۸۱۱۸۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فرش خراسان‌شمالی در انتظار برند شدن

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌شمالی گفت: فرش خراسان‌شمالی در انتظار برند شدن است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌شمالی گفت: فرش خراسان‌شمالی در انتظار برند شدن است.

«عباس پهلوانی» در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه با رئیس ملی فرش ایران منعقد شده است، در ادامه اظهار کرد: چون فرش خراسان‌شمالی یک مزیت برای استان محسوب می‌شود و از طرفی تقاضا نیز وجود دارد قرار بر این است که مجموعه آموزشگاهی ویژه فرش در استان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی سیاست انقباضی است و ۱۲ مرکز در خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند تصمیم بر این است که در حد امکان از فضاهای موجود دانشگاهی برای برپایی این مجموعه آموزشگاهی استفاده شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌شمالی یادآور شد: در سفر مقام معظم رهبری به استان ایشان هم به دو مقوله فرش و اسب خراسان‌شمالی تأکید داشتند از همین‌رو پیگیر تفاهم‌نامه‌ها و جذب حمایت‌های مختلف برای محقق شدن این مهم خواهیم بود.

پهلوانی خاطرنشان کرد: فرش خراسان‌شمالی در سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است و بافنده حرفه‌ای و آموزش‌دهنده هم در استان وجود دارد و باید از ظرفیت استان برای محقق شدن این امر استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که مجموعه آموزشی به زیر ساخت نیاز دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: در این‌باره نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم مرکزی جامع در این حوزه افتتاح کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌شمالی با بیان این‌که در استان روستایی با نام «کلاته ابریشم» هم داریم، تصریح کرد: چون استان ما توانایی انجام صفر تا صد فعالیت‌های مرتبط با فرش را دارد می‌تواند در اقتصاد استان بسیار تأثیرگذار باشد.

پهلوان گفت: دانشگاه علمی کاربردی به‌عنوان تسهیل‌گر امور به طور قطع حمایت لازم را از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت دارند انجام خواهد داد.

به گفته وی استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، مرکز ملی فرش ایران و اتاق بازرگانی استان حمایت خود را از این فعالیت اعلام کردند و نیازمند سرمایه‌گذار در این حوزه هستیم.

پهلوانی در پاسخ به این پرسش که زمان اجرای این طرح چه زمانی خواهد بود؟، یادآور شد: تلاش بر این است که تا سال آینده این کار انجام شود و اگر با تأخیر همراه بود می‌کوشیم که مهرماه ۹۸ رشته فرش را در استان داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج