۸۱۱۸۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اولین اثرات مثبت تعویض طلایی

سولسشائر در بدو ورودش به منچستریونایتد بردی مهم و پرگل را کسب کرد.

وبسایت نود: تعویض طلایی منچستریونایتد در دهه ۹۰ و اوایل هزاره سوم، یک بار دیگر نشان داد که می تواند در برهه ای کوتاه اثرگذار باشد، هر چند این بار این اتفاق روی نیمکت رقم خورد و فقط یک مرتبه!

سولسشائر که هفته گذشته، حدود ۴۸ ساعت بعد از اخراج مورینیو به عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد انتخاب شد، تنها ۲ جلسه تمرینی را با یونایتد پشت سر گذاشت ولی شنبه شب در اولین مسابقه اش روی نیمکت شیاطین سرخ موفق به پیروزی پر گل ۵-۱ شد؛ برای آن که به خوبی متوجه این برد حیرت انگیز شوید، باید بدانید که این اولین بار از زمان جدایی فرگوسن بود که یونایتد در یک مسابقه لیگ برتری ۵ گل می زند!

اما چه اتفاقی افتاد که به یک باره و در طی تنها چند روز پس از جدایی مورینیو، بازیکنان منچستریونایتد این گونه تغییر رویه دادند و با ارائه یک بازی خوب، توانستند کاردیف را کنار بزنند. یونایتد در این مسابقه به طور کلی یک نمایش کامل داشت و بر خلاف مسابقات قبلی، اشتباه خاصی در این تیم و بازیکنانش دیده نشد.

اولین اثرات مثبت تعویض طلایی

شروع خوب یونایتد در همان دقیقه سوم با گل همراه بود تا مشخص شود روحیه بازیکنان نیز چقدر بالا رفته است. جالب است بدانید این سریعترین گل یونایتد در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود! دقایقی بعد هررا روی پاس پوگبا یونایتد را به گل دوم رساند تا بازی 2-0 شود، شاید عجیب باشد ولی یونایتد از هر دو شوت در چارچوبش تا دقیقه 30 به گل رسید!

اما پایان کار اینجا نبود، یونایتد بعد از یک خطای هند، حریف را به پنالتی رساند ولی با وجود خوردن گل، واکنش مثبتی داشت. این بار نوبت به یک کار ترکیبی رسید. یک پاسکاری تک ضرب و سریع میان پوگبا، لینگارد و مارسیال و ضربه ای به حریف در پایان نیمه نخست. در اینجا هم نکته جالبی دیده می شود؛ این برای اولین بار در یک سال اخیر بود که یونایتد در یک مسابقه خارج از خانه لیگ برتری، در نیمه اول سه گل می زند!

قطعاً کاردیف رقیب خیلی قوی ای در لیگ برتر برای یونایتد نبود، ولی نشانه های مثبتی در تیم اوله گونار دیده می شود، در طی 17 مسابقه قبلی لیگ برتر، تحت نظر مورینیو، در 16 مسابقه میزان دوندگی (مسافت طی شده) بازیکنان کمتر از تیم حریف بود.

تنها بازی ای که یونایتد تحت نظر مورینیو در لیگ برتر، از نظر میزان دوندگی بهتر از حریف کار کرده بود، بازی با فولام ( که از دقیقه 68 ده نفره شده بود) بود که یونایتد آن هم تنها 160 متر بیشتر از حریف دوندگی داشت. اما در بازی مقابل کاردیف، یونایتد بیش از دو کیلومتر دوندگی بیشتر از حریف داشت.

اولین اثرات مثبت تعویض طلایی

اگرچه هنوز یک مسابقه گذشته و نمی توان برداشت کلی داشت، ولی سولسشائر حداقل در همین یک بازی کاری کرد که مورینیو در هفته های اخیر در انجام آن ناکام مطلق بود. انتقادات زیادی از مورینیو به خاطر سیاست و رفتارهایش در مقابل بازیکنان جوان و ستاره های تیم صورت گرفته بود، اما چند بازیکن با عملکرد ضعیف و با حاشیه های فراوان در دوران مورینیو، در همین بازی نخست تحت نظر اوله گونار، درخشیدند.

پل پوگبا که هفته ها نیمکت نشین بود و اصلاً عملکرد خوبی هم در زمین نداشت، در این مسابقه دو پاس گل دیدنی داد. رشفورد و لینگارد با فرارهای سریع و دوندگی های خود نشان از تغییر دادند. رشفورد در این مسابقه یک گل زد و تاثیر مهمی در ضدحملات یونایتد داشت، لینگارد هم که در ۱۷ مسابقه قبلی اش در لیگ برتر، ۲ گل زده بود، در این مسابقه دو گل زد.

نکته مهم دیگر در تیم یونایتد؛ عدم دفاع بود. یکی از انتقادات دیگر به تیم مورینیو، توجه بیش از حد به دفاع بود، منتقدین اشاره به این داشتند که این سبک از بازی، مطابق با اصول منچستریونایتد نیست. در بازی با کاردیف، یونایتد با وجود دو گل برتری در پایان نیمه نخست، در نیمه دوم عقب ننشست و در بازی با تیمی که در ۴ مسابقه از ۵ بازی قبلی خانگی اش در لیگ برتر پیروز شده بود، جرات به خرج داد و مزد اطمینانش را با ۲ گل دیگر گرفت.

طبیعتاً در هفته های پیش رو یونایتد با چالش ها و پستی و بلندی های متفاوتی روبرو خواهد شد، اما مسئله فقط تیم مقابل نیست، کاهش مشکلات درون تیمی، بهبود عملکرد تیمی، هم افزایی از مسائل مهم در درون تیم هستند که فعلاً یونایتد نشانه های مثبت را بروز داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج