۸۱۲۶۶۱
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا حسینی باز هم از تیم ملی خط خورد؟

سه نفری که بیشترین تاثیر در خط خوردن حسین حسینی داشتند را مرور می‌کنیم.

وبسایت نود: یک بار دیگر در آستانه تورنمنت حساس ملی، حسین حسینی از لیست کی‌روش خط خورد. آن هم در حالی که همین یک ماه قبل حسینی برای اولین بار طعم حضور فیکس در بازی ملی را چشید. به همین بهانه سه مقصر در خط خوردن این دروازه‌بان را مرور می‌کنیم.

وینفرید شفر

حسین حسینی این فصل فقط در سه بازی لیگ درون دروازه استقلال قرار گرفت. حسینی حتی بعد از اولین کلین‌شیت فصل که با چند مهار تماشایی مقابل مهاجمان سپیدرود به ثبت رساند هم به نیمکت منتقل شد و در آخرین بازی لیگ قبل از شروع جام ملت‌ها، مسابقه را از روی نیمکت و کنار وینفرید شفر دنبال کرد. کاری که فصل گذشته هم حتی بعد از ثبت رکوردی تاریخی در لیگ برتر، برایش اتفاق افتاده بود.

حسینی زمانی که رکورد طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در لیگ برتر را به نام خود زد، رفت روی نیمکت و انقدر از شرایط مسابقه دور شد که جام جهانی را هم از دست داد. احتمالا نیمکت‌نشینی‌های متوالی حسینی و دوری از شرایط مسابقه تاثیر پررنگی در این تصمیم جنجالی کی‌روش داشت و او ترجیح داد سه دروازه‌بانی را با خود به امارات ببرد که این فصل بازی کردند.

چیزی که حسینی از مدت‌ها قبل آن را متوجه شده بود و ابتدای همین فصل در مصاحبه‌ای جنجالی اعلام کرد که دیگر قصد ماندن در استقلال را ندارد و نیم‌فصل از این تیم جدا خواهد شد. صحبتی که او را به کمیته انضباطی باشگاه کشاند. البته خود شفر قبول ندارد که دلیل خط خوردنِ حسینی از لیست تیم ملی، نیمکت‌نشینی‌های متوالی‌اش است و مدتی قبل در مصاحبه‌ای گفته بود که حسینی به خاطر ضعف در ارتباط کلامی با مدافعان از تیم ملی خط خورد.

چرا حسینی باز هم از تیم ملی خط خورد؟

کارلوس کی‌روش

معمولا فهمیدنِ دلیل حضور یا خط خوردن یکی دو بازیکن در لیست‌های کی‌روش خیلی سخت است. خط خوردن حسینی هم یکی از آن‌هاست.

دروازه‌بانی که فصل گذشته انقدر گل نخورد، رکوردی تازه در لیگ برتر ثبت کرد. حسینی در سال منتهی به جام جهانی میانگین گل‌خورده‌اش از رشید مظاهری پایین‌تر بود، هم از نظر تعداد مهار و هم درصد مهار شوت‌های در چارچوب عملکردی بهتر از مظاهری و بیرانوند داشت، در ثبت کلین‌شیت بالاتر از مظاهری قرار گرفت و حتی دقت پاس‌ او هم بالاتر از رقبایش بود.

ولی با این حال مظاهری و بیرانوند در کنار امیر عابدزاده به او ترجیح داده شدند و حسینی هر تلاشی برای رسیدن به جام جهانی کرد، بی‌فایده بود. حتی پیام نیازمندی که حالا جایگزین رشید مظاهری شده و با کنار زدن حسینی به جام ملت‌ها رسیده هم در اکثر این آیتم‌ها عملکردی پایین‌تر از او داشت. ولی در نهایت سرمربی پرتغالی ترجیح داد که یک بار دیگر حسینی را با خود به تورنمنت نبرد.

چرا حسینی باز هم از تیم ملی خط خورد؟

حسین حسینی!

خود حسین حسینی حتما جلوتر از کی‌روش و شفر، مقصر اصلی خط خوردنش از لیست تیم ملی است. حسینی هم از نظر فنی و هم رفتاری نشان داد که هنوز به بلوغ کامل نرسیده است. از حیث فنی، مهم‌ترین مشکل او ایرادش در خروج از دروازه است.

مشکلی که سال‌ها با مهدی رحمتی همراه بود و حالا به دروازه‌بان شماره دو استقلال منتقل شده است. حسینی همین فصل دو گل خورده که یکی از آن‌ها روی ضربه سر کی‌روش و خروج نکردنش از دروازه بود. در آخرین بازی دوستانه تیم ملی قبل از خط خوردن حسینی، او یک بار دیگر این ضعف‌اش را به کارلوس کی‌روش نشان داد.

ایران در دقیقه ۹۰ بازی با فلسطین از روی نقطه کرنر دروازه‌اش باز شد. جایی که باز هم حسینی خروج نکرد و ایران مقابل این تیم نسبتا ضعیف‌ گل خورد.

دیگر ضعفِ حسینی، غیرفنی است و به رفتار او برمی‌گردد. حسین حسینی در این سال‌ها نشان داده که مقابل اتفاقات و بحران‌ها، واکنش درستی ندارد. در همین فصل هم برای پایان دادن به نیمکت‌نشینی‌اش، دست به دامن قهر و آشتی‌های اینستاگرامی شد. زمانِ مربیگریِ منصوریان، برای پس گرفتن دروازه استقلال، در یک تمرین با سرمربی تیم حرفش شد و با او قهر کرد. همچنان بلوغ رفتاری مناسبی از او دیده نمی‌شود.

چرا حسینی باز هم از تیم ملی خط خورد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Farhad Davoodi

      شعر نگین
      آخه عابدزاده هم گلره

      خدایا

    • بدون نام

      اگه یه روز واسه تاج و شفر حاشیه نسازی و دلال لنگی رو فرگوسن نکنی میمیری ها

    • شهرام

      آقای نود . واقعا هنوز نمیدونی که چرا امثال حسینی دور هستن از تیم ؟؟؟؟؟ اگه میدونی و تحلیل کشکی میکنی ، که مشکل داری . اما اگه نمیدونی قطعا باید کمی ماهی و میگو بخوری تا فسفر مغزت بیشتر بشه و بتونی درست تحلیل کنی . نمیکت نشینی بهتر از بازی کردن و گل خوردن تو هر بازیه .

    • زنده باد آبی

      خداوکیلی خداوکیلی بدون نظر های قرمز و ابی نظر های احساسی نذارید حسینی اندازی نیاز مند نبود

    • بدون نام

      بخاطر نیمکت نشین شدن در استقلال

    • رضا

      ربطی به کنش و واکنش حسینی نداره.من پرسپولیسی ام ولی احساسم اینه که کیروش فقط می خواد که شفررو زیرفشاربذاره تا رحمتی رو نیمکت نشین کنه.

    • بدون نام

      وقتی بیرانوند به تماشاگران پرسپولیس هر حرفی میزنه کسی نمیگه به بلوغ فکری نرسیده ولی نوبت حسینی که میرسه این حرف می زنید.من طرفرار متعصب استقلال م ولی اگه جای حسینی بودم از استقلال میرفتم یه تیمی که فیکس بازی نکنم

    • بدون نام

      وقتی بیرانوند به تماشاگران پرسپولیس هر حرفی میزنه کسی نمیگه به بلوغ فکری نرسیده ولی نوبت حسینی که میرسه این حرف می زنید.من طرفرار متعصب استقلال م ولی اگه جای حسینی بودم از استقلال میرفتم یه تیمی که فیکس بازی نکنم

    • بدون نام

      چون میخواد حال شفرو بگیره چون دلاله بی مغزه چون فردوسی پور ازش حمایت بیجا میکنه

    • بدون نام

      داداش گلم کدوم استقلال دانش وظرفیت انتقادپذیری دارن واهل منطق هستن که حسین حسینی باشه همشون مغروروخودخواه وبی جنبه هستندحتی هوادارشون

    • علی

      حقشه با بچه بازی و قهر و آشتی به جایی نمیرسه..
      به قول بیرانوند باید خودت بجنگی و جاتو پیدا کنی نه اینکه با تهدید و قهر و بچه بازی کارتو پیش ببری...

    • بدون نام

      به خاطر اینکه این دروازه بان به درد عمه‌اش میخوره آخه اینو چه به تیم ملی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج