جاباما
۸۱۱۹۵۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

آمریکا؛ سیاه چاله سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال

ایالات متحده آمریکا در جایگاه نخست سرقت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان قرار گرفته و تبدیل به پرخطرترین کشور برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده ، هکرها و مجرمان سایبری بسیاری در سراسر جهان با نفوذ و دسترسی به حساب‌های کاربری افراد و قربانیان به ثروت‌های بادآورده بسیاری دست پیدا می‌کنند و همین امر موجب شده است با گسترش روزافزون ارزهای دیجیتال و مراکز و صرافی‌های مربوطه، سرقت این دارایی‌های مجازی نیز روند صعودی را در پیش بگیرد به گونه‌ای که کارشناسان فعال در این حوزه بارها هشدار داده‌اند که سرقت ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین اتفاقات در جهان خواهد شد چراکه به موجب آن، بسیاری از سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و صرافی‌های ارزهای دیجیتال رمزپایه همچون بیت کوین به ورطه ورشکستگی خواهند افتاد.

با توجه به آنکه کاربران آمریکایی توجه خاص و بسزایی به استخراج و سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند، مراکز و صرافی‌های متعددی نیز در همین راستا در این کشور ایجاد و برقرار شده است که همین امر هم موجب شده است که بالغ بر نیمی از جرائم مربوط به ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آمریکا رخ داده است. در حقیقت این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری این کشور را تحت تاثیر میزبانی گسترده از مراکز تبادل و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هدف اصلی حملات سایبری خود قرار داده اند.

بر اساس گزارش وب سایت بیت کوینیست، بعد از ایالات متحده آمریکا، هلند، ژاپن، روسیه و چین نیز به ترتیب در جایگاههای دوم تا پنجم فهرست پرخطرترین کشورها از لحاظ حملات سایبری به حساب‌های کاربری برای سرقت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده به شمار می‌روند.

نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷۲۰ حساب کاربری سرمایه گذار و معامله گر بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی هک شده است که نشان‌دهنده یک رشد و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است که ۳۶۹ حساب کاربری در آن هک شد و اطلاعات و دارایی‌های موجود در آن به سرقت رفت.

تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کوین چک نیز پیشتر درباره افزایش حملات سایبری و سرقت ارزهای مجازی به کاربران، سرمایه‌گذاران و علاقمندان به این حوزه هشدار داده بودند و برآورد کرده بودند که ممکن است تنها در عرض مدت یک شبانه روز، میلیون‌ها دلار دارایی و سرمایه خود را از دست بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج