جاباما
۸۱۱۹۵۱
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. وبسایت موتورترند (Motortrend)، بهترین خودرو‌های جهان در سال جاری را در بخش‌های خودروی سال، شاسی بلند سال و پیکاپ سال معرفی کرده است.

وب‌سایت گجت نیوز - حسین مرادی: بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. وبسایت موتورترند (Motortrend)، بهترین خودروهای جهان در سال جاری را در بخش‌های خودروی سال، شاسی بلند سال و پیکاپ سال معرفی کرده است. موتورترند از سال ۱۹۴۹ بهترین خودروهای سال را انتخاب می‌کند، اما این رقابت از چند سال پیش در سه قسمت جداگانه شامل انتخاب خودروی سال، شاسی بلند سال و پیکاپ سال برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها لیستی از بهترین خودروها تهیه می‌شود و کارشناسان خودرو روی هر یک از این خودروها آزمایش‌های مختلفی برگزار می‌کنند و سرانجام بهترین خودروهای سال اعلام می‌شوند. در ادامه با برگزیدگان رقابت بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ موتورترند آشنا می‌شویم.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

خودروی سال

در این دوره 20 خودرو در 36 نسخه مختلف برای انتخاب بهترین خودروی سال 2019 شرکت کرده‌اند. در این رقابت خودروهایی در مدل‌های مختلف شامل سدان‌ها، استیشن‌ها، کوپه‌های چهار در و مینی ون‌ها حضور داشتند. همانطور که اشاره شد در این رقابت 20 خودرو شرکت کردند که هر کدام بر اساس معیار‌هایی چون پیشرفت در طراحی، کارایی، برتری مهندسی، عملکرد با توجه به هدف، ایمنی و ارزش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال 2019 موتورترند

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

پس از بررسی‌های اولیه، شش خودرو راه خود را از بقیه جدا کردند و به عنوان مدعیان اصلی رقابت خودروی سال ۲۰۱۹ موتورترند معرفی شدند.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

لیست فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۱۹

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

در مراحل بعدی، داوران و کارشناسان، این شش خودرو را در پیستی به طول ۴۴ کیلومتر آزمایش و تمام بخش‌های خودرو را به دقت بررسی کردند. پس از بررسی و ارزیابی‌های دقیق و کامل، جلسه‌ی نهایی برای رای‌گیری و انتخاب برنده نهایی تشکیل شد و خودروی جنسیس جی ۷۰ (Genesis G۷۰) به عنوان خودروی سال ۲۰۱۹ موتورترند معرفی شد.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

جنسیس G70: خودروی سال 2019 موتورترند

شرکت هیوندای در سال ۱۹۸۵ خودرو هاچ بکی را به نام اکسل و با قیمت ۵ هزار دلار به بازار عرضه کرد که البته توسط شرکت جیوجیارو طراحی شده بود. زمانی که این محصول به بازار عرضه شد حتی تلفظ برند هیوندای برای آمریکایی‌ها آسان نبود، اما پس از ۳۰ سال شرکت هیوندای به قدری پیشرفت کرد که محصولاتش می‌تواند برای خودرو بی ام و سری ۳ رقیبی جدی محسوب شود. در واقع انتخاب خودروی هیوندای جنسیس G۷۰ به عنوان خودروی سال ۲۰۱۹ برای بسیاری از کاربران قابل تصور نبود.

خودروی جنسیس G۷۰ به موتور ۳.۳ لیتری توئین توربو مجهز شده که قادر به تولید قدرت ۳۷۰ اسب بخار است. این خودرو به لطف موتور پرقدرت خود می‌تواند سرعت صفر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها ظرف مدت ۴.۷ ثانیه بپیماید. البته وزن مدل چهار چرخ محرک این خودرو بیشتر بوده و به همین دلیل از شتاب ۴.۸ ثانیه‌ای برخوردار است. از سویی هیوندای جنسیس G۷۰ مسافت ۴۰۰ متر را در مدت ۱۳.۲ ثانیه می‌پیماید.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

مشخصات فنی مدل‌های مختلف جنسیس G۷۰

شاسی بلند سال

این روزها خودروهای شاسی بلند و کراس اوورها از محبوبیت زیادی برخوردارند و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. در این رقابت خودروهای کراس اوور لوکس و اسپورت و شاسی بلندهای سنتی حضور دارند که این دوره از رقابت انتخاب شاسی بلند سال را بسیار جذاب‌تر کرده است. در این دوره 25 خودرو در 36 مدل مختلف شرکت کرده‌اند که انتخاب بهترین شاسی بلند سال از میان آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. البته فینالیست‌های این رقابت از میان 25 خودروی شرکت‌کننده از طربق تست‌های مختلفی مانند ایمنی تصادف، قیمت، لیست تجهیزات و اطلاعات آزمایش‌های خود موتورترند انتخاب خواهند شد.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی بلند سال 2019 موتورترند

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

داوران و کارشناسان بری انتخاب بهترین خودرو از بین این همه شرکت‌کننده قدرتمند و تازه‌نفس، کار سختی داشتند، اما در نهایت با بررسی آن‌ها در شرایط مختلف، ۹ خودرو را به عنوان فینالیست‌های این بخش انتخاب کردند.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۱۹ موتورترند

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

در مرحله‌ی بعد با استفاده از دستگاه‌های دقیق و پیشرفته، شتاب‌گیری، ترمزگیری، شتاب جانبی و هندلینگ این خودروها اندازه‌گیری شد و سپس نوبت به آزمایش خودروها در دنیای واقعی رسید. به این منظور، ۹ فینالیست بهترین شاسی بلند سال به مسیر ۴۴ کیلومتری متشکل از جاده‌های عمومی داخل و بیرون شهری تهاچاپی کالیفرنیا برده شدند و سرانجام خودروی جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) به عنوان برنده بهترین شاسی بلند سال ۲۰۱۹ موتورترند انتخاب شد.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

جیپ رانگلر: شاسی‌بلند سال 2019 موتورترند

جیپ رانگلر به پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی مجهز شده و این پیشرانه به صورت استاندارد به گیربکس اتوماتیک متصل است. همچنین یک موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتااستار توسط شرکت جیپ ارائه شده که این پیشرانه نیز با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. ویژگی‌هایی مانند سقف سخت با عملکرد برقی، سیستم استارت و استاپ در مدل‌های مجهز به پیشرانه ۳.۶ لیتری، لاستیک‌های ۳۳ اینچی برای مدل‌های روبیکان و فاصله بیشتر بین محورها برای مدل‌های چهار در نیز ارائه شده است.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

مشخصات فنی مدل‌های مختلف جیپ رانگلر

پیکاپ سال

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیکاپ در آمریکا از جمله شورلت، دوج و جی‌ ام‌ سی بهترین محصولات خود را به رقابت پیکاپ سال 2019 آوردند. شرکت دوج سه محصول مختلف رم 1500، شرکت شورلت سه مدل از سیلورادو و شرکت جی ام سی نیز دو مدل از خودرو سی یرا را در این رقابت شرکت داده است. همچنین خودرو فورد F150 به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا نیز در این مسابقه حضور دارد که کار داوران را برای انتخاب پیکاپ سال 2019 بسیار دشوار کرده است.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

شرکت‌کنندگان رقابت پیکاپ سال 2019 موتورترند

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

این خودروهای پیکاپ در مسیرهای بزرگراهی، جاده‌های پر پیچ و خم و ارتفاع‌های بالا و پایین آزمایش شدند و پس از پیمودن بیش از 1200 کیلومتر و یک هفته آزمایش و ارزیابی با استفاده از ابزارآلات دقیق، خودروی دوج رم 1500 (Dodge RAM) به عنوان بهترین پیکاپ سال 2019 موتورترند برگزیده شد.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

دوج رم 1500: پیکاپ سال 2019 موتورترند

در کشور آمریکا بسیاری از مردم به جای استفاده از خودروهای سواری، از خودروهای پیکاپ استفاده می‌کنند. به طور مثال روزانه با این وسیله نقلیه مصالح ساختمانی، قایق و جت اسکی را حمل می‌کنند و حتی با خودروهای پیکاپ به جاده‌های آفرودی می‌روند. از این رو آمریکایی‌ها در سال گذشته حدود ۲.۸ میلیون خودرو پیکاپ خریداری کرده‌اند و خودرو فورد سری F به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا محسوب می‌شود. خودرو دوج رم ۱۵۰۰ نیز به دلیل امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مانند بدنه‌ی بسیار محکم، ایمنی فوق‌العاده، طراحی زیبای داخلی و بیرونی، تجهیزات مناسب و توان فنی خارق‌العاده، نیاز بسیاری از مشتریان را تامین کرده و جزو خودروهای محبوب شناخته می‌شود.

بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند

مشخصات فنی مدل‌های مختلف دوج رم ۱۵۰۰

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا دیگه پیکاپ نیستند یه پا کنکوردن

    • سید مهدی قطبانی

      اسم پراید توش نبود حتما یادشان رفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج