جاباما
۸۱۱۹۲۴
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

کارت ملی هوشمند فقط تا پایان سال صادر می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کارت‌های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبارشان ماقبل سال ۹۷ است بر اساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال اعتبار دارد و از اوایل فروردین ۹۸ فاقد اعتبار خواهد شد. ساز و کار ثبت‌نام نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که در این سه ماهه پایانی سال ظرفیت تکمیل ثبت‌نام برای حدود ۱۲ میلیون نفر مهیا شود تا این افراد فروردین ماه سال ۹۸ دچار مشکل نشوند.

واحد مرکزی خبر: سخنگوی ثبت احوال کشور: صدور کارت هوشمند ملی تا پایان امسال است و اعتبار کارت‌های نمونه قدیم تمدید نمی‌شود.

سیف الله ابوترابی امروز در حاشیه همایش یکصدمین سالگرد سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: طرح صدور کارت ملی هوشمند را باید تا پایان سال ۹۷ بر اساس مصوبه هیات وزیران به سرانجام برسانیم و تعیین تکلیف کنیم.

همه کسانی که در سال ۹۶ و ما قبل آن تقاضای کارت هوشمند کرده‌اند و سازمان ثبت احوال نیز کارت آنها را صادر کرده است ولی این افراد برای دریافت این کارت مراجعه نکرده‌اند باید هر چه‌ سریع‌تر مراجعه کنند.

وی ادامه‌ داد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هنوز کارت‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. سریال کارت نمونه قدیم آنها در هفته‌ آینده از سامانه حذف خواهد شد و این افراد برای دریافت کارت ملی هوشمندشان به مراکز ثبت احوال، دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: کارت‌های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبارشان ماقبل سال ۹۷ است بر اساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال اعتبار دارد و از اوایل فروردین ۹۸ فاقد اعتبار خواهد شد.

ساز و کار ثبت‌نام نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که در این سه ماهه پایانی سال ظرفیت تکمیل ثبت‌نام برای حدود ۱۲ میلیون نفر مهیا شود تا این افراد فروردین ماه سال ۹۸ دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه بنای تمدید اعتبار کارت های نمونه قدیمی را ندارد و در سامانه استعلام نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که وقتی فردی تکمیل ثبت نام انجام داد در زمره کسانی باشد که کارت هوشمند دریافت کرده است و این افراد از فروردین ۹۸ به بعد با مراجعه به ۲۰۰ هزار نقطه‌ای که به صورت برخط از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند، مشکلی نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بى شعور برج 3 واسه کارت ملى ثبت نام کردم هنوز دريافت نکردم

    • bsaa

      اگر حقوق گرفتم حتما

    • بدون نام

      ما شش ماهه برای کارت جدید ثبت نام کرده ایم هنوز نداده اند

    • بدون نام

      ما گرفتیم مثلا چه فرقی کرد.
      چیه نکنه باز پول کم آوردن و طبق معمول میخوان از مردم درامد زایی کنن

    • بدون نام

      برای اقشارمحروم چه سودی دارد؟ هزینه بالای کارت هوشمند خوراک یک روزخانواده بی بضاعت میشود،ازهرطریق که میشود ازجیب ملت صبور بی دفاع پول بردارین ،اگر طرف دارقشرمحر وم هستین که نیستین یارانه های چندمیلیونی بنزین بدهید که حداقل خودمان درمان کنیم با ویزیت های گران ودارو و آ زمایش های خیلی گران ،انصاف کجا رحم ومروت کجا ؟فقط روز انتخابات ایرانی هستیم یک روزبعد فراموش .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج