جاباما
۸۱۱۹۸۵
۲۷ نظر
۵۰۰۶
۲۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ابتکار: می‌خواستند اصلاح‌ طلبان را محو کنند

معاون رئیس‌جمهور گفت: خیلی سعی کردند اصلاح طلبان را به بیگانه وابسته کنند، اصلاح طلبان را از کل صحنه روزگار محو کنند. یکی گفته بود «اصلاح طلبان را در شیشه کردیم و یکی هم گفته بود «اصلاح طلبان را جارو کردیم». از این اصطلاحات زیاد است اما عملا اصلاحات انقلابی، بسیار زنده، مورد توجه مردم و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب پایبند است.

خبرآنلاین: معاون رئیس‌جمهور گفت: خیلی سعی کردند اصلاح طلبان را به بیگانه وابسته کنند، اصلاح طلبان را از کل صحنه روزگار محو کنند. یکی گفته بود «اصلاح طلبان را در شیشه کردیم و یکی هم گفته بود «اصلاح طلبان را جارو کردیم». از این اصطلاحات زیاد است اما عملا اصلاحات انقلابی، بسیار زنده، مورد توجه مردم و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب پایبند است.

سخن از ناکارآمدی دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاحات کم کم در حال تبدیل شدن به یک دیدگاه غالب در کشور است. از مردم عادی تا نخبگان حزبی درباره این مسئله اظهارنظر کرده‌اند.

اصولگرایان دیگر تمایلی به حفظ این تابلو ندارد و از اواخر سال ۹۵ ترجیح می دهند، در عرصه سیاسی کشور «نیروهای انقلاب» خطاب شوند. اصلاح طلبان نیز بر مرزبندی میانه روی-تندروی اصرار دارند و به نوعی خود عقل‌گرا و منطقی و اردوگاه رقیب را افراطی و جمودگرا توصیف می کنند اما گذر زمان مشخص خواهد کرد که تا چه اندازه این قطب بندی ها با واقعیت ها و معادلات سیاسی روز کشور همخوان است و مورد پذیرش عمومی قرار می گیرد.

معصومه ابتکار درباره شکل گیری آرایش سیاسی جدید در کشور گفت: اینکه تحولات سیاسی در کشوری موجب بازآرایی جریانات سیاسی شود، امری طبیعی و نشانه زنده بودن و پویایی فضای سیاسی آن جامعه است. بنابراین اصل مسئله، اتفاق ناگواری محسوب نمی شود.

وی افزود: در ایران دو جریان عمده فکری داریم که هر دو پایبند به ارزش ها، اصول و مبانی انقلاب هستند، البته یکی به سنت و گذشته و حفظ یکسری چارچوب ها تأکید دارد و نگاهش محدودتر است. در مقابل جریان دیگر با نگاه پیش رو و آینده نگر تلاش دارد اقتضائات زمانه و نسل آینده را بیشتر در کارش ببیند. در مجموع چنین تقسیم بندی هست، حالا نامش اصولگرایی-اصلاح طلبی باشد یا هر نام دیگری.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در بازآرایی جریانات سیاسی مهم پایبندی به اخلاقیات است، یادآور شد: متأسفانه یک جریانی خودش را به دلیل ریشه های دینی و اعتقادی که نه به اصولگرایی و نه به اصلاح طلبی مرتبط است، محق می داند که اتهام زنی و تخریب کند، به مردم دروغ بگوید، جامعه را ناامید کند. این تفکر مخل ساختارهای سیاسی، سیاست ورزی سالم و ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب است.

وی درباره عبور مردم از اصولگرایی و اصلاح طلبی اظهار کرد: مردم دنبال سیاست مدارانی هستند که صادقانه و شفاف پای اصول و ارزش های شان باشند و وعده های نشدنی ندهند و پوپولیستی برخورد نکنند. برای همین هم برخی تمام تلاش خود را به کار می گیرند که بی اعتمادی ایجاد کنند. نکاتی را مطرح کنند تا نشان دهند افراد تضاد دارند، زندگی شان با مباحثی که مطرح می کنند مغایرت دارد، رفتارشان با شعارشان نمی خواند. این تلاشی است که فقط می خواهد بی اعتمادی ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که برچسب غیرانقلابی به اصلاح طلبان می چسبد؟ گفت: خیلی سعی کردند چنین برچسبی را بزنند. از ابتدا سعی کردند اصلاح طلبان را به بیگانه وابسته کنند، اصلاح طلبان را از کل صحنه روزگار محو کنند. یکی گفته بود «اصلاح طلبان را در شیشه کردیم». یکی گفته بود «اصلاح طلبان را جارو کردیم». از این اصطلاحات زیاد است اما عملا اصلاحات انقلابی، بسیار زنده، مورد توجه مردم و پایبند به اصول و آرمان های انقلاب پایبند است.

وی افزود: بسیاری از ایثارگران و کسانی که عملا از جان خودشان یا اعضای نزدیک خانواده شان برای این انقلاب فداکارانه و عاشقانه گذشتند، امروز در اردوگاه اصلاح طلبی به سر می برند. اصلاح طلبان در عین حال که عمیقا به اصول و باورهای انقلابی و دینی پایبند هستند، در عین حال عمیقا اعتقاد دارند که کشور نیازمند اصلاحات ساختاری است.

ابتکار تأکید کرد: اصلاحات ساختاری از بودجه و اعتبارات و نحوه مدیریت در دولت تا اصلاحات در مناسبات سیاسی تا اصلاحات نظام آموزشی و علمی تا اصلاحات در حوزه توسعه پایدار و توجه به محیط زیست، عدالت و جایگاه زنان، اقلیت ها و جوانان و نحوه تعامل با دنیا همه موضوعاتی است که اصلاح طلبان معتقدند باید با حفظ همه اصول ارزشی و انقلابی برای حفظ آینده و تحقق چشم اندازی پرفروغ در کشور ترسیم شود و در راستای تحقق آنها حرکت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اره واقعا نمونش شما که نمونه اي از اصلاح طلب انقلابي هستي واقعا خدا حفظت کنه خدايي شما چه گلي به سر مملکت زديد که اين قدر ادعاتون ميشه

    • بدون نام

      نیلوفرخانم حالم ازت بهم میخوره.بروبه بچه هات توآمریکا برس

      پاسخ ها

      • سلطان

        دمت گرم

      • تنالنا

        چرا نمی فهمه حرفاش خریدار نداره؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بابا شما چقدر رو دارید مملکت رو به فنا بردید مردم در فقر زندگی میکنن بعد شما با این داستان اصولگرا و اصلاح طلب دارید مردم رو بازی میدید فعلا هم چند سال اخیر که مملکت بیشتر بدبختی دیده دست شما اصلاح طلبا بوده فک کنم خفه بشید بهتره

      پاسخ ها

      • یک ایرانی

        اگر از مردم شرم ندارید، که ندارید!
        درگوشه ای یک شب با خدا خلوت کنید(اگر اعتقاد دارید)،که چه کردیم به ملت ایران!!!شما که همگی تابعیت دگر دارید.
        راستی خانم دکتر،مرغ کیلویی چند است؟ البته برای شما خدمه تهیه میکنند! مانند یک شیر زن اگر هستی بگو هزینه روزانه خانواده شما چند ریال است؟؟؟

    • بدون نام

      کاش محو می شدید

    • کامران

      باکارهای تدبیر وامید وامثال جنابعالی این راه دور نیست.

    • بدون نام

      خانم ابتکار شما خودتان با این رانت خواری و کارهایتان فاتحه اصلاح طلبی را خواندید. کمی شرم هم بد چیزی نیست. راستی آقازاده تو بلاد کفر و در دامان آمریکای جنایتکار خوب و خوش هستند. با این قیمت دلار کم و کسری نداشته باشند

    • بدون نام

      فعلا که اصلاح طلبان کشورو نابود کردن نادان به امید روزی که اصلا اثری از اصلاح طلبان نباشد برو پیش پسرت آمریکا که با پول کشور و مردم داره کیف میکنه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجایب هفت گانه ازسفارت امریکا دشمن بروبالابعدراحت پسرش بعدراحت زندگی کنه ..وقتی امریکااروپاتوایران اینقدرنفوذدارن توجشنوارفجر بخواهی فیلمی که علیه اینهاباش رای بدی اخراج میکنن پس این چطورمونده...؟!!

    • بدون نام

      شماها خیلی وقته که محو شده اید!!!همه تون!!!!!!فقط ایراد کارتون اینه که خودتون رو به نفهمی زده اید!!!!!!

    • فرزند شهيد

      سركار خانم ابتكار از واردات بنزين چه خبر همسر گرام هنوز وارد كننده بنزين هست - از اون خودرو برقي كه با دستور شما (صرفه اقتصادي ندارد ) ملغي شد اون هم بخاطر شوهر عزيزتون چه خبر مي دونيد همون خودرو برقي بجاي توليد در ايران در اروپا توليد مي شه -خدا لعنتتون كنه كه سرنوشت اين مردم بدبخت افتاده دست شماها خدا ازتون نگذره ان شالله با بدترين حالت به درك واصل بشيد

    • ایرانـــــــدوست

      ماشالله خانم ابتڪار از بودجه دولت وملت ایران ارتزاق میڪنه وپسرش از بودجه دولت آمریڪا ،هردو طرف رو دارن وخوب استفاده میڪنن ،وآمریڪا برای مردم لولو وتابو هست،ڪسانی ڪه سفارت آمریڪارو تسخیر ڪردند اڪثرا بچه هاشون تو آمریڪا اقامت دارن ،عجب مملکتی داریم مت

    • بدون نام

      خوب خودتون اینکارو کردید نیازی به دیگران نیست
      کارنامتون نشوندهنده اوضاعتونه

      پاسخ ها

      • دوستدار عدل الهی

        جالب است،بچه های پخمه امثال شما،با بیت المال ملت شریف،به عیاشی وولگردی سرگرم اند.
        ولی بچه نخبه ها ایران زمین،در بهترین دانشگاه های غرب یا مشغول تحصیل اند( با بورسیه همان کشورها)،یا اساتید ممتاز وبرجسته صاحب نظر!
        چرا افراد پخمه ای چون شما اینجا می تازید؟ ولی غرب پذیرای نخبه هاست؟
        قدر زر زرگر بداند. قدر گوهر گوهری

    • بدون نام

      نوکر شخصی وخونه اونچنانی باید از این حرفها بزنی چه خبر از مردم بد بخت

    • سهیل اردبیلی

      تویکی حرف نزن ما هرچه برسرمان می اید از گند کاری های برادر شوهر تان واطرافیانش است که هنوز چنبره شان براقتصاد ایران سایه افکنده است

    • بدون نام

      خدا هم اصلاح‌طلب هم اصولگرا رو لعنت کنه که باهم در ویرانی مملکت و پر کردن جیب زن و دختر پسراتون همدستین

    • بدون نام

      همتون برید به درک بلاخص تو

    • لعنت بر تو

      معصومه ابتکار کاش نظرمردم راجب خودت جویا میشدی منفوری که اندازه نداره. از سفارت میری بالا برای ملت مشکلات درست میکنی بعد بچه گدا زادت میفرستی کشور یانگی ها.فقط ...

    • بدون نام

      حالم از تو بهم میخوره خدا ازت نگذره

    • سانسور بی سانسور

      هر دو جناح برید بمیریددددددد

    • بدون نام

      جقدرمنفوری همه چهره واقعیتون شناختن ازمعاهده پاریس چه خبر۵۰میلیارددلارضررزدی بااین کم بودجگی

    • اکبر سامانی

      پسرت کجاست دم خروس را چکار می کنی دزدی ها را ماهی چند برای پسرت هزینه می کنی فکر می کنی مدرسه کورهاست .

    • بدون نام

      چه خبر از پسرت

    • بدون نام

      ای کاش شما ها تولید کننده بودید.براستی که ایران چقدر حراف دارد بسه دیگه از دست همه شما مردم خسته شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج