لیسانس وظیفه

      ســــــلام .... پیشنهاد میشود دوره خدمت داوطلبین که غیبت ندارند و فوری پس از اتمام تحصیل برای خدمت ثبت نام کرده و اعزام شده اند 14 ماه شود...... متشکرم.....

    • بدون نام

      سربازی هدر دادن انرژی جوانی و هزینه مملکت است باید استخدام جایگرین ان شود

    • پسر نوح

      کاش اخوندا سرباز بشند

    • فرشاد

      بله می دونیم شما هیچ وقت به فکر سرباز بدبخت که نه کار داره نه زن داره و نه حتی امید به زندگی نبودید و نیستید اینو دیگه همه می دونند .

    • خدایا به دادمون برس...

      ما رفتیم برگشتیم
      هیچ ایده خلاقانه ای در سربازی نبود و خیلی کلاسیک خدمت کردیم و جز فرسوده شدن چیزی عائدمون نشد و بسیار تبعیض هستش بین سربازان و بچه های مردم با بچه های مسئولان از هرنظر فرق دارن البته این موضوعی هستش که تازگی نداره و تقریبا در کل کشور جاری هستش.

    • بدون نام

      خیلی جالب است امتیازخریدخدمت سربازی رافقط به مشمولانی
      که ازرفتن به سربازی شانه خالی نموده اندوغیبت کرده اند
      داده می شودولی برای مشمولان جدیدامکان خریدسربازی
      وجودندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج