۸۱۱۸۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

نیم فصل نخست لیگ برتر یک هفته دیگر به پایان می رسد.

وبسایت نود: اگرچه هنوز یک هفته دیگر به پایان نیم فصل اول فوتبال انگلیس باقی مانده ولی در همین ۵ ماه نیز اتفاقات مهمی در فوتبال جزیره رخ داده که قابل اشاره است. در این مقاله قصد بررسی پنج اتفاق ناامیدکننده در فوتبال انگلیس را داریم که شاید انتظار می رفت، طور دیگری رقم بخورند.

1. ژوزه مورینیو

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

سندروم فصل سوم یک بار دیگر یقه مورینیو را گرفت، مربی پرتغالی که فصل قبل با شیاطین سرخ در لیگ دوم شد و به فینال جام حذفی رسید و به اعتقاد خودش دومی در لیگ، یکی از بزرگترین دستاوردهای مربیگری اش بود، در فصل جدید روندی بسیار نزولی را طی کرد تا حتی به نیم فصل دوم هم نرسد و بار دیگر در دسامبر سیاه انگلیس را ترک کند. مورینیو ماه های کابوس واری را در الدترافورد پشت سر گذاشت؛

از اختلاف با مدیران گرفته تا شکایت بابت سیاست باشگاه در نقل و انتقالات و در دسترس نبودن بازیکنان پس از جام جهانی، با شروع فصل نیز این اختلافات به رختکن کشیده شد و در نهایت اوضاع آن قدر بحرانی شد که چاره ای برای وودوارد نبود تا او را اخراج کند.

۲. هواداران نژاد پرست

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

نژادپرستی در فوتبال انگلیس پدیده جدیدی نیست، فوتبال انگلیس از دهه ۸۰ میلادی به طور جدی درگیر این پدیده شوم است هر چند پیشرفت هایی صورت گرفته ولی انتظار نمی رفت در بالاترین سطح فوتبال جزیره و در یکی از مهمترین مسابقات فصل، این اتفاق آن هم این قدر پررنگ جلوه کند؛ در دیدار منچسترسیتی - چلسی بود که چند هوادار چلسی توهین های نژادپرستانه ای به استرلینگ کردند که البته ستاره سیتی پاسخی جالب و مثبت به آن ها داد که باعث تمجید خیلی ها شد. این اتفاق در دیدار آرسنال و تاتنهام هم رقم خورد و هواداری از اسپرز، پوست موز به سمت اوبامیانگ پرت کرد!

3. مسوت اوزیل

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

اوزیل چند ماه اخیر سال 2018 را بسیار بد پشت سر گذاشته است؛ از ناکامی مطلق با آلمان در جام جهانی گرفته تا ماجرای خداحافظی او از تیم ملی که بحث های زیادی را به پیش کشید. حتی برچسب سیاسی بازی هم به اوزیل زده شد و او در نهایت با انتشار متنی تند کناره گیری از مانشافت را اعلام کرد.

اما اوضاع بعد از آن هم خوب پیش نرفت. در شرایطی که شاید انتظار می رفت با حضور امری، نقش اوزیل در آرسنال پررنگ تر شود و حتی این بازیکن بیشتر بدرخشد، ولی اوضاع اصلاً خوب پیش نرفت. اوزیل در تیم امری نه تنها در ترکیب اصلی قرار نمی گیرد، بلکه بارها پیش آمده که روی نیمکت بازی را تمام کرده و حالا زمزمه جدایی او به گوش می رسد.

۴. جلوه ای نه چندان خوشایند از لیگ برتر

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

اگر پیش تر لیگ برتر به دو دسته "شش تیم بالایی" و "چهارده تیم دیگر" تقسیم می شد که شش تیم بزرگ برای رتبه های برتر لیگ می جنگیدند و چهارده تیم دیگر نیز برای اهداف محدود خود تلاش می کردند، حالا به نظر می آید این تقسیم بندی در لیگ جزیره بیشتر و بیشتر شده است. و رقابت کمتری بین تیم ها مشاهده می شود.

بعد از پشت سر گذاشتن تقریباً یک نیم فصل، چهار مینی لیگ (لیگ کوچک) در لیگ جزیره پدید آمده است. این چهار مینی لیگ به نظر شرایط مشخصی دارند و بعید است به جز تغییرات در داخل این چهار مینی لیگ، شاهد تفاوت بزرگی مثل جابجایی تیم ها از این لیگ به لیگ دیگر شویم.

در صدر جدول، رقابت بین منچسترسیتی و لیورپول است که لیورپول شکستی را متحمل نشده و همچنان می تازد، و اوضاع در بین ۵ تیم برتر لیگ نیز تفاوت خاصی ندارد. در بین ۵ تیم نخست، تنها سیتی و آرسنال بوده اند که در مقابل تیم های نیمه پایین جدول شکست خورده اند. این موضوع نشان می دهد جنبه رقابتی لیگ برتر که زمانی بسیار شهره بود، تا حد زیادی از بین رفته است.

5. پل پوگبا

۵ نکته ناامیدکننده نیم فصل نخست لیگ برتر

به عنوان قهرمان جهان فصل جدید را با یونایتد شروع کرد در دو هفته نخست لیگ برتر، دو گل هم زد. بازوبند کاپیتانی را هم در چند بازی به بازو داشت، اما اوضاع به یکباره خراب شد، او ابتدا بازوبند را از دست داد، سپس اختلافاتش با مورینیو باعث شد در طول بازی تعویض شود و سپس در ترکیب اصلی قرار نگیرد و در نهایت هم به یک نیمکت نشین بدل شود. از قهرمانی در جهان و گلزنی در فینال جام جهانی، او به ستاره ای بی تاثیر در الدترافورد بدل شد. هر چند با رفتن مورینیو، حالا او امیدوار است شرایط تغییر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج