۸۱۱۸۵
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

چشم و هم‌چشمی نمایندگان برای استعفا!

بازار استعفا در مجلس داغ است. نمایندگان خوزستان این بار تصمیم به استعفای دسته جمعی گرفته اند و موج اعتراضشان تا آذربایجان غربی و لرستان هم رسیده است. استعفاهایی که مقدمه همگی شان لایحه بودجه ۹۳ است.

مجله مهر: بازار استعفا در مجلس داغ است. نمایندگان خوزستان این بار تصمیم به استعفای دسته جمعی گرفته اند و موج اعتراضشان تا آذربایجان غربی و لرستان هم رسیده است. استعفاهایی که مقدمه همگی شان لایحه بودجه ۹۳ است.

دو روز بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، نمایندگان معترض تهدید کرده اند اگر سهم استان شان در این بودجه در نظر گرفته نشود، استعفا می دهند. تهدیدی که از خوزستان شروع شد و به آذربایجان غربی و لرستان رسید.

مطلب مرتبط: استعفای دسته جمعی 18 نماینده مجلس

مطلب مرتبط: یک نماینده مجلس تهدید به استعفا کرد

مطلب مرتبط: واکنش مجلس به استعفای جمعی ۱۸ نماینده

مطلب مزتبط : تهدید به استعفای ۹ نماینده دیگر مجلس

صبح امروز، سید شریف حسینی، عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تایید استعفای دسته جمعی 18 نماینده این استان گفت: «اعتراض این 18 نماینده به اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 93 برای استان خوزستان است و نامه استعفای دسته‌جمعی هم تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.»

حضور ما ضرورتی ندارد

نماینده خوزستان اگرچه منتفی شدن این استعفا را مشروط به تجدیدنظر در اعتبارات استان خوزستان می داند اما باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشته معتقد است که این اختلاف، با مدیریت قابل حل است.

به گفته حسینی، نمایندگان خوزستان در بررسی اولیه بودجه 93 متوجه شده اند که اعتبارات منظور شده برای استان خوزستان به نسبت سایر استان‌ها کاهش شدیدی داشته است. او می گوید: «در مورد برخی استان‌های دیگر هم این کاهش وجود داشته اما به خوزستان ظلم مضاعفی شده است. از جمله فولاد خوزستان که به فروش رفته، اعتبارش را به جاده تهران شمال و بخشی به متروی تهران پرند اختصاص داده شده و پولی که مربوط به استان خوزستان بوده در این استان هزینه نشده است در حالی که سایر شرکت‌ها وقتی به فروش می‌رسند با پولش در همان استان شرکت خریداری می‌کنند.»

حسینی معتقد است با این حساب حضور آنها به عنوان نمایندگان خوزستان در مجلس ضرورتی ندارد و استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان به همین دلیل تقدیم هیات رییسه شده است.

بعد از این استعفا، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان هم مجلس را تهدید به استعفا کرد. بهانه استعفای این نماینده، تامین نشدن بودجه سد "سیمینه" بوکان در لایحه بودجه 93 بود.

لرستانی‌ها هم شاکی شدند

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. چند دقیقه بعد، یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان به بهانه پیش بینی نشدن ردیف مربوط به مناطق محروم در لایحه بودجه 93 مجلس را تهدید به استعفای 8نفر از نمایندگان لرستان کرد.

ایرج عبدی گفت: براساس ماده 180 قانون برنامه پنجم دولت می‌بایست دو درصد بودجه عمومی 220 هزار میلیاردتومانی یعنی 4000 میلیارد تومان برای استان محروم لحاظ می‌کرد که این اتفاق نیفتاده است و با توجه به اینکه این تنها ردیف مربوط به مناطق محروم در بودجه است ما به عنوان نمایندگان استان لرستان که از استان‌های محروم کشور به حساب می‌آید نمی‌توانیم از حق قانونی عدول کنیم.

نماینده خرم‌آباد هم در جمله ای مشابه نماینده خوزستان گفت: اگر در مورد اعتبار استان در بودجه تجدید نظر صورت نگیرد ماندن ما در مجلس فایده ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamaad

      خدایا ما خوزستانی ها تا کی باید این هم ظلم و نداری و بیکاری قشر وسیعی از جوان هامون رو تحمل کنیم تا کی باید شاهد نابودی کارون باشیم تا کی باید این همه ظلم وتبعیض و محرومیت رو تحمل کنیم یا صاحب الزمان زودتر بیا ومارو از این همه ظلم و محرومیت نجات بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بودجه برای حقوق کارمندها هم نیست و بودجه عمرانی هم در تمام استان ها نزدیک صفره. حقوق کارمندها فقط ۱۸٪ اضاف میشه ولی تورم ۳۵٪ بوده. بالاخره کنترل تورم بدبختی های خودشو داره.

      • بدون نام

        منهم که از فارس هستم و هنوز کارون رو ندیدم عاشق کارونم و دلم کباب شده، وای دریاچه زیبا ی آب شیرین پریشان ، دریاچه ارومیه, زاینده رود و... همه ازدستمون رفت.

    • Malek

      اين نمايندگان چى شده بفكر افتادن معلوم نيست منافع خودشون در خطره يا بفكر مردمند منكه بهشون اطمينان ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج