۸۱۱۸
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

مخالفت توکلی با افزایش تعطیلات عیدفطر

قضیه یوم الشک و تعطیلات الشک!

رئیس مرکز پژوهش​های مجلس از مخالفان جدی افزایش تعطیلات عید فطر بود و معتقد است که با رای مجلس به این تعطیلات، درخواست تعطیلی روز پنجشنبه نیز ارائه خواهد شد.

لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود که امروز گزارش آن در صحن علنی قرائت شد. سخنگوی این کمیسیون، مخالفت با این لایحه را از سر زیادی تعطیلات در ایران دانست و گفت: این تصور درست نیست. چون ایران بعد از یمن کمترین تعطیلات را در دنیا دارد و فقط ۷۷ روز در سال تعطیل است. در حالی که کشورهای غربی، دو روز تعطیلی رسمی شنبه و یکشنبه دارند که ۱۰۴ روز در سال را تعطیل می​کند. میانگین تعطیلات در دنیا هم ۱۱۵ روز است.

این کمیسیون با افزایش دو روزه تعطیلات عید فطر موافقت کرده بود اما با تبصره آن دال بر افزایش یک روز دیگر در صورت تداخل با روز جمعه، مخالف بود که سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: گرچه یوم الشک داریم اما بهتر است که تعطیلات الشک نداشته باشیم!

احمد توکلی نماینده تهران در مخالفت با این لایحه، آمار مخبر کمیسیون اجتماعی را رد کرد و گفت: تعطیلات رسمی در ایران خیلی بیشتر از اینهاست. بر اساس اصل ۴۳، تعطیلات باید متناسب با رشد باشد. چطور ایران را با اروپا و ژاپن مقایسه می​کنید؟ درآمد سرانه ما و آنها یکی است؟ بار تکفل در انگلیس ۱.۴ است ولی در ایران ۴ است! ژاپن پس از جنگش ۲۰ سال تمام ۶ روز در هفته کار مداوم کرد. ما اینطور کار می کنیم؟

وی در اعتراض به اینکه افزایش تعطیلات، بهره وری را کاهش می​دهد، گفت: این بهره وری در شش سال این دولت کجا بود؟ چرا آمار بهره وری با این همه تعطیلات و بین تعطیلی، اینقدر پایین است؟ بهره وری در دولت اول احمدی نژاد به جای ۶ درصد تنها دو درصد رشد یافته است. مصلحت کشور نیست که تولید ملی کشور را با افزایش تعطیلات، کاهش دهیم. بی جا خود را درگیر تمنیات دولت که به خواسته های مردم دامن می​زند، نکنیم. کاهش تولیدات، کاهش درآمد مالیاتی دولت را هم به دنبال خواهد داشت.

نماینده تهران در ادامه گفت: اگرچه در کشورهای اسلامی، تعطیلات عید فطر بیشتر است، اما لازم است که از تعطیلات جای دیگری کم شود و بعد به تعطیلات عیدفطر افزوده شود. احساسات خود را کنترل کنید. همین الان ما سه روز از بازرهای جهانی به دلیل تعطیلی جمعه ما و شنبه و یکشنبه آنها، عقبیم. اگر خدای ناکرده به این لایحه رای دهیم، تعطیلی روز پنجشنبه هم پشت سر آن ارائه می​شود که ما را چهار روز از بازارهای جهانی دور می کند و به این ترتیب، ۳۳ درصد، معاملات خارجی مان کاهش می​یابد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قضیه یوم الشک و تعطیلات الشک!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنين مهتاب

      درود به شرفت با اين حرفهاي نكته سنجت اي كاش تمامي دست اندر كاران با شماوهمفكرباشمابودن چقدرعالي ميشد.چه حيف اين افراد معدود هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج