۸۱۲۳۳۵
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

بودجه میلیاردی آموزش و پرورش در سال ۹۸

بودجه‌ای که دولت برای وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ پیشنهاد داده است رقمی معادل ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

خبرگزاری فارس: بودجه‌ای که دولت برای وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ پیشنهاد داده است رقمی معادل ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

بودجه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش رقمی معادل ۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و بودجه آموزش‌ و پرورش استان‌ها رقمی معادل ۴۲ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

اعتبار کمک به تأمین سرانه دانش‌آموزی رقمی معادل ۳۴۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اعتبار طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم ۵۳۰ میلیارد تومان، اعتبار برون‌سپاری و توسعه مشارکت در آموزش‌های کاردانش رقمی معادل ۸۱ میلیارد و ۱۵۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اعتبار فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی رقمی معادل ۲۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است.

همچنین در لایحه بودجه برای کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۳ میلیارد تومان، برای فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان ۳۸۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، برای توسعه کمی و کیفی آموزش پیش از دبستان ۷۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان، برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی ۲۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، برای اداره مدارس خارج از کشور، ۲۰۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار ۳۶۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در لایحه پیشنهادی بودجه به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ۱۴۱ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۱۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سازمان مدارس غیردولتی و مرکز توسعه مشارکت‌های مردمی ۹۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی ۳۰ میلیارد تومان، دانشگاه شهید رجایی ۸۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان و دانشگاه فرهنگیان ۶۱۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی ۱۵۱ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سازمان نهضت سوادآموزی ۳۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین در لایحه بودجه در بندهای مربوط به آموزش و پرورش آمده است: به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

- به منظور توسعه عدالت آموزشی و افزایش کیفیت ارائه خدمات با تأمین شرایط لازم جهت برخورداری همگان از خدمات آموزشی و پرورشی در چارچوب قوانین و مقررات دولت، مجاز به خرید خدمات آموزشی از موسسان مدارس غیردولتی و ایجاد مدارس از طریق ظرفیت این تبصره است. تحصیل در این مدارس رایگان بوده و مسؤولیت انتخاب مشارکت کنندگان این طرح‌ها و نظارت بر کیفیت و ارزیابی خدمات برعهده وزارت آموزش و پرورش است.

- دولت مکلف است از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سالانه ۱۰ درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را به صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی واجد شرایط و ذی‌صلاح و به صورت آموزش رایگان علاوه بر تعداد دانش‌آموزان مشمول فعلی اداره کند. آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

- وزارت آموزش و پرورش مکلف است با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور از سال ۹۸ تعداد ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌‌ها را حداکثر به ۶۲ واحد اداری کاهش دهد.

- وزارت آموزش و پرورش مکلف است با برنامه‌ریزی مناسب نیروی انسانی مورد نیاز خود از جمله در پژوهشسراها، راهنمایان آموزشی، مربیان بهداشت، متصدیان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را از طریق خرید خدمات تأمین کند به نحوی که تاپایان سال ۹۸ حداقل ۳۰ درصد و تا پایان سال ۹۹ حداقل ۵۰ درصد خدمات فوق از طریق خرید خدمات تأمین شود.

- وزارت آموزش و پرورش مکلف است از ابتدای سال ۹۸ نسبت به تجمیع ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطقی که تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش آنها کمتر از ۵ هزار نفر است، اقدام کند.

در جدول شماره ۹ با عنوان برآورد ردیف‌های متفرقه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شیر مدارس در نظر گرفته شده است.

در جدول شماره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ با عنوان مصارف پیش‌بینی شده افزایش سقف بودجه ۹۸ کل کشور، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان موضوع جزء (۲) بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه تعیین شده است.

همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ میلیارد تومان بابت کمک هزینه برق مدارس، ۶۰ میلیارد تومان بابت کمک هزینه گاز مدارس و ۱۰ میلیارد تومان کمک هزینه بابت آب مدارس به آموزش‌وپرورش پرداخت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مقایسه با کشور های پیشرفته هیچی نیست

    • بدون نام

      این معلما باز زار میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت کارگر بی سرپناه

    • بدون نام

      برای وزارتخانه ایکه هر ایرانی خودشو خانوادش هر روز دارن ازش استفاده میکنند این بودجه ناچیز است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم هرکس که بچه داره استفاده میکنه خوب هزینه اش روهم خودتون بدی

    • بی نام

      اگه یک درصدش برای آموزش و پرورش خودمون خرج شد؟ می برن واسه آموزش و پرورش عراق و ... خرج می کنن

    • بدون نام

      هیچ تغییری که موجب اتفاق خاصی در کشور شود، در بودجه نیوفتاده است.

    • سال سقوط

      اره جون عمت...ی روز به دانش اموزا میگید پول بیارین برا برق..ی روز میگید پول برا بخاری...برا شیشه..برا برگه اچار..برا گاز.......باور کنید پسر امسال تا الان یک میلیون مدرسه ازشون گرفتته برا همین چیزا....پ پول بودجه کجا خرج میشه؟؟؟

    • بی نام

      تو بیا ماهی ۲ ملیون بگیر با ۳۰ دانش آموز و زار نزن زر هم نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بیا برو کارگری تو شرکت های خصوصی با قرارداد یک ماهه تو بدترین الودگی های سمی بدون سختی کار ماهه 1200 زر هم نزن

    • بدون نام

      آهان چه زود احساساتی شدین بچه هایی که سوختن و جان باختن زاهدان بودجه را زیاد کردید البته نوبتی هم باشه نوبت اختلاس و خوردن مسوولان آموزش وپرورشه

    • یوسف

      معلم های زحمت کش چه خنده داره ! 6ماه از سال بیکارند زحمتکش کارگر شهرداریه که ساعت 5صبح تواین سرما. ....ولش کن کجای این مملکت درسته

    • بدون نام

      ولی پول بخاری ندارن ...؟!!حالا برین بودجه هارمنابع شغل ایران وایرانی وبرای حدود۲۰ملیون افغانی هزینه کنیدوفقط۵۰۰هزارتادانش اموزافغان درس میخوانن باپول کی باپول دولت نخیرباپول ملت

    • بدون نام

      خانه ازپای بست ویران است
      خواجه دربندنقش ایوان است

      چقدراحت مارو به جون هم انداختن ، کارگر رو به جون معلم ، معلم رو به جون کارمند بانک ، کارمندبانک به جون کارمندگاز و قوه قضائیه و ......
      هرسال دریغ ازپارسال ....
      زحمت اصلی کار وزارت آموزش وپرورش رودوش معلماییست که کمترین درآمدرودارند ، دقیقن مثل کارخانه های صنعتی که کمترین درآمد مال کارگراس و.....
      همه باید بهتر فکر کنیم .
      راه چاره ؟؟؟؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      معلما زحمت میکشند اما هزینه اونا باید کسانی بدند که استفاده میکنند وبه همان اندازه ای که استفاده میکنند پس بهتره آموزش اصلا خصوصی بشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج